Se indlæg
Muks » Generel » Chat
 Udskriv debat
Hvad fejler du?
Slettet Bruger 0
Man siger, at et rask menneske, er kun en person der ikke er blevet undersøgt nok hos lægen.
Og med en større læge videnskabelig viden er nogen ting blevet lettere at diagnosticere, og sygdoms snak er knapt så tabu belagt et emne i sniksnak samtaler som det engang har været.
Hvis der stadig skulle være lidt tabu derude for visse ting, så lad os prøve at komme det til livs med denne erkendelses 'debat' :)

Ganske enkelt.. Fortæl hvad du fejler. Fortæl også om du har fået lægelig accept på at du fejler det, eller det er en selv-diagnosticering.
Psykiske såvel som fysiske sygdomme, kom med det :)
Hvis du har lyst, fortæl også hvordan du har med det, om du er i behandling, og om det går godt eller skidt med det :)

Selv har jeg svær langvarig depression, angst og sandsynligvis mild asperger (sidst nævnte er selv diagnose, resten er der papir på). Depressionen og mange af dens følge symptomer er jeg i pt succesfuld behandling for :)

Laksen
Ehm.. jeg kan ikke tåle noget med syre i. lidt nederen egentlig, og jeg spiser det alligevel ._.
Og så har jeg forøget blodtryk, hvilket jeg fik i en ret tidlig alder.. men stortset alle pigerne i min familie har det, så...
Redigeret af Laksen d. 13-04-2011 08:35

http://www.facebook.com/ullaaakjaer
Allergic_Reaction

Giesji skrev:
Selv har jeg svær langvarig depression, angst og sandsynligvis mild asperger (sidst nævnte er selv diagnose, resten er der papir på).

Aspergers er ikke en sygdom. Og jeg synes du skal snakke med en læge om det, da mange mennesker selvdiagnosticerer sig som værende noget, de ikke er.

Jeg har angst og depression. Jeg er også mildt allergisk over for katte, og stærkt allergisk over for husstøvmider, selvom det måske er til diskussion om det er en sygdom.

Efteraar
Kun allergier.

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
Gitze
En smule nedsat hørelse, noget ved balancecenteret der gør at jeg nogle gange uden varsel bliver ekstremt svimmel og kan risikere at besvime, dårligt knæ, en MEGET let grad af social angst og til tider samme grad af generel angst. Og en diagnostering af et par veninder med stor erfaring inden for det område er at jeg har en depression. Meen...

PlasticSmoothie
Albinisme er ikke en sygdom, men det er vel hvad jeg fejler =D Derudover har jeg en masse allergier. =)

Snoggel
Allergi overfor sommer og pelsdyr. Min sommer består af at nyse og klø. Jeg er røvdårlig til at tage piller though. Ikke så smart, eftersom jeg bor sammen med en hund og en kat, og sommeren er lige om hjørnet.

Astma. Jeg er ret så afhængig af bricanyl.

Akne kan man vel ikke kalde en sygdom, men anyways. Er i gang med behandling, og so far ligner det noget, der går fremad.

Desuden har jeg selvdiagnoseret social angst af den simple grund jeg får det så ubehageligt, når jeg er blandt mennesker - bekendte som fremmede.

DenGedelige
Jeg er allergisk over for katte, og så har jeg en smule høfeber :D

KylleHansen
Jeg har 2 forskellige hudsygdomme. Ikke noget seriøst, men bare hvor det klør og jeg får sår, men jeg kan smøre det, så det går væk.

ellers er jeg allergisk for normale plastre ;D

FlyingHippie
Altså lige pt. er jeg forkølet :P
Jeg har tendens til at have for lidt jern i kroppen, men det er ikke noget meget alvorligt, lægen vil i hvert fald ikke gøre noget, så længe det ikke er værre :)
Jeg fejler heldigvis ikke rigtigt noget :)
Altså hvis vi snakker psykiske problemer, har jeg problemer med mit selvværd og min krop, men det er vel ikke en sygdom.

Allergic_Reaction

Giesji skrev:
Det er jo som man tager det. Det er et syndrom hvilket i teorien godt kan betegnes som en "sygdom".
Hvorfor er folk altid så sarte omkring det? Jeg er godt klar over det er en selv diagnose, og det er professionelle der skal træffe afgørelsen, men det er som om folk hellig gøre det næsten ligesom stilarter eller ligende, fordi der skal helst gerne være få og "ægte" medlemmer af den gruppe. Væk med posers og wannabes.

Den første mistanke om aspergers kom faktisk fra en psykolog jeg havde, fordi min bror også har det.

Hvad er der galt med at undersøge den slags selv, så længe man er bevidst om at selv diagnose aldrig kan erstatte professionel diagnose?
Jeg ville fx aldrig nogensinde have fundet ud af at jeg har lidt af panik angst siden jeg var 10 år or so, hvis det ikke var fordi jeg selv diagnosticerede mig selv først. Man kan ikke altid stole på at læger og psykologer skal finde ud af tingene først, for hvis de ikke ved hvad de skal lede efter, ved de jo heller ikke hvad de skal spørge efter.

Jeg er enig.
Det var lidt unødvendigt at stille den smøre på bordet.. jeg mente jo ikke noget "nu-skal-du-ikke-snige-dig-ind-i-det-hemmelige-samfund" med det.

RallzHarSwag
Jeg tager medicin for at vokse og det går rimelig godt(er 1,83)
jeg har allergi for mange dyr, men er ikke så påvirket. Nedsat hørelse(for høj musik)

og så synes jeg selv at jeg har en smule lavt selv værd :)

https://www.facebook.com/RoxasMemes
Hobbes

Duerlund skrev:
Jeg tager medicin for at vokse og det går rimelig godt(er 1,83)

Er det så ikke på tide at stoppe?
- Altså, 1,83 er ret pænt højt.

MikkelRaev
Har allergi overfor henna.
Og så er der stor chance for, at jeg har forhøjet kolesteroltal, da hele min fars familie har det.

RallzHarSwag
#14 måske skal jeg stoppe, men jeg tager medicinen fordi at jeg ikke producere nok væskthormon. Dvs. at jeg skal blive ved med at tage for at "opretholde" balancen. Det kan også være at jeg skal stoppe på et tidspunkt, hvis væskthormonen kan selv. Men aner det ik endnu :P

https://www.facebook.com/RoxasMemes
Flipify
Jeg har en fysiologisk hjertefejl(tror jeg, at det hedder). Det fik jeg af vide, da jeg var 5 år. Det lyder meget værre end det er. Så vidt jeg ved, påvirker det ikke mit liv på nogen måde.
Min hjerte slår bare lidt anderledes end andre mennesker.

Ellers er jeg - så vidt jeg ved - rimelig rask...

inspire
Jeg har en masse allergier.
Kan ikke tåle: Kat, hund, græspollen, birkepollen og 2 forskellige slags hustøvmider. Var kun negativ overfor hest, bynke og 2 slags skimmelsvampe. Jeg er rigtig ked over dyreallergierne, men jeg føler ikke jeg vil lade det stoppe mine ønsker om at arbejde med dyr. Jeg har en kat, der bor hos mine forældre, og jeg er opvokset med kat og hund så er lidt forvirret. Dog tror jeg ikke allergierne overfor hhv. hund og kat er så voldsomme. Alligevel dræber mine pollenallergier mig halvt, mens vi er i sommerhalvåret.

http://inspiresblog.blogspot.com/
Pandakes
Jeg fejler godt nok mange ting, men de er heldigvis ikke alvorlige overhovedet :) bortset fra at jeg har en depression jeg kæmper hårdt i mod, men det er (forhåbentligt) kun midlertidigt.
Udover det så har jeg allergi for katte og heste, en hudsygdom, som hedder et eller andet underligt, og jeg ved ikke om man kan kalde det deciderede sygdomme, men jeg har noget der hedder nedsænket forfod, jeg er platfodet, mine knæ er for indadroterede og jeg er hybermobil. Jeg tror vist at jeg fik det hele med :)

Notcool
Er langsynet på det ene øje og nærsynet på det andet, ellers tror jeg ikke jeg fejler noget (man kan jo aldrig vide om man pludselig fejler et eller andet)

91.rasmus@gmail.com
Ayra
Jeg har haft en meget svær depression igennem næsten hele mit liv. Derudover har jeg dårligt blod omløb.

Jeg ved ikke hvad min hals fejler, men den trækker sig sammen når jeg spiser. Selv youghurt kan sætte sig fast og skal næsten tvinges ned med vand.
Men nu får vi vel at se.. Ingen af de overnævnte er diganoseret. Dog er det ikke ret svært at se nogen af dem på mig ^^' - Desværre.

Dog har jeg faktisk på recept og hele lortet at jeg er tvær-synet. Dvs. at jeg ikke er i stand til at fokusere med begge øjne på samme tid. Jeg har igennem årene har jeg dog trænet mig selv i at selv kunne skifte fokus (fra højre til venstre, og omvendt). Dette har så gjort, at hvis jeg glemmer at blinke, eller ikke skifter fokus, "glider det andet øje ud", som i at øjet bare drejer væk, oftes ind imod næsen O.o' Det er meget underligt..

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
ua
00:21:47
Hvilken Youtube video kan A...
Computer og Internet
ua
00:25:50
hvor mange steder har du boet