Se indlæg
 Udskriv debat
hvilken computer skal jeg bruge tråden
TMP
Ok, i stedet for at jeg laver en tråd omkring hvilken en I synes der er bedst, hvor så en anden laver en lignende tråd, så tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne samle dem i en tråd. Så hvis I vil have hjælp til at sammenligne computere/bærbar osv. med hinanden så skriv det herinde :)

Nu til sagen:

De 2 bærbare jeg vil sammenligne er:
Samsung NP-R730-JB01 til 3799.-
og
samsung NP-Q330-JP
til 4000.- linket er så en 13" istedet for 15" (jeg kunne ikke finde dens specifikationer)
Disse 2 kan findes i TDC butikkerne.

Jeg skal bruge min pc, til at spille TF2 (ikke i høj opløsning, bare for sjov) og ikke det der kræver mere.
også køre tunge programmer (fx. video redigering og installere linux)

Jeg kan se at den øverste har intel delt grafik kort. Jeg har søgt på nettet og det ser vist ud til at den er dårlig til spil osv.

Ellers ligner de hinanden stort set.

TDC manden sagde at jeg sagtens kunne køre det øverste til de tunge programmer og spil (dog ikke WoW, hvilket heller ikke er meningen).

Så jeg sidder lidt fast her.

Håber I kan hjælpe mig her. Mange tak på forhånd :)

Edit:
Er det muligt at ændre emne-navnet til at blive "Anbefal en computer?". På forhånd mange tak.

Redigeret af TMP d. 04-07-2012 23:55

http://www.hamun.internetguiden.dk
Slettet Bruger 0
Helt klart den der NP-Q330-JP. Dens CPU er bedre til tungere applikationer pga. Hyper Threading. Ydermere har den en noget stærkere GPU.

Til gengæld har den mindre lagerkapacitet på harddisken og den kører i en lavere opløsning.

Men hvorfor lige TDC ? Vi kan evt. hjælpe dig med at finde noget bedre i den prisklasse, hvis det er muligt.
Jeg er heller ikke helt tryg ved Samsung.

Edit: Fx. er denne Toshiba Satellite L650-11C - langt bedre og samme pris.
Eller denne ASUS X53E SX118V, som jeg helt klart står inde for af dem alle.
Kraftigere CPU, tilstrækkelig GPU, dobbelt så stor harddisk, samme opløsning etc.
Den skulle også levere super batteritid.
Redigeret af Slettet Bruger 0 d. 28-06-2011 22:42

TMP
Jeg er taknemmelig over at I vil hjælpe mig.

Mht. NP-R730-JB01 så skrev jeg før at den havde intel grafik kort. Er det fint nok til at kunne spille med?

Jeg fandt dem lidt tilfældigt på TDC. Jeg vil nemlig helst ikke købe dem online. Men de vil da være gode at købe for mig. Tak for linkene. Hvis der er andre som har andre links/ideer så kom endelig med dem.

Jeg må så indrømme jeg har haft dårlige erfaringer med ASUS pga. strømtilførslen og bundkortet brændte af. Også at jeg måtte sætte den til reparation flere gange.

TMP
Aha! Jeg tænkte nok der var en eller anden fejl XD Godt du lige rettede den :)

Men ok, jeg prøver at se om jeg få fat i De 2 bærbare i butikkerne. Men mange tak for afklaringen.

Igen, hvis I andre har nogle pcer, som I synes som vi skal sammenligne og/eller finde noget bedre, så skriv herind.

PS: Jeg har lige ændret trådnavnet så den passer bedre med indholdet.

RallzHarSwag
.Jeg har en Packard bell: http://www.proshop.dk/Baerbar/Packard-Bell-EasyNote-Butterfly-M-EU-85-2230566.html

Den kører TF2 rigtig godt.. ingen lagg der, men er ikke sikker på at den kan kører Crysis ;D webcamet er godt, og der er 453 GB hukommelse, men der er problemer når man spiller fx Farcry og Spore. Det lagger ikke, men grafikken flipper... hvis du går efter en der har bluetooth, så har den det ikke. Så jeg købte en Bluetooth dongle ved siden af.

EDIT: Jeg ved så ikke hvor man køber den, da jeg fik den til min konfirmation.

https://www.facebook.com/RoxasMemes
TMP
Jeg prøvede at få fat i de 2 computere men jeg kunne ikke skaffe dem. (Jeg vil helst ikke købe dem over nettet, så jeg ville prøve at se om expert kunne skaffe den).

Derfra fandt jeg
ASUS BÆRBAR PC A52DR-EX049V

Den er ikke ligeså god som ASUS i linket som #2 viste.
(og pga. at de ikke solgte Den ASUS mere så forsvandt den. Den kan dog ses her:
ASUS X53E )

Mest pga. AMD processoren.

Edit:
Glem det, det var alligevel ikke noget.
Redigeret af TMP d. 01-07-2011 19:17

TMP
Ja ikke mere end 4000.-

Jeg så også lige Expert´s avis for næste uge og der kommer en ASUS X52JE-EX074.

Det er en Intel core i3 370M processor
ATI radeon HD5470 med 512 MB ram
4GB ram og 500GB harddisk pg DVD brænder.

Det lyder som et godt køb.
Redigeret af TMP d. 01-07-2011 19:12

Ayra
Hvorfor vil du helst ikke købe over nettet, om jeg må spørge? :-)

TMP
Nu regner jeg med at du mener dem, som kun har en butik på nettet.
Jeg føler mig ikke tryg ved at købe elektronik på nettet, mest fordi at, når de sendes via pakker, så kan det gå i stykker også skal jeg sende den tilbage også vente i flere måneder før jeg får den igen. (ved dog godt at man kan levere den tilbage og få pengene tilbage osv.) Det er lidt svært at forklare. Tror dog mest det er pga. ventetiden og risikoen for at der kan ske noget med bærbaren, at jeg lader være.
Også vil jeg helst snakke med forhandleren "face-to-face" og ikke over telefon.

Jeg vil helst røre ved computeren, inden jeg køber den og se den på nært hold. De billeder de viser på deres hjemmesider er ikke nok for mig.

Lige en update mht. mit valg af bærbar:

Jeg har købt den og er næsten tilfreds med den. Det eneste problem var at jeg måtte brænde recovery partionen, fordi at hvis man skulle lave en recovery på bærbaren skulle det være via selve computeren, den var ikke med på en CD.
Problemet her var så at jeg skulle bruge ca. 5 DVD-R/+R for at kunne brænde den. (Den hedder AI recovery burner. I kan google det). Jeg prøvede at gøre det, men den ville ikke gøre det. Der kom heletiden fejlmeddelelser (uden nogen error code eller noget). Derfor tog jeg den tilbage til expert og de tilbød at de brændte recovery DVDerne.

Et andet problem, (som måske ikke er et problem, men en misforståelse), var at der stod på pricerunner's side om ASUS X52JE-EX074V at batteriet kunne holde op til 5 timer.
Jeg regnede så med at når jeg tænde for computeren (efter jeg havde opladet den i ca. 24 timer, som der blev anbefalet af expert), så ville der også stå "der er 5 timer tilbage" når man holder over batteri-ikonet ved "task-baren". Det gjorde det så ikke, og derved fortalte han at det er pga. de forskellige programmer der bliver kørt i baggrunden når bærbaren starter, og at det er når computeren er i dvale/standby tilstand at den kan holde op til 5 timer.

Edit:
Arg s*** sorry, hvis jeg kom til at skrive alt for meget.

EDIT!!!!!!!!!!!!!! 11.11.2011
OG! Den har ingen bluetooth. Så hvis du har brug for den så IK KØB DENNE!!!
Redigeret af TMP d. 11-11-2011 19:57

Emmatic
Nu vil jeg også benytte mig af denne tråd - min gamle bunke feces/acer pc er ved at dø. Jeg skal bruge en ny stationær, en ordentlig en der ikke går i udu dagen efter dens 2 års fødselsdag.
Den skal bruges til bruges til billedredigering i photoshop, netsurfing, minecraft og en solid musik samling og billeder.
Jeg har ikke så meget forstand på computere, kapacitet og den slags. Jeg vil bare ha' noget der virker! Har i nogen bud?

lestersunivers.blogspot.dk
Emmatic
Mange tak!
Ja, det må vel gerne være samle-selv. Ved som sagt ikke så meget om det, men min mors kollega er dygtig til sårn' noget. Budgettet... Ville nok give 4-5000 for den, hvis det kan gøre det?

Edit: hvordan foregår samle-selv processen egentlig? Bestiller man bare en masse forskellige 'dele', man sætter sammen?
(ultimate noob. 8D)
Redigeret af Emmatic d. 18-07-2011 19:43

Klamfyr16
#16 Ja, du har bare alle delene som løsdele, som du så sætter sammen i et kabinet.

Emmatic
Hmm. Ja. Jeg må indrømme at jeg fatter hat af PSU, bundkort og CPU. Jeg ved ikke rigtig om hvor meget 1 tb eller gb er, eller hvad det gør godt for.
- men du får det til at lyde så fornuftigt. xD

Jeg tror umiddelbart at jeg ville foretrække den første. 100 kroners forskel betyder ikke så meget, og hvis den er 'stærkere' vil jeg gerne give en sjat ekstra for det.

Emmatic
Jeg går ud fra at grafik kortet er sådan... For billedkvaliteten, ikke?
Altså, jeg spiller ikke så mange computerspil (udover Minecraft.) Jeg ser ret tit film på min pc. Og god billedkvalitet er vigtig for mig, når jeg arbejder i Photoshop og kigger på andre folks stuff. Så det er rimlig vigtigt.

Emmatic
Okay så. Det lyder helt fint. :)
Hvad med sådan et kabinet? Hvor får man sådan et henne, og skal man have et særligt et, der passer til de forskellige dele?

Emmatic
Greeeat. Det ser flot ud! Er du sikker på, at det passer til alle delene fra din liste nr. 1?

Skærm, mus og tastatur har jeg. :)

Emmatic
Okay... Jeg har snakket med min mors kollega, som siger at han ikke kender så meget til selve samle processen.
Han sagde dog at jeg skal huske en Win7 i pro version.
- Hvad med støj? Jeg har hørt, at samle selv computere ofte larmer mere end andre.

Emmatic
... Jeg sætter virkelig pris på alt det, du har fundet. Jeg er blevet meget klogere, men jeg tror simpelthen ikke at jeg vil være i stand til at få samlet sådan en selv. Og det kan jo hurtigt blive dyrt at få en pro til at samle sådan en...
Har du ikke et forslag til en "hel" computer?

Emmatic
Jeg har lige været i Elgiganten, hvor de tilbød mig denne her:
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/IXTREI5631NCD/packard-bell-ixtreme-stationar

Bare 700 kr. billigere! De skulle få den hjem på fredag. Ser den ikke lovende ud?

Klamfyr16
Nu skal jeg ikke lige kunne sige hvor fantastisk denne her side er, har ikke selv kigget på den, men mange cs spillere sværger til at købe deres pc der..

http://www.fcomputer.dk/

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Hjælp til filtret hår!
Fri Snak
ChrisJensen92
13:28:00
Hvilken fiktiv verden vil d...
Fri Snak
z
22:30:58