Se indlæg
Muks » Generel » Chat
 Udskriv debat
Hvad fejler du?
Slettet Bruger 0
Man siger, at et rask menneske, er kun en person der ikke er blevet undersøgt nok hos lægen.
Og med en større læge videnskabelig viden er nogen ting blevet lettere at diagnosticere, og sygdoms snak er knapt så tabu belagt et emne i sniksnak samtaler som det engang har været.
Hvis der stadig skulle være lidt tabu derude for visse ting, så lad os prøve at komme det til livs med denne erkendelses 'debat' :)

Ganske enkelt.. Fortæl hvad du fejler. Fortæl også om du har fået lægelig accept på at du fejler det, eller det er en selv-diagnosticering.
Psykiske såvel som fysiske sygdomme, kom med det :)
Hvis du har lyst, fortæl også hvordan du har med det, om du er i behandling, og om det går godt eller skidt med det :)

Selv har jeg svær langvarig depression, angst og sandsynligvis mild asperger (sidst nævnte er selv diagnose, resten er der papir på). Depressionen og mange af dens følge symptomer er jeg i pt succesfuld behandling for :)

avs
Uhm. Får nogle piller, der skal holde min mavesyrer i ro. Fordi ellers får jeg kraftige smerter i brystet, hyperventiliere pga. smerten, og besvimer.
De siger på hospitalet, at de ikke ved havd det er. Men min veninde har præcis de samme symptomer, og de har fortalt hende, at hun har reflux, eller sådan noget. Kan ikke se hvorfor mine læger er så blanke?

Har haft en depression(eller noget der ligner, selv diagnotiseret.. Eller, af mig, og venner)
Har været afhængig af alkohol. (delvist selv diagnotiseret. Fandt sådan et "kan du genkende mere end tre af disse seks ting, så er du afhængig" blabla ting. Kunne nikke genkende til dem alle)
Har en spiseforstyrrelse. Selv diagnotiseret, men jeg er ikke i tvivl. Det skifter med EDNOS og anoreksi.

og så var jeg til skolehjemsamtale, hvor min lærer sagde, at jeg virkede meget melankolsk. Jeg vidste ikke hvad det betød, så jeg spurgte, og hun svarede "Sådan.. Nedtrykt, trist" Og min mor sagde så, at det var rigtigt, og sådan havde jeg altid været.
Fandt så senere ud af, at melankoli kan være en sindslidelse, og siden jeg altid har været sådan(kan sagtens huske den del af min barndom) kunne det overvejes, at det for mig, var en sindslidelse.
Det irritere mig bare, at min mor ved jeg altid har været melankolsk, men aldrig har overvejet, at der var noget galt.

http://shilanadiamichaela.blogspot.dk/
Styrmand Kødkikkert
Har nedsat hørelse grundet mit arbejde.

Musikmanden
Ved sgu ikke om jeg fejler noget, har kun været til lægen for at få en vaccination..
Så det er vel 2 år siden nu :)

Lykke
jeg har astma, jeg mærker det ikke så meget i hverdagen kun når jeg overanstrenger mig fysisk eller er i nærheden af røg eller gør rent på mit værelse. I disse forbindelser har jeg problemer med at få luft. Jeg tager dagligt medicin derudover er jeg allergisk over for alt muligt så som støv, pelsdyr, røg og muligvis røde pølser. Jeg har kun spist røde pølser en gang og der kastede jeg op og har ikke spist dem lige siden. Jeg har også pollenallergi og så går jeg med kontaktlinser, er det at fejle noget med øjnene øh?

the_artist
Jeg har noget ekstremt irriterende eksem omkring øjnene og på læberne, og det vil ikke gå væk! Nu har jeg først prøvet én creme i to måneder, der ikke virker. Derefter to måneder med en anden creme jeg egentlig kun måtte bruge tre dage, men det forsvandt. For tre dage siden holdt jeg op med at smøre og nu er der der igen -.-' endnu en tur til lægen med mig!

Halalhippie
Jeg er nærsynet, dog "kun" med -1 og -1,25.
Har åbenbart også en bygningsfejl, men den er så lille, at det er ligemeget.
Og min veninde er stærkt besluttet på, at jeg har anoreksi, og hun er en type der mener, at hun altid har ret.
Meeeeeen.. Ikke rigtigt.

imcrazychan.tumblr.com
avs

#56 skrev:

Jeg brugte det meste af det her år på at være arbejdsløs, så i desperation gik jeg til forsvaret som så mange andre drenge har gjort (jeg har i øvrigt indtryk af at alle piger vil være sygeplejeskær for tiden)

Dér fik jeg at vide at det ville tage et halvt år før jeg kunne komme ind, så jeg droppede det, og har i stedet meldt mig ind på universitetet, men det er en anden historie... For jeg gennemgik et temmelig indgående lægetjek der blandt andet bestod i at en gammel skaldet mand befølte mine sten mere indgående end jeg selv eller nogen anden nogensinde har gjort (men han gjorde det heldigvis kun med det aller yderste af tungen...)

Lægetjekket viste at der ikke var noget galt med mig at spore fysisk, andet end at jeg er næsten totalt blind overfor alt hvad der ligger længere end en armslængde fra mig. Men begge mine forældre har desværre neurologiske sygdomme, som jeg desværre kan arve. Min mor har meget mild epilepsi (hun har ikke haft et anfald i mere end ti år, og fik sit første efter hun blev fyrre, og sine næste med års mellemrum) og min far har Parkinson, der betyder at han ryster på venstre hånd.

Nu hvor jeg tænker over det, har jeg faktisk måske allerede en neurologisk lidelse, nemlig at jeg er kryds-præferentiv, hvilket vil sige at jeg foretrækker at gøre nogle ting med højre hånd, og andre med venstre, hvilket betyder at jeg sommetider er motorisk mere udfordret end så mange andre. Men jeg ved ikke om det kan kategoriseres som en egentlig sygdom.

Han hvad? Slikkede på dine ben? o.o

Anyways. Det der med at foretrække at gøre nogle ting med én hånd og nogle andre ting med en anden "fejler" jeg også.

avs

#58 skrev:

Det var bare en joke :D
Han brugte kun hånden..

Ah okay, lol :D

Fimpe
Diagnoser: myopia samt hypermobilitet i articulatio coxae sinister.

Selvdiagnoser: psoriasis vulgaris (familiær disponering), seasonal affective disorder (SAD) (familiær disponering).

Studiebetingede diagnoser: Hypochondria (sådan er medicinere).

hansi
Jeg har en piskesmæld. Diagnosen er stillet af en alternativ behandler. Har egentligt fået stillet denne diagnose af tre forskellige behandlere, men lægerne scanner hele tiden det forkerte, så de har smidt "du har migræne" i hovedet på mig.
Jeg har også EIL - en vejrtrækningsygdom, hvor (i mit vedkommen) den ene brusk"plade", som sidder over luftrøret, lukker ind over røret.
Jeg er langsynet.
Jeg er hypermobil i ryggen.

Mychter
jeg har en hjertefejl og det er altså ikke noget jeg selv er kommet frem til

Ild
Wow! Alle folk har lidelser... jeg kan ikke engang komme i tanke om en eneste om mig selv ._.

Dreng
Altså jeg har forhudsforsnævring og ja det er en diagnose jeg selv har stillet men den er jo ikke ligefrem svær at finde frem til.

Polyglot
Så mange ting.

ua
Skizotypisk sindslidelse. Eller i den dur. Minder mere om en slags defineret personlighed end en diagnose, hvis man ser bort fra sanseforstyrrelserne.

http://niclasjensen.dk/
asfalt
Jeg lider af reaktiv gigt på fjerde år. Jeg møder tit kommentaren: "Gigt? Jamen, det er da sådan noget gamle mennesker får?", men nej, unge kan lige så godt få det. Gamle mennesker får ofte slidgigt, hvilket mit dog ikke er. Lidelsen er forstyrrende for min bevægelighed, da det medfører smerter og hævelser i perioder (og de kan være lange), hvilket godt kan påvirke mit sociale liv og psykiske velbefindende.
Jeg har en tendens til at blive meget "jante", og tænker derfor tit, at der er folk, der har det værre end mig, og at jeg ikke bør klage. Dette gør imidlertid nok, at jeg har tendens til at nedtone de reelle gener af sygdommen, hvilke i forvejen er rimelig ukendte for andre, da sygdommen er forholdsvist ukendt og usynlig.
Jeg er pt i behandling med Methotrexat, hvilket dog ikke rigtig har vist resultater, og jeg indtager desuden Prednisolon for at dæmpe de værste smerter.
Lidelsen er desuden lægeligt diagnosticeret.

agurk
Jeg har meget dårligt syn på det ene øje. Ellers er jeg så vidt jeg ved meget rask :D

Snabslanterne
Paranoid skitzofreni.. Lovely!

Houkou
Jeg er allergiker, jeg kan ikke tåle græs, og om sommeren når græsset påvirker mig, bliver min reaktion også ført hen på støvmider, jeg kan klare at være ude om sommeren i 3 dag og det er hele tiden der efter er det virkelig, slemt og er først væk en uge efter, eller længer, men så skal jeg også blive inde, hele tiden.

Sofie
Jeg har en hypermobil tommeltot.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
N
12:11:09
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
ua