Se indlæg
Muks » Fritid » Musik
 Udskriv debat
Del din hipstermusik!
Slettet Bruger 0
Vi kender vidst alle sammen en hipster. Hende der pigen der elskede Twilight indtil alle andre også fandt den, eller ham drengen der er trofast fan, indtil hans ynglingsband udgiver sin første CD.

Det irreterende ved den slags mennesker er at de ikke fatter at gode ting også har det med at blive populære. Så denne tråd er for alle os der er kommet til at klistre vores øre til noget musik som måske ikke alle kender, men som i modsætning til de forhadte hipstere rent faktisk har lyst til at dele det med andre. Måske er det udenlandsk, måske er det et esoterisk remix, måske dit lokale gymnasieband, etc.

Her er din chance for at dele det musik du snublede over før os andre.

uendelighed
Two Door Cinema Club er vist efterhånden ret kendte, men de er stadig værd at lytte til.

Derudover kan The Shins, Tall Ships, Entrepeneurs og FOE nævnes.

Ba_a
Tom Odell!
Ved ikke om det kan betegnes som "hipstermusik", men det er godt nok ikke tit at folk jeg møder har hørt om ham :o
Og han kommer på Northside!!! Og der er udsolgt!!! Tror bare jeg lægger mig over i hjørnet og dør :(

z

Nu har jeg hørt Another Love 28503 gange og kan ikke få den ud af hovedet. Tusind tak. :(

Jeg ville dog ikke sige at han er hipstermusik .. Han har en Vevo dims på Youtube.

http://niclasjensen.dk/
Evighed
Figurines! Lidt gammelt, men jeg er totalt forgabt i det her for tiden. Et skønt band.

Loiux
#44 FOE er så fucking genial, jeg elsker hende så meget!

bodhiBit
Stor set alt på Digitally Imported

bodhiBit
rotte
Andrew Huang - han kan seriøst alt, like, fra banjo-spilning til hurtig rap eller matematisk dubstep. Eller alle genrerne nogensinde på en gang eller 80'er dubstep.

Veela - sangerinde, mest elektronisk. Men også lidt akustisk.

Edit:
Noneuclid - progressivt metal.

boat
Kula Shaker

Ja, de er vel lidt kendte over i UK, men jeg kender bogstaveligt talt ingen (hverken irl eller på nettet), der har hørt om dem. Verdens mest undervurderede 90'er-band :(

https://www.last.fm/user/Snazzy_Teapot
t
japanese house tror jeg er lidt hipster stadigvæk? har udgivet et album indtil videre, nice chill indie pop.

elsker også wolf alice og anbefaler dem altid. ville ønske de var større herhjemme, men de spillede kun på lille vega sidst de var i dk. har hørt dem siden deres første album. glæder mig så meget til at høre deres næste! ellie rowsell, forsangeren, er en af mine absolut yndlingssangere. som jeg altid siger kan hun gå fra at synge som en udskyldig korpige til den sureste punk kælling med skrig og råben. hun er for vild. giver sig altid 100% i sine vokale performances.
wolf alice live når ja og ellie spiller også guitar. fucking icon. plakater af hende burde hænge på alle teenagepigers værelser.

boat
#53 Wolf Alice er alt for undervurderede uden for Storbritannien :c

Er blevet meget glad for Miaoux Miaoux (electronica). Hans album fra 2015 er top notch, og han har den dejligeste stemme <3 (idk hvor hipster han er, nu hvor han joinede Franz Ferdinand i 2017 lol)
Star Sickness

Junior Seniors (dance-pop) sidste EP er altså også herrenice og quirky. Det kan godt være, at de ikke er et hipsterband (takket været Move Your Feet, lol), men den EP er langt fra mainstream
Headphone Song

t
also kogekunst - kan ikke vente til imorgen
jeg sir det bare

boat
1990s

superfedt indie rock-band fra Glasgow.
hvis man kan lide The White Stripes, Razorlight, The Fratellis eller noget i den stil, så vil man elske dem

t
inhaler, forsangeren er åbenbart bonos søn? kan godt lide "falling in". de har vidst ikke udgivet album nu.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
citat fra den sang du høre...
Musik
z
17:08:02
Den fedeste musik video
Musik
t
00:35:56
Muks' Now Playing Machine!