Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Hvor mange har du knaldet?
Krop og sex
t
20:44:50
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Flamme
01:02:54
Forslag til at hjælpe
Krop og sex
Baaaka
18:25:02
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
22:00:53
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
08:35:36
Klimavenligt tøj?
Mode og livsstil
nej
11:29:43
Hvad læser du?
Hobby og Sport
z
21:13:54
Vil facebook falde i fremtiden?
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:59:22
Kildekritisk program
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:06:38
Et lykkeligt liv
Filosofi, religion og videnskab
Ham-I-V ed-Nok
11:31:25
Skal samfundet hjælpe mod barnløshed?
Nyheder, politik og uddannelse
Ham-I-V ed-Nok
19:34:40
Rasmus Paludan og Stram Kurs
Krop og sex
Ham-I-V ed-Nok
18:09:20
Hvordan har i det med jeres hjemby?
Fri Snak
Unknown
23:21:31
Spiritualitet
Filosofi, religion og videnskab
FemiWar rior...
00:11:17
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necroph codr
18:42:13
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
18:20:57
Tænk En Tanke..
Chat
Sneppen
11:06:20
IKKE ja/nej.
Chat
XXX
14:37:36
Ja/nej spørgsmål.
Chat
skrubtu s
15:37:52
Ja-legen
Chat
boat
15:32:05

Se indlæg

Muks » Fritid » Hobby og Sport
 Udskriv debat
Comedy
slettetbruger
Hej Muks.

Jeg opgiver at prøve at engagere jer alle sammen i politik - der kan simpelthen ikke komme gang i det forum - og går over til noget mere light. Heldigvis har jeg andre interesser, men det er heller ikke mit indtryk at vi kan få de vilde sportsdebatter op og stå.

Alors. Comedy. I sin allerbredeste forstand. Hvad er egentlig sjovt? Er det "bedre" at kunne improvisere comedy end at lave instuderet stand-up? Eller sketch/film-humor (Monty Python etc.) fordi man både skal mestre plot og humor?

Hvem er sjove? Har du selv favoritkomikere i ind- og udland? Hvad skal der til for at du bliver interesseret i et comedy-show?

Personligt er jeg ret begejstret for britisk comedy i alle afskygninger, synes bl.a. at der er lavet fremragende engelsk sketch-comedy. Generelt finder jeg meget af det lidt "klogere" end "your average American daily show" hvor man får udstillet alverdens politikere. Det er for nemt. Det er USA. Deres politikere klarer det ganske fint selv!

Jeg er generelt ikke særlig stor fan af stand-up, og især ikke dansk stand-up. Det er simpelthen for sjældent at det er sjovt. Og selv de rigtig dygtige af vores komikere er kun sjove i en for lille procentdel. Så - det vigtigste spørgsmål i oplægget: hvad skal jeg se næste gang? Go ahead med youtube-klip! :-D

(Og ja, det her er dybest set bare en anbefal-en-komiker-tråd, men jeg er bare et menneske som fungerer bedst, hvis vi kan diskutere et eller andet samtidig.)

Nyeste øverst

Slettet bruger
Årh, Christian Fuhlendorff. Klart den mest spændende komiker, i følge mig.
exutu
Jeg er selv MEGET glad for britisk comedy. Jeg ser dog både det du nærmest får kaldt den mere "inteligente" humor og den mere lav pandede humor. Det gode ved britisk humor er at den på mange måder ligner den danske men der er mange flere så konkurrencen er hårdere.
I en overgang havde jeg et "man-crush" på David Mitchell som laver så mange sjove ting men også meningsfyldte ting. Jeg ser dog også programmer som mock the week som også er fantastisk.
Jeg kan dog også lide dansk humor og er ret glad for en del dansk stand up. Især kan jeg godt lide Michael Schøt, Frank Hvam og Lasse Rimmer (bliver dog tit også træt af Lasse Rimmer)
slettetbruger

Han er absolut en af de mere udholdelige danske stand-uppere. Hvad er det, der gør ham god, synes du? (Shit, det får mig til at føle mig som en studerende der lige har haft sit første kursus i interviewteknik!)

Åh. Nej. Du må ikke misforstå mig, det er ikke fordi det skal være dybt seriøst det hele. Nu er jeg overhovedet ikke med på, hvad du mener med "lavpandet" humor, for (afhængigt af definitionen) er jeg helt sikkert også til sådan noget. Det skal bare ikke være for nemt, for oplagt. Og der skal være et koncept.

David Mitchell er absolut fremragende, og jeg kan også skide godt lide Mock the Week. Og Dara Ó'Briain i det hele taget. (Men jeg er biased, for han er irsk, og det er i sig selv nok til, at jeg elsker ham.) Panel-comedy er også bare noget, vi endnu ikke behersker herhjemme. Måske også fordi vores pool af komikere, der rent faktisk er sjove når de improviserer, simpelthen er for lille?

Kan sagtens følge dig mht. Lasse Rimmer, jeg har det bare på samme måde med Frank Hvam også. Og generelt rigtig mange danske komikere.
Ragdoll
Der er nogle virkelig gode komikere i Danmark, ingen tvivl om det, men vi har virkelig også nogle fantastiske nogen herovre i Irland.

Nogle af mine personlie favoritter er nok Ed Byrne, Dara O'Briain og Brendan Grace. O'Briain og Grace er nok ikke lige så sjove hvis man ikke bor i Irland, og forstår de kære ireres humor.
Ed Byrne er generelt bare hylende morsom.
Schaeferen
Jeg synes af britisk comedy er okay, men ikke noget jeg er helt op at ringe op omkring.
Jeg kan rigtig godt lide Christian Fuhlendorff, men jeg synes også at Tobias Dybvad er ved at være rigtig god. Det samme med Thomas Hartmann, og lidt kliche Anders Matthesen.
Sketchshowet indenrigs som Andreas Bo lavede, for ikke så lang tid siden. Var også rigtigt sjovt, selvom det tydeligvis var som snydt ud af næsen på et britisk sketchsshow som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Simon Juul og Jonas Smith har også været virkelig sjove i zulu zHitparaden! :-)
Casper og Mandrilaftalen har også alvet en masse sjove sketch's§
RallzHarSwag
Jeg kan rigtig godt lide Rune Klan, Anden, og Mick :-D Jeg synes bare at de er fede.. Jeff Dunham er nu også rigtig god :3
boat
Jeg elsker elsker elsker britisk comedy! Men jeg elsker også dansk comedy.
Ed Byrne, Russell Howard, Dylan Moran, Noel Fielding og Anden er mine yndlingskomikere :3

Mine yndlingsserier er Black Books (bedste sitcom der findes), The Mighty Boosh, IT Crowd, Den Sorte Snog, A Bit of Fry and Laurie, Peep Show og Fint Skal Det Være. Jeg elsker også panel shows, især Would I Lie To You, QI, Never Mind the Buzzcocks og Mock the Week.

Casper og Mandrilaftalen, Klovn, Langt fra Las Vegas og Drengene fra Angora er mine yndlingskomedieserier på dansk ^^
boat
James Acaster er en solstråle! <3

Seriøst, hvis du ikke har set hans Netflix-specials (Repertoire), så kan jeg absolut anbefale at tjekke dem ud ^^
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.15 sekunder