Se indlæg
 Udskriv debat
At ofre sig
Polyglot
Hvor langt ville du gå for et andet menneske? Ville du donere blod, klippe dig skaldet, eller dø for at det menneske kunne få det godt ?

Honningbi
Jeg ved ikke om jeg kunne dø for et andet menneske.. Det ville i hvert fald først om fremmest komme an på, om det var en hurtig, smertefri død eller en langsom og pinefuld død.. Donere blod, sagtens... Klippe mig skaldet? Måske...
Min bedste veninde har haft kræft, og jeg har besluttet mig for, at blusser det op igen, og hun skal i kemoterapi, vil jeg barbere mig skaldet i sympati... Men på den anden side set, ville det jo heller ikke hjælpe hende...

Polyglot
Det er tanken der tæller :)

Porselein
#2 jeg tror sagtens det kan hjælpe. Det viser hvor meget og hvor ekstremt dybt (for de fleste mennesker tager det altså en del at barbere sig skaldet) du holder af hende, og sådan noget kan varme på en sindsyg rar måde.

Honningbi
Årh, hvor er I søde.. :) Nu er jeg da slet ikke i tvivl! :)

Laksen
Min lillebror har kræft, og vil ikke have at vi nævner eller kommentere på hans manglende hår. Eller viser nogen form for sympati, for så er han bange for at han kommer til at tænke for meget på det.
Men jeg ville gerne ofre noget, hvis der var noget der kunne få ham til føle sig bedre tilpas Dx

http://www.facebook.com/ullaaakjaer
Porselein
Donere blod, ja.. Jeg skal bare lige blive forsynet med et trylleplaster inden. Barbere mig, ja, sagtens.
Dø? Nej. Det tror jeg bare ikke jeg ville kunne. Mennesket er jo også bygget op med det største instinkt af alle: overlev.
Havde det nu været mit afkom jeg kunne redde ved at dø havde det sikkert været noget andet, men da jeg ikke har børn kan jeg ikke se det ske.

Mickel
Jeg ville dø for mine nære venner (hvis det handlede om deres liv; Ikke alene for deres velvære). Uden dem er jeg ingen ting. Hvis det reddede et enormt antal mennesker ville jeg også ofre mit liv for det (hvis nødvendigt) - men enkelte personer, der ikke betyder uendeligt meget for mig, er ikke ofret værd. For ofrer man sit liv, ofrer man også den gavn man kunne være (generelt, men især for sine nære venner).

Hvis det ville redde et menneske, jeg synes er værd at ofre tingen på, ville jeg ikke ofre mit liv - men mindre (men relavante) ting kunne jeg godt finde på at ofre.

Ayra
Jeg vil gerne dø for flere andre menneske. Hvis der er flere derude, der VIRKELIG havde brug for alle mine indre organer, og det kun lige præcis skulle være mine, ville jeg gøre alt der stod i min magt for at redde dette menneske.
DOG er der selvfølgelig visse forudsætninger for dette. Det skal helst, af biologiske grunde, være et menneske der er i stand til at føre arten videre. Et forholdsvis ungt menneske. Et menneske med "bedre" gener, dvs. helst ikke et handikappet menneske. Ikke at jeg har noget imod ældre mennesker, handikappede eller lign. men igen: af biologiske grunde.

Jeg vil jo helst at vores art kan leve videre i bedste velgående, og dette vil ikke ske, hvis jeg bare smider mine organer af på en og eller anden gammel mand/kvinde, hvis liv kun lige kan forlænges med et par uger.

Derudover, en ting folk sikkert bliver frastødt over, og jeg vil prøve at udtale mig pænt her....
Min lever skal IKKE gå til en og eller anden lille .. et menneske der har forsøgt selvmord igennem piller, og ikke har fundet en skid ud af, hvad hun/han egentlig har gang i, og bare gør det. (Piller slår dig ikke ihjel, de smadrer din lever), bliver jeg .... MEGET, MEGET, MEGET sur.. >.> Den person har ikke fortjent en ny lever, SPECIELT ikke hvis der er en kræftramt der har mere brug for det!!

Men selvisk set, så vil jeg gøre alt for Steffen. Alt.

Allergic_Reaction

Ayra skrev:
Piller slår dig ikke ihjel, de smadrer din lever

Og så dør man af den smadrede lever.

Ayra
Nemlig ^^ Men de skal sgu stadigvæk ikke have min dyrebare lever..

FlyingHippie
På en måde kan jeg godt forstå din pointe.
Men selvom man skulle mene, det er almen viden, er det jo ikke alle, der ved det.
Og hvis man virkeligt er langt ude med problemer, man ikke kan overkomme, er det ikke sikkert, man har overskud til at undersøge det.
Og desuden kan det være, man håber alligevel.

Slettet Bruger 0
Jeg donerer blod, og jeg har gjort det siden jeg var atten, selvom jeg ikke er specielt glad for nåle, og man ikke rigtigt får noget ud af det. Jeg ved ikke rigtigt hvorfor jeg gør det, i hvert fald ikke for at "ofre" mig som sådan. Måske er det fordi jeg kan, og at jeg ved det er rigtigt at gøre. Jeg er også organdonor og knoglemarvsdonor, men der er indtil nu ingen der har haft brug for min marv eller mine organer :)

MikkelRaev
Jeg vil donere blod. Organer vil jeg også gerne, f.eks. en nyre. Eller hvis jeg dør, og jeg kan redde et andet menneskes liv ved at donere organer, må de da hjertens gerne få dem, jeg skal jo alligevel ikke bruge dem mere.
Men at dø? Det ved jeg ikke rigtigt. Det tror jeg ikke, men det vil nok også komme an på situationen.

Ayra
Ja, self. Men jeg vil stadigvæk mene at uanset hvem det er, hvis personen forsøger at begå selvmord, skal man sgu da ikke regne med at få hist og her, når man alligevel gerne vil dø. Så kan man undersøge omstendighederne nærmere, før man bare gør det..

Braintickler
Jeg kan ikke svare på spørgsmålet da jeg simpelthen ikke ved det. Jeg har aldrig været i den situation, men jeg håber da jeg vil kunne få mig selv til det. Ihvertfald hvis det er et menneske med mere foran sig i livet end mig selv.

Efteraar
Jeg er egoist og selvisk, så jeg tror ikke jeg ville gøre ret meget. Ikke at jeg ikke gerne ville gøre noget, jeg tror bare ikke jeg ville gøre noget som helst.

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Bedste subreddit?
Computer og Internet
Ba_a
02:32:39
citat fra den sang du høre...
Musik
boat
17:09:09