Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Studenter mad
Slettet Bruger 0
Det er et velkendt faktum at man sjældent har ret mange penge når man er studerende og kun er på SU. Men når man er udeboende skal der jo mad på bordet.. Det skal være billigt, men det bliver ofte lidt ensformigt ... Man har til tider brug for ny inspiration.

Studerende eller ej, hvad er din "sidst på måneden" favorit ret? Kom med din opskrift, uanset hvor banal den er.

Min altid tilbagevendende pengenøds ret er nudler med tun og mayo. Og det er praktisk talt det den er.
En pakke af den klassiske nudler til 2,95 med en lille krydderi pakke i (ikke suppe udgaven.. I så fald uden vand), en halv dåse tun (i olie eller vand.. Jeg foretrækker olie) og til sidst majonæse efter behov. Blandes godt, og fortæres mens det stadig er varmt.

IKrines

#60 skrev:

Rugbrød og dåsemakrel. Røræg!

Jeg siger uden ironi at jeg kommer til at leve af æg, når jeg flytter hjemmefra. Mest fordi det er hurtigt og nemt.

Digitalkragen
drik sjatter når du er i byen og brug det sparede på urtekram og økologi

IKrines

#65 skrev:

drik sjatter når du er i byen og brug det sparede på urtekram og økologi

Eller lad være med at tage i byen og hold festen derhjemme.

Riiwn
Det er faktisk et meget godt råd hvis man er fattig, og ikke har noget imod at rydde op dagen efter. Bare hold fester derhjemme.
Folk glemmer altid en masse pant (hvilket vel også kun er fair, for der kommer jo ikke nogen og hjælper dagen efter, så det kan man betragte som løn).

IKrines

#67 skrev:

Det er faktisk et meget godt råd hvis man er fattig, og ikke har noget imod at rydde op dagen efter. Bare hold fester derhjemme.
Folk glemmer altid en masse pant (hvilket vel også kun er fair, for der kommer jo ikke nogen og hjælper dagen efter, så det kan man betragte som løn).

Man kan også holde sammenskudsgilde. Hvis man er sikker på ens gæster gider at stå i køkkenet/bringe en pizza.

IKrines

#69 skrev:

#66, 67, 68 > Deltag i alle sæsoner af 4-stjerners middag og andre elendige efterligninger af showet.

Hvad? Bare fordi vi er lille smule økonomiske ansvarlige. Og det er fællesskabet der er vigtigt, ikke maden.

Flamme
Tunfrikadeller er pænt fucking lækkert. Det er lavet af dåsetun, et æg, mel, mælk, og gerne noget hvidløg/løg/gulerødder/hvad man nu har lyst til. Det skal egentlig bare "moses" sammen til en fars, og så steger man det på panden i noget olie. Nom! Jeg får helt lyst til tunfrikadeller nu...

t
man kan få poser af nasi goreng på frost og nogle andre retter (dem her) i lidl til 20kr. der er nok til 2 dage for én person. der er godt med grøntsager i og de smager godt. kan anbefale!

boat
Wow jeg elsker denne tråd <3

Nudler + wokblanding + paprika = top dollar
Tilføj evt. hakkede kyllingepølser til nudlerne

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Alternative navne
Fri Snak
t
23:33:04
Muks' Now Playing Machine!