Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Studenter mad
Slettet Bruger 0
Det er et velkendt faktum at man sjældent har ret mange penge når man er studerende og kun er på SU. Men når man er udeboende skal der jo mad på bordet.. Det skal være billigt, men det bliver ofte lidt ensformigt ... Man har til tider brug for ny inspiration.

Studerende eller ej, hvad er din "sidst på måneden" favorit ret? Kom med din opskrift, uanset hvor banal den er.

Min altid tilbagevendende pengenøds ret er nudler med tun og mayo. Og det er praktisk talt det den er.
En pakke af den klassiske nudler til 2,95 med en lille krydderi pakke i (ikke suppe udgaven.. I så fald uden vand), en halv dåse tun (i olie eller vand.. Jeg foretrækker olie) og til sidst majonæse efter behov. Blandes godt, og fortæres mens det stadig er varmt.

Metchen
- Rugbrød med avokado med salt og peber. Det er altid lækkert.
- Lav suppe. Det smager nice og er nemt og billigt.
- Lav alting med kål. Kål med soya eller rejer. På panden er i salaten. Kål er vildt billigt, sundt, lækkert og kan holde sig længe.
- Vegetarisk wok - frysegrøntsager og nudler.

musloust
Suppe! Tøm køleskabet for eventuelle rester, køb en bullion som du bruger som base og tilsæt alt fra løg, tomat, hvidløg, krydderier, gullerødder, you name it.
Elsker at have krydderurter stående i vindueskammen, det giver liv på værelset med nogle planter og så er friske krydderier det bedste, intet slår tomatsalat med basilikum og mozerella!

MultiAgurk
Pink pasta! Det er ikke særlig sundt, men ret lækkert, billigt og viiiirkelig nemt!

Ingredienser: Valgfri pasta, ketchup og fløde (eventuelt paprika, eller andet krydderi for at speice det hele lidt op!)

-Kog den passende mængde pasta, spaghetti - det er fuldstændig lige meget, hvad det er.
-Hæld vandet fra
-Tilsæt passende mængde fløde > pastaen skal ikke svømme i fløde!
-Tilsæt derefter passende mængde ketchup og bland det så.
-Tilsmag det eventuelt med paprika

Ellers så tag den på Gefühl!

http://dannasstrootankeblog.wordpress.com/
Lorem ipsuM
Jeg laver wok med nudler eller kinesisk biksemad, når jeg har nogle rester der skal udraderes...

TMP
Sidst på måneden? Sådan er det hverdag...

Pasta/ris med fisk/kylling... og nogle gange wok, og/eller traditionalle fryse pizza fra dr oetker.

Og hvis jeg er sej så laver jeg også kebab.

Og hvis jeg bliver syg så laver jeg suppe med alt!

Og hvis jeg bliver mega sej så laver jeg kartoffel pomfritter. (bare skær nogle kartoffler i strimler også put dem i ovnen med salt, husk at skylle dem inden beskæringen).

http://www.hamun.internetguiden.dk
Lorem ipsuM
Suppe! Suppe! Suppe!

Ok, I får en opskrift!

Hak løg og gulerødder og svits dem lidt i gryden, så hæld en masse vand i og tilsæt kartofler, porrer, masser af hvidløg, alt hvad hjertet begærer, samt bouillon og en dåse tomatpure! Det er lækkert, hvis man hælder en masse linser og/eller kerner i, jeg er i hvert fald vild med gods i suppen! Afslut med at hælde en dåse kidneybønner i.

Dette er verdens lækreste suppe og jeg kunne spise det hver dag, hvis det skulle være! :D
Redigeret af Lorem ipsuM d. 01-02-2015 10:46

fennesz
Når man ingen penge har: Selvdød måge

necrophcodr
Når man mange penge har: Pizza

http://necrophcodr.me
foamy
Dolmio pastasauce og noget spaghetti/pasta! Nogle gange er glassene på tilbud til en 10'er, og en 500g pose spagetti koster what, 5-7 kr? Der er til to dages aftensmad. Og så smager det okay godt.

t
man kan tit finde fiskefars på tilbud til en 10'er i både netto og rema 100. klask det til nogle fiskefrikadeller på panden, nogle pommes fritter (endnu en 10'er) og done. foodz for 20kr.
hvis man så gerne vil være lidt sund kan man lave noget råkost til.. en reven gulerod og nogle rosiner skulle de fleste gerne have råd til eller have liggende.

burq
Jeg har ofte købt mørbra til en 40 kr, en enkelt gang var det vist 35 eller 33 kr.

t
#32 svine, okse eller kalve? for 40kr for en svinemørbrad er da ikke ligefrem billigt

Lorem ipsuM
Pastasalat! Feta, tomat, agurk, pasta og vildt meget pesto i en KÆMPE skål, så er der mad i flere dage og madpakker! Og så smager det vildt lækkert!

fennesz
Selvdød ugle.

TMP
Tak Fennesz, nu har jeg lært et nyt ord XD

http://www.hamun.internetguiden.dk
fennesz

En ugle er en type af fugl.

strymol
#36/37 eller noget ens hår kan være
edit:
selvdødt hår er også billig spise

burq

#33 skrev:

#32 svine, okse eller kalve? for 40kr for en svinemørbrad er da ikke ligefrem billigt

Svinemørbrad.

Til 1 mand, der var mængden til mere end 1 dag, hvilket fungerer fint for mig, når jeg bor alene.

rotte
s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/6e/f9/db/6ef9db2999c34280f7d30fb86f96f7a9.jpg

uglet hår

Styrmand Kødkikkert
Lige inden lukketid kan man få alt kød til halv pris i rema 1000, hvis kødet er på dato(også hvis det allerede er sat ned tre gange). det kræver lidt forhandlings skills, da det ikke er noget de reklamerer med. men shhh! ellers er der sikkert andre der får samme idé og stjæler dit kød!

Eksempel:
Lamme bandit 200,-
sat ned til 160,-
sat ned igen til 120,-
din pris = 60,-

... Og hvis du er lige så heldig som jeg, så kan du måske finde 5 stykker på én aften. dvs kød for 1000 dkk til en latterlige sum af 300 kroner. Bang! snavset er væk.
Redigeret af Styrmand Kødkikkert d. 02-02-2015 02:12

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Top 10 yndlingsalbums
Musik
Maple
11:58:45
Muks' Now Playing Machine!
Musik
Maple
11:42:24