Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Studenter mad
Slettet Bruger 0
Det er et velkendt faktum at man sjældent har ret mange penge når man er studerende og kun er på SU. Men når man er udeboende skal der jo mad på bordet.. Det skal være billigt, men det bliver ofte lidt ensformigt ... Man har til tider brug for ny inspiration.

Studerende eller ej, hvad er din "sidst på måneden" favorit ret? Kom med din opskrift, uanset hvor banal den er.

Min altid tilbagevendende pengenøds ret er nudler med tun og mayo. Og det er praktisk talt det den er.
En pakke af den klassiske nudler til 2,95 med en lille krydderi pakke i (ikke suppe udgaven.. I så fald uden vand), en halv dåse tun (i olie eller vand.. Jeg foretrækker olie) og til sidst majonæse efter behov. Blandes godt, og fortæres mens det stadig er varmt.

fennesz

Lækkert hår :D

Flamme
Vi køber tit torskerogn og steger det på panden. Det smager faktisk enormt godt. Og så bare med nogle ris til. Hvis det er lidt for kedeligt, så er soja altid godt.

burq
Jeg fandt idag noget pulled pork til 25 kr. Det nice.

Trold
pasta og makrel

Laura
Pasta MED makrel??? What?

Trold
ja det smager overraskende godt !

Spirulina
Ikke makrel i tomat, vel? For det er sådan lidt lejerbåls-agtigt...

Haxorpenguin
Æg. Spejlæg, omeletter, hård- og blødkogte æg.
De er billige, lette at lave og de mætter godt.

Ellers havregryn, hvis kontoen virkelig er med røven i vandskorpen.
Har du råd til mælk kan du spise dem kolde med mælk, ellers kan du lave havregrød med vand.
Det smager fint, men jeg kunne forestille mig, at det godt kan blive lidt træls i længden, hvis ikke du får andet mad i et par dage.

Lorem ipsuM
Havregrød smager da fantastisk! :D

fennesz
Selvdød øgle

trute
nudler er altid godt, usundt, men godt.
Jeg gør også det at jeg altid har brød i frysere (både rugbrød og toastbrød). Jeg køber det enten på tilbud eller når det er ved at nå sidste salgsdato og derfor er billigt. Jeg har kun få stykker oppe af gangen, så det andet holder sig frisk. Derfor kan man også altid lave toast.

Pasta med fløde og bacon (noget i stil med en SU version af spaghetti carbonara)

Hvis man har nogle ris/pasta rester og nogle rester af noget kød/grønt, så kan det også smage godt, hvis man vender det på panden i noget olie og så med noget hvidløg, eller nu de krydderier man er til.

Havregrød/risengrød er også altid godt

Roskost med gulerod og æble.

t
man kan få en pakke tortellini med ost og skinke som man bare kan koge og spise as is for TI KRONEr i rema!!! 10 KRONEEr jeg elsker det

IKrines
Nu er jeg så uforskammet heldig at bo hjemme, så det ikke så aktuelt.
Men grove grønsager er ofte billige, fordi folk ikke gider/ved hvad de skal gøre med dem. Så mit forslag ville være kål, for det er ret nemt at variere tilberedningen(Jeg er bare kålfanatiker, sålænge de ikke bliver til juice).

Tag f.eks Hvidkål
råkost
dampet
kåldolmere
Stuvet
Kogt
Wokretter
Gryderetter
Gratin

Ellers er alle former for grød godt.

necrophcodr
Ej der skal ikke kål i wok.

Men wok er også ok billigt, i forhold til hvor mega fucker godt det er. Og seriøst. Blød kylling mand. Do it.
Kylling + mel + lidt salt i en blanding, smid i wok, og keep it going. Shit is godly.

http://necrophcodr.me
IKrines

#55 skrev:

Ej der skal ikke kål i wok.

Men wok er også ok billigt, i forhold til hvor mega fucker godt det er. Og seriøst. Blød kylling mand. Do it.
Kylling + mel + lidt salt i en blanding, smid i wok, og keep it going. Shit is godly.

Fortæl det til kineserne. :(
-Men altså min mor ødelægger også kålen, ved give den for lang tid i wokken(og det gælder alt andet end kødet og hvidløg).

Elsker at lave thailandske fiskefrikadeller i wok, men det er ligelovligt fedt, fordi jeg dybsteger dem. Og Fiskesovs/østersovs er dyrt at købe(men tilgengæld holder det skræmmende nok i køleskabet i årevis).

z
WHAT

Der skal jo FUCKING meget kål i en wok!!!
Ih hvor jeg elsker kål

http://niclasjensen.dk/
Lykke
Pasta m. linser i tomatsovs:
Pasta
Linser
Hakket tomater
Løg
Diverse krydderier

Kikærter med krydderier på panden
Olie på panden og derefter kikærter/eller andre bønner på dåse + krydderier (evt. sammen med frosne grøntsager)
Ris eller pasta

Kylling/oksekød/hakket kød
Kål og/eller gulerødder
Kokosmælk (hvis kylling bruges)
Krydderier
Alt på panden med olie.

Omelet med alt muligt fra køleskabet

Risengrød!

Rugbrød med spejlæg er også ret lækkert!
Redigeret af Lykke d. 23-10-2015 19:05

IKrines

#57 skrev:

WHAT

Der skal jo FUCKING meget kål i en wok!!!
Ih hvor jeg elsker kål

Vi gør bare kål på kålen!

-Vel det er sidst på måneden, så.

Laura
Rugbrød og dåsemakrel. Røræg!

PlasticSmoothie
Jeg er blevet rigtig glad for at købe sådan nogle små poser med mix til rigsretter. Når jeg føler mig rig køber jeg også sådan noget færdiglavet kylling beregnet til sandwiches.

...Så dumper jeg det og ris ned i min riskoger og 20 min senere har jeg aftensmad.
Mere nederen bliver det ikke, men hey. Min aftensmad koster omkring 5 kr!... 10 kr med lidt discountkylling!

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Top 10 yndlingsalbums
Musik
Maple
11:58:45
Muks' Now Playing Machine!
Musik
Maple
11:42:24
Røv hele IKEA