Se indlæg
Muks » Fritid » Hobby og Sport
 Udskriv debat
Hvad læser du?
rotte
Jeg kan godt lide at læse og jeg er sikkert ikke den eneste her på Muks. Jeg er altid på udkig efter nye bøger at læse. Så jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad I er igang med at læse, hvor langt I er og hvad I synes om bogen/bøgerne indtil videre. Så kan alle os læseheste også måske fået forlænget vores 'to-read' lister (selvom min sikkert allerede kunne fylde en rulle toiletpapir...).

Tegneserier og graphic novels er også velkomne. Eller evt. bog-podcasts og motion comics, hvis nogen kan lide sådan noget :)

Go!

fennesz
"Practicing radical honesty" igen. Det meste af den er noget crap, men der er en del guldkorn.

slettetbruger

Stor fejl, stor fejl! Den bog efterlod med med en dyb følelse af at livet er ondt og allugevel også fucking ligegyldigt. Så besluttede jeg at det ikke var en periode jeg behøvede at læse mere om :o

Og Heathcliff er lidt en douchebag af og til. Der er virkelig kun douchebags i den bog!

strymol
A storm of swords, for 2. gang <3

Ba_a
*___*
Awesome!

Lorem ipsuM
#155 så filmen. Nuhj den var lam og kedelig så så kun halvdelen og det er altså alligevel sjældent at jeg dropper en film halvvejs. Og så virkede ham heathcliff bare som en doven møgunge - okok, han skal selvfølgeligt ikke behandles som en slave, fordi han er af anden etnisk herkomst, men lidt KAN man vel godt lave, når den alligevel rimeligt fattige familie har været så flinke at tage een til sig.

Porselein
Mr. Vertigo af Paul Auster. Fantastisk forfatter, kan til enhver tid anbefales.

strymol
YAY jeg er vildt op og køre! En af de bøger jeg har bestilt fra Saxo er endelig kommet! Minima Moralia af Theodor Adorno. Jeg er vildt hyped! (Det er hvad der sker når jeg ikke har haft en bog at læse i 3 dage)

Rasser
Jeg har lige fået anskaffet mig 'Morrissey - Autobiography' på engelsk som er hans nyskrevne biografi om hans liv. Utroligt mange detalje, men glæder mig til at komme ordenligt i gang med den :-) Tror det fortæller mig en del om hvem han virkelig er som person under alt det røde og violette ( Måske? )

Coco
Er lige gået i gang med Lord of The Flies!

rotte
Six Not-So-Easy Pieces af Feynman (eller, well, det er transcripts fra nogle af hans forelæsninger).

Glæder mig så meget til uni kjafljflkllfsaf

Princisco
Lolita af Vladimir Nabokov

Spændende bog (:

8403
Vi der lever af Ayn Rand.

uendelighed
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy af Douglas Adams

Jeg er HELT enig, Paul Auster er fantastisk, I burde alle læse hans bøger!

fennesz

Spændende bog, ja. Den er så velskrevet, at man ikke rigtigt kan læse den uden at få en dårlig smag i munden.

Lige nu læser jeg Lyonesse af Jack Vance, men skal også igang med at læse en bog der hedder "Abundance: The future is better than you think". Jeg forsøger at formilde min evendelige kynicisme, med en smule positivitet. :)

fennesz

Hitchikers Guide to the Galaxy er simpelthen bare et must-read, hvis man er vild med literattur og science fiction. Jeg har læst alle Douglas Adams bøger. Kan også anbefale Dirk Gently's holistic detective agency.

fennesz

Lavede Feynman nogensinde noget, som var uforståeligt? Den mand have en ufattelig evne til at beskrive de mest komplicerede fysiske fænomener, på den mest let-fordærvelige måde.

Hvis du er færdig med den, så vil jeg gerne høre din reaktion på slutningen. :D

Jeg tror der kan skrives mere om Morrissey's privatliv end der kan om noget andet. Jeg tror ikke engang Nancy Sinatra ved særligt meget om ham. Måske hans mor gjorde. :)

Kan anbefale dokumentaren som forsmag på biografien, hvis du ikke allerede har set den: http://www.youtube.com/watch?v=e32cF6vIMuc

rotte
#174 Feynman er for nice. Og den eneste person jeg kender til der både lavede fysik og tegnede seriøst-ish, hvilket giver super meget cred i min bog.

Beartato
Mange forskellige mangaer.

Og 1984 af George Orwell. Den er pænt god.

fennesz

Hvis du kan lide den (God bog), kan jeg også anbefale Animal Farm og værker af Aldeous Huxley fder er lidt mere humoristiske. Hvad angår samfundskritik og skønlitterær dystopi... Pas på med at læse for meget af det. Man får hurtigt en dårlig smag i munden, og får svært ved at læse aviser. :P

z

Jeg læste 1984 (for anden gang) på psykiatrisk, det var sgu godt nok ikke så rart. Man bliver holdt øje med i stor grad.

http://niclasjensen.dk/
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Jackbox på fredag
Computer og Internet
foamy
00:56:52
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
10:03:04