Se indlæg
Muks » Fritid » Hobby og Sport
 Udskriv debat
Hvad læser du?
rotte
Jeg kan godt lide at læse og jeg er sikkert ikke den eneste her på Muks. Jeg er altid på udkig efter nye bøger at læse. Så jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad I er igang med at læse, hvor langt I er og hvad I synes om bogen/bøgerne indtil videre. Så kan alle os læseheste også måske fået forlænget vores 'to-read' lister (selvom min sikkert allerede kunne fylde en rulle toiletpapir...).

Tegneserier og graphic novels er også velkomne. Eller evt. bog-podcasts og motion comics, hvis nogen kan lide sådan noget :)

Go!

CitySlang
Hører The Smiths og læser Thomas Tranströmer og Virginia Woolf. Altså skiftevis.

Beartato

#177 skrev:

Hvis du kan lide den (God bog), kan jeg også anbefale Animal Farm og værker af Aldeous Huxley fder er lidt mere humoristiske. Hvad angår samfundskritik og skønlitterær dystopi... Pas på med at læse for meget af det. Man får hurtigt en dårlig smag i munden, og får svært ved at læse aviser. :P

Jeg skal gerne overveje det, men jeg er utrolig fucking dårlig til at gå i gang med bøger, så der går nok et par før jeg får dem læst.
Men tak.

eskapisme
Tusind Plateauer, Gilles Deleuze og Félix Guattari

Og så læser jeg også The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, men den har jeg efterladt hjemme, da to bøger af den størrelse bare ikke har noget at gøre i et tog.

eskapisme
Skriv nu noget herinde altså!

H. P. Lovecraft - Dreams of Terror and Death

Læs denne bog! Eller I går glip af et helt univers som I ikke vil være foruden (og jo I vil mærke, at I er gået glip af den!!)
Ligesom jeg vil mærke grueligt at jeg aldrig har læst 1984, hvis jeg dør lige om lidt.

strymol
Alle bør læse "Bad Science" af Ben Goldacre. Han er ikke verdens bedste forfatter, og skrivestilen kunne ændres betydeligt for at gøre til en mere flydende oplevelse, men; Han kommer ind på nogle ting som alle, især folk uden en naturvidenskabelig tankegang, burde tænke over. + Afsnitttene om placebo er meget interessante.

Men ja læs den. Især hvis du ikke rigtigt gik så meget op i biologi, kemi og fysik.

Louis
Fortiden er jeg i gang med bogen Overvåget af Gleen Greenwald, om Edward Snowden og NSA-afsløringerne. En ret spændende bog :)

Ellers jeg læser jeg også Basserne fra tid til anden :)

http://www.louis.dk
Haxorpenguin
Er igang med Necronomicon, en bog fyldt med H. P. Lovecrafts digte, noveller og romaner.
De er fantastiske.

DeltaPsi
1000 plateuer - Deleuze (kæmpe mobbedreng)
En introduktion til E. Levinas moralfilosofi
Fra år som sindslidende - Erik Bach Sørensen
One world - Peter Singer

Hvornår jeg læser hvad er lidt afhængigt af hvilket rum, jeg befinder mig i, når læselysten melder sig.

rotte
Læser lidt sporadisk i 'A Random Walk in Science'. Den har en masse pranks, eller bare jokes, der er udført af videnskabsfolk. Den kommer også ind på 'the theory of practical joking' i et afsnit. Det er virkelig underholdende.

#186 Peter Singer er awesome. Så ham i en Intelligence Squared debat om kødspisning. Han havde klart de mest holdbare argumenter af de seks debattører.

DeltaPsi
#186 Det er første gang jeg læser ham, og jeg er mildest talt blevet vanvittigt positivt overrasket; han skriver dejligt forståeligt! :)

burq
Når jeg er blevet færdig med min eksamen på fredag går jeg igang med at læse Edgar Allan Poe's samlede værker som jeg lige har fået hjem med posten.

Jeg læser konstant faglitteratur på mit studie, så jeg vil gerne læse noget klassisk skønlitteratur til en afveksling og hvad kan være bedre klassisk skønlitteratur end en af skønlitteraturens mestre og forfædre?

burq

#185 skrev:

Er igang med Necronomicon, en bog fyldt med H. P. Lovecrafts digte, noveller og romaner.
De er fantastiske.

Lovecraft er awesome.

Det kan være jeg også skal have fingrene i hans samlede værker på et tidspunkt.

Kath
Har lige læst Hunger Games (hele serien) og DAMN (!!!!) hvor er den god! Nu er jeg begyndt på Divergent, men er bange for at jeg bliver skuffet oven på succesen med Hunger Games xD

Haxorpenguin
Bad Pharma af Ben Goldacre. Den er velskrevet, interessant og en øjenåbner af dimensioner. Et kig ind i hvad der kan gå (og hvad der går) galt i lægemiddelindustrien ever so often.

SlettetKonto
I øjeblikket er jeg i gang med at læse ”A higher call” af Adam Markos. En fascinerende bog omhandlende Charlie Brown og Franz Stigler hændelsen. En hændelse under Anden Verdenskrig, hvor der blev udvist et helt utroligt heltemod. https://www.youtube.com/watch?v=54gwl...4gwls9E0Ug

Min viden om litteratur generelt er dog minimal, hvorfor jeg ej vil begive mig ud i en vurdering af selve bogen. Jeg finder dog selve historien meget fascinerende og inspirerende, idet den omhandler en virkelig hændelse, og absolut heltemod. En bog jeg uden tvivl vil sige er anbefalingsværdig, hvis man finde sådanne historier interessante.

Princisco
The Selection bog 3!
Nærmest The Bachelor som som, sat i en fremtidsverden. I love it.

nej
Lige nu læser jeg Howl, Kaddish and Other Poems (af Allen Ginsberg) og den er virkeligt godt, hvis man kan lide digte, og Allen Ginsberg, selvfølgelig.

Ellers synes jeg at Room af Emma Donoghue er helt sindssygt god. The Other Hand af Chris Cleave kan også anbefales. Det er dog efterhånden lang tid siden jeg har læst dem, men jeg husker dem som værende nogen af de bedste jeg har læst.

SnusKebabs
Lige nu læser jeg Como Agua para Chocolate eller Hjerter i Chili, som den hedder på dansk...men det er nok mest fordi jeg skal skrive om magisk realisme og forsøger at fatte hvad genren handler om :)

Riiwn
Nogen gange læser jeg MetroXpress ... men for det meste kigger jeg bare billederne..

Lorem ipsuM
Wild. Eller det vil sige, læste den på cuba. Nu kan jeg ikke koncentrere mig, selvom jeg ikke er helt færdig. Men den er virkeligt god, så...

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Jackbox på fredag
Computer og Internet
foamy
00:56:52
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
10:03:04
citat fra den sang du høre...