Se indlæg
Muks » Fritid » Hobby og Sport
 Udskriv debat
Hvad læser du?
rotte
Jeg kan godt lide at læse og jeg er sikkert ikke den eneste her på Muks. Jeg er altid på udkig efter nye bøger at læse. Så jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad I er igang med at læse, hvor langt I er og hvad I synes om bogen/bøgerne indtil videre. Så kan alle os læseheste også måske fået forlænget vores 'to-read' lister (selvom min sikkert allerede kunne fylde en rulle toiletpapir...).

Tegneserier og graphic novels er også velkomne. Eller evt. bog-podcasts og motion comics, hvis nogen kan lide sådan noget :)

Go!

Coco
Kom aldrig i gang med A Song Of Ice And Fire, da de kun havde dem på dansk på biblioteket, og jeg vil have dem på engelsk. Gider ikke alle de oversatte egennavne og sådan! Er i stedet gået i gang med "Kvinden i sort" (bogen som filmen The Woman In Black er baseret på) af Susan Hill. Er ikke nået så langt, men den virker god!

Kath
Jeg har bogen "Den som blinker er bange for døden" af Knud Romer for til min dansk time i morgen og har brugt tiden efter skole til at læse den. Utrolig rodet og mærkelig, men vi må se om jeg ikke kan få noget ud af den i dansk timen i morgen.
Så har jeg lige været i London og der købte jeg "The Casual Vacancy" af J.K. Rowling, som jeg glæder mig til at læse :)
Og en mere; jeg skal skrive min SRP omkring Harry Potter og kostskoler, så jeg skal også have læst Harry Potter and the Philosophers Stone (igen, igen, igen) inden december ^^

The Best Band U2
Jeg har fået en bog i hånden, som jeg ikke ligefrem er gået vanvittig meget i gang med. Måske nogle kender den: Kabalemysteriet?

Jeg skal simpelthen have læst den snart!

Ild
#26, Jostein Gaarder? :)
Den er super god, synes jeg! Utrolig mange sammenhænge den mand kan få ud af et spil kort. Jeg syntes den var sød og spændende.

MikkelRaev
Jeg har faktisk gang i tre, hvoraf den ene sidst blev læst i i sommerferien, en jeg ikke har tænkt mig at fortsætte med og så en, som jeg faktisk læser:
Terroristerne af Sjöwall & Wahlöö
Ulrikas 1000 mænd
Stolthed og fordom af Jane Austen

Metchen
Læser fifty shades of grey - 3'eren. Det er da godt nok en utrolig kedelig og på ingen måde velskrevet bog. Lad være med at læse dem. Jeg har kun læst alle tre bøger fordi jeg fik dem af min mor, og hvis jeg ikke læser dem, er det jo spild af bog!

The Best Band U2
Det skal nok passe. :-)
Men godt med en udmelding!

Slettet bruger 1162
*Slettet*

t
1984 af george orwell, som de fleste nok kender..
indtil videre synes jeg den er vildt spændende, men jeg er ikke blevet sådan følelsmæssigt invisteret i den endnu - på den måde, at hvis én af personerne døde, tror jeg ikke jeg ville blive decideret ked af det eller noget. men jeg er også først lige kommet til selve handlingen og historien, så jeg regner med, at jeg pludseligt bliver grebet af den.

rotte
Lige nu er jeg ved at læse Pride and Prejudice and Zombies af Jane Austen & Seth Grahame-Smith. Det er Jane Austens klassiker med zombier skrevet ind i historien. Jeg vild med at de kalder zombie drab for 'deadly arts' og at Bennet søstrene render rundt med ankeldolke som en natulig del af deres hverdag. Grahame-Smith er desuden god til at imitere Austens skrivestil i zombie delene, så det han har skrevet ikke distraherer fra den originale historie.

Som en lille bonus har jeg også deluxe versionen som er indbundet i faux læder og har illustrationer af Roberto Parada. Jeg har stadig et geek-out over hvor fucking nice en bog det er.

Styrmand Kødkikkert
Lige nu læser jeg Thyra Franks selvbiografi "Livsglæde og stjernestunder".

Ganske hyggelig lille bog (:

Olx
#33 mit forårsprojekt! Altså ikke SRP, men bogen.

Er du enig i, at Dostojevskij er the shit? (#21)

https://soundcloud.com/densorteskole
Shepard
Jeg er p.t. i gang med Middlemarch af George Elliot. Det er sgu lidt af en mundfuld. Den er skrevet på et håbløst gammelt engelsk. Men den er fantastisk.

JustLikeOnTV
Death Note. Som jeg genopdagede omkring jul. Jeg kører serien igennem for anden gang.

http://www.facebook.com/JustLikeOnTV
rotte
Jeg er stadig igang med Pride and Prejudice and Zombies. Der er blevet skåret lidt ned på zombierne her i slutningen og så er den ikke helt så sjov. I mellemtiden har jeg fået læst Imaginative Realism: How to Paint What Doesn't Exist af James Gurney, Cosmos af Carl Sagan og Breakfast at Tiffany's af Truman Capote.

Udover P&P&Z er jeg igang med en digtsamling af Edna St. Vincent Millay, Treatise on Light af Christiaan Huygens og The Importance of Being Earnest af Oscar Wilde.

t
watership down stadig efter 9-10 måneder
den bog er bare så langtrukken efterhånden.. glæder mig næsten til at være færdig med den

slettetbruger
Duncan Bannatynes selvbiografi Anyone Can Do It, lige nu. Jeg fik den foræret af min far, og skal åbenbart tage det som et hint om, at jeg skal til at blive til noget fordi jeg ender som fattig og desillusioneret hvis jeg ikke skifter kurs. Det skal han ikke bestemme - men spændende læsning, det er det.

Ild
1984 af George Orwell :)
Jeg er forbavset over at det er så længe siden den blev skrevet...

slettetbruger

Muligvis min all time fave. Jeg tror aldrig, den bog holder op med at være aktuel!

Metchen
Det syvende barn - Erik Valeur

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necrophcodr
15:12:37
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
Charioteer