Se indlæg
Muks » Fritid » Hobby og Sport
 Udskriv debat
Hvad læser du?
rotte
Jeg kan godt lide at læse og jeg er sikkert ikke den eneste her på Muks. Jeg er altid på udkig efter nye bøger at læse. Så jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad I er igang med at læse, hvor langt I er og hvad I synes om bogen/bøgerne indtil videre. Så kan alle os læseheste også måske fået forlænget vores 'to-read' lister (selvom min sikkert allerede kunne fylde en rulle toiletpapir...).

Tegneserier og graphic novels er også velkomne. Eller evt. bog-podcasts og motion comics, hvis nogen kan lide sådan noget :)

Go!

Coco
Har været virkelig dårlig til at tage mig sammen, og er kun lidt over halvvejs i "Kvinden sort" af Susan Hill, som jeg startede på midt i september...

Well, har lånt "Nærmeste pårørende" af Elsebeth Egholm, fordi jeg er blevet ret bidt af TV-serien Dicte, som er baseret på Elsebeth Egholms bøger. "Nærmeste pårørende" er nummer 4 i serien, men bøgerne er uafhængige af hinanden, så man kan læse dem i den rækkefølge man ønsker (TV-serien er f.eks. startet med bog 3).

rotte
Jeg er lige blevet færdig med Ideas and Opinions af Einstein, som er en samling af bl.a. essays og breve som Einstein har skrevet. Det var utrolig interessant at læse om hvad en person der beskæftiger sig med et meget rationelt og logisk fag, mener om venskab, kærlighed og glæde (der sammen med afsnittet om uddannelse var det jeg nød mest at læse). Han var en beundringsværdigt uselvisk person.

Haxorpenguin
Jeg læser i øjeblikket God of War.

EvigtUng
Jeg er i gang med at læse en bog om lykke af Tore Norestrand (eller noget i den stil). Faktisk ret spændende. Kan desværre ikke huske titlen, men der er et billede af et stort træ ude på forsiden :)

t
the book thief af markus etellerandet

den er riiigtiiig god

Jantesviker
ZUZAK!

Jeg læste den for et par år tilbage. Herlig bog.

who-cares
jeg læste 'mig før dig' for et stykke tid siden.

jeg kan rigtig godt anbefale den. rigtig godt.

Flamme
Jeg læser 'Under Dynen' af Marian Keyes. Den er da meget sjov, hvis man er til den slags :P

CitySlang
Har lige færdiglæst Noget Sort af Jacques Roubaud. Det er en den stærkeste sorgbehandling jeg nogensinde har læst.

"Jeg ville vende hendes blik bort for altid. jeg ville være den eneste i verden der slet ikke havde set. når alt kommer til alt behøvede denne hånd ikke at være der. men det gjorde jeg heller ikke, og med mig kunne hele verden forsvinde. denne gave. billedet af din død."

Rocio
Er igang med at læse Ondskaben af Jan Guillou. Jeg er ca. halvvejs, og jeg syntes at den er meget god.

Emmatic
Lazarus af Bent Haller.
Det er en af hans ekstra mærkelige bøger, og jeg tror at det ville have været en fordel hvis jeg vidste lidt mere om kristendom, for det har jeg indtrykket af at den kører meget på. Jeg er ikke så tosset med den. Men på den anden side kan jeg godt lide hans sprog.

Til gengæld blev jeg lige positivt overrasket over Haruki Murakamis Sønden for grænsen og vesten for solen. Det var en meget smuk og poetisk historie. Afslappende stille og rolig i forhold til mange af de andre bøger, han har skrevet.

lestersunivers.blogspot.dk
Flux
Teser om eksistensen af kærlighed
Det er Torben Guldbergs debut roman, og jeg var positivt overrasket. Sproget er til tider kompliceret og man skal holde tungen lige i munden, men ellers er det en særdeles godt fortalt historie, der sætter tanker i gang.

CitySlang

#85 skrev:

Lazarus af Bent Haller.
Det er en af hans ekstra mærkelige bøger, og jeg tror at det ville have været en fordel hvis jeg vidste lidt mere om kristendom, for det har jeg indtrykket af at den kører meget på.

det ligger også lidt i titlen, ikke? :b

Emmatic
#87 - En lille smule.

lestersunivers.blogspot.dk
MikkelRaev
Er gået i gang med HP igen igen igen - og er i gang med Fangen fra Azkaban.

Olx
'Den sociologiske metodes regler' af Émilie Durkheim, fordi jeg skal skrive en femsiders opgave om sociale kendsgerninger.

Btw er mine de gamle flyttet ind i Bent Hallers gamle hus... fame, mega meget fame!

.
Redigeret af Olx d. 16-04-2013 18:10

https://soundcloud.com/densorteskole
LeatherMogens
Stor tyk fed neger pik - Af Hans Pikskæg.

rotte
Skønlitterært er jeg ved at læse 'A Hundred Years of Solitude' af Gabriel García Marquez og nonfiktionelt (er det et ord?) prøver jeg at arbejde mig igennem 'What is Mathematics?' af Richard Courant og enandenpersonhvisnavnjegikkekanhuske.

Soliloquy
Momoirs of a geisha. Og World War Z er lige hjemkommet på biblioteket! Yay! :D

Styrmand Kødkikkert
Lige nu læser jeg "Succes" af erhvervsguroen Jack Welch. (:

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Hvem kender en god ejendoms...
Fri Snak
KBHN2200
09:46:48
citat fra den sang du høre...