Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Er du en god kæreste?
Metchen
Overskriften siger sig selv. Er du en god kæreste? Hvad syntes du selv
Beggrund hvorfor du syntes du er en god kæreste, eller hvorfor du ikke syntes du er en god kæreste?

Slettet Bruger 0
Hvis nogen turde erkende at de er en dårlig kæreste, så er det måske på tide at trække sig ud af forholdet.

Jo, jeg synes jeg er en god kæreste :) Jeg er ikke typen der snager i min kærestes privat liv, forlanger ham hjemme hver eneste aften, brokker sig når han drikker med vennerne osv..
Selvfølgelig er jeg ikke perfekt, men jeg gør hvad jeg kan får at undgå klichéerne når man har været sammen i næsten 3 år, og bor sammen.

Mikz

#2 skrev:

Hvis nogen turde erkende at de er en dårlig kæreste, så er det måske på tide at trække sig ud af forholdet.

Også min tanke..

slettetbruger

Eller arbejde med årsagerne til at man er en dårlig kæreste? Det betyder jo ikke, at følelserne ikke er der, eller at modparten rent faktisk har et problem med det. Ærgerlig tankegang du har, synes jeg.

Jeg er single nu. Men jeg plejer vist egentlig at være en dårlig kæreste, jeg er virkelig, virkelig dårlig til ikke at sætte mig selv i første række (altså, min kæreste vil altid være nummer to efter min sport, mit job eller hvad jeg end brænder for i situationen). Og jeg kræver en ekstremt høj grad af selvstændighed i et forhold, jeg vil ikke være afhængig, jeg vil ikke være kærestekedelig etc. Og så er jeg sindssygt dårlig til at snakke om følelser, og trods at jeg generelt er et meget u-konfliktsky menneske, har jeg lidt en tendens til, når følelser er involverede, at sige "lad nu være, vi lader bare som om det ikke sker, så er alt fint". En eks, nu ven, har faktisk beskrevet mig som "en fantastisk ven og en elendig kæreste". Nå, uanset hvor dårlig en kæreste jeg er, er jeg en bedre kæreste end jeg er til at håndtere folk, der er forelskede i mig. Det er jeg godt nok dårlig til. Så de folk, der har haft et crush på mig, som jeg så er blevet kærester med, har oplevet det som et "step up" ;-)

Lorem ipsuM
Jeg er vist desværre lidt bitchy for tiden :( Arbejder på det!

Metchen
Jeg er faktisk også en skide dårlig kæreste. På samme som en af 2# grundlag.
Jeg sætter mig selv i første række og jeg er bange for at blive kærestekedelig.

Olx
Jeg er en rimelig dårlig kæreste, hvis det, der forventes, er en pumpet bad-ass med mahogni-tan, der udover at stille op til pose-billeder til facebook foran solnedgangen sender pussenussesøde "<3333 elsker dig, skat"-beskeder og generelt er meget ekshibitionistisk omkring de følelser, jeg har.
For det er jeg ikke.
Men jeg er hamrende tålmodig, ret voksen og god til konflikter og til at sige, om du ser tyk ud i den kjole, også selvom du faktisk gør det. Og så har jeg, hvad er blevet kaldt "udvidet social forståelse nok til at gøre dine veninder misundelige. Og hvis det er idealet, så er jeg en ret god kæreste.
Er der nogen, der gider formulere nogle universelt gode kæresteegnskaber, eller var det #0s mening at lade os bevæge os ud på diskussionen af, hvad den gode kæreste er?

Selvom det sikkert er sørgeligt for dig, så kan det måske trøste dig, at din kommentar gav mig heftig griner på.
Redigeret af Olx d. 30-01-2013 18:55

https://soundcloud.com/densorteskole
DenGedelige
Jeg bryder strømmen (hipsteralleeeert), og siger at jeg er en god kæreste. Jeg synes selv (og får tit at vide) at jeg er rigtig god til, at være interesseret, lytte og give plads. Nu kan man så også sige at min kæreste går i 10. klasse på efterskole, så alle 3 ting vel kommer meget naturligt... Dog kan jeg til tider godt have den der følelse "åh, irriterer jeg ham? Skriver jeg for meget? Er jeg for klistrende når vi endelig er sammen?", men sådan har alle det vel... Åh..

Nå, men alt i alt, synes jeg egentlig, at jeg gør meget for at være en god kæreste, og det lykkedes meget godt ;)

Styrmand Kødkikkert
Jeg er efter alt at dømme en ret dårlig kæreste, mener jeg i hvert fald selv.

Metchen
10# Jeg tror ikke at du skal være bange. En hver mand (i det tilfælde nok en dreng) der kalder sin kæreste for pussenussesøde <33333 og kommenterer hver eneste status opdatering med "du så sød skat" - dem tror jeg ikke der er så mange der leder efter, eller syntes er gode kærester.

Det er faktisk et godt spørgsmål som du stiller Olx. Jeg vil personligt mene, at man er en god kæreste når man ikke stiller sig selv i første række, modsat heller ikke stiller sin kæreste i første række. Finder midten. Når man acceptere, giver plads og lytter.

Lorem ipsuM
#10 Så lidt da XD
Det er nu ikke mig der har det så sørgeligt, nærmere min kæreste, der har måttet leve med mine nykker i omkring 2 måneder.
Før da var jeg en mega nice kæreste! Men så blev jeg lidt forvirret, fordi jeg kom til at tænke på fremtiden og om min kæreste nu var "the one" og kunne blive en god far for mine børn en dag.. Resulterede i at jeg mistede en god del forelskelse meget hurtigt, hvilket gjorde mig bitchy og pludseligt aseksuel :/

Men det er ved at blive bedre heldigvis!

Shepard
På en skala fra et til ti, ville jeg sige 8.
Jeg er sjov og sød og god til at lytte. Jeg er ikke helt dum, jeg er ikke svær at "holde vedlige", og jeg kræver ikke så meget.
Men jeg snakker meget, og nogle gange vælter min verden sammen, og jeg har brug for at være sur og dum i nakken.
Så. 8.

Olx

Jeg følger dig, men tillader mig at bruge 'vi'et som begreb. Det famøse 'os', når man selv er en af dem. Jeg tror, man er en god kæreste, hvis man formår at balancere med et 'mig', et 'dig' og et 'vi'. Altså skal man give rum til, at den anden kan være 'dig', så meget hun har lyst til, og man skal selv tilpasse sig, så man nærmer sig at have behov for lige så meget 'mig'-tid, som den potion 'mig'-tid, den anden har brug for.
Og så kan man være et kærestekedeligt 'vi' ind i mellem.
På den anden side, er man også en god kæreste, hvis man deler et eller andet, også noget, der ikke falder under min definition på kærestekedelighed, fx. at tage i byen med andre mennesker + kæresten. Her er kunsten så at turde at gå fra hinanden, og ikke hive den anden med hjem. Når man tager i byen, gør man det fordi man begge to har lyst, det er individuel 'mig'-tid, man deler, og som så bliver til en slags fælles 'vi'-tid. Men når den individuelle lyst til at tage hjem kommer hos den ene, men ikke hos den anden, er det ikke 'vi'et, der skal blive enige. Det er det ene 'mig', der går fra det andet, fordi de ikke længere deler en lyst, hvorfor den fælles 'vi'-tid ophører.
Og hvis man kan det, og ikke overtaler den anden, som måske ikke kan, er man en god kæreste!
-ish

Så... noget med ikke at være under tøflen.

mette
Ved det ikke. Har absolut ingen anelse. Konstruktivt svar, I know.
Tror jeg da umiddelbart jeg ville være? det kommer selvfølgelig an på, hvordan man selv bliver behandlet...

Olx
"Mette, hvor er mine bajere?! Og det blowjob sker jo ikke bare af sig selv, vel?"
Og samtidigt skriver jeg pussenussesøde kommentarer til alt, hvad du foretager dig på facebook.

Jaja off topic send mig i limbo...

mette
Undskyld mus, kommer lige så snart jeg har lavet en sandwich til dig :*

Olx
Facebook-opdatering:"Min pussenuzer zøde kæreste har lige lavet mig en sandwich, hvor er jeg bare heldig at have dig, skat <333333" + billede fra instagram.

Godnat, nu er jeg træt :D

Metchen
Olx - Jeg forsøgte faktisk at sno mig ud som vi'et, fordi det grænser op til "hvad er et godt forhold" og det er jo selvfølgelig hvad du siger. Det der med at være sammen med andre og have fællesinteresser og også vigtigt, men kan også sættes ind i "forhold" boksen. Man kan så udbygge din og sige at man er en god kæreste, hvis man invitere fyren/pigen med i byen med venner, og ikke bare vil gøre det alene. :-)
men jeg føler dig!

burq
Ja, det vil tiden vel vise hvis jeg når så langt.

ono
Troede jeg havde svaret. oh well.

Lige umiddelbart, men det kommer virkelig an på personen. Har ikke haft et *rigtigt* everyday-forhold endnu, men kunne forestille mig at jeg enten ville virke fraværende eller virkelig clingy. Lige præcis den kombination af ting jeg kan lide i en person peger nok i retningen af noget genert/nørdet, så ville nok bare forvente at man udfoldede sig langsomt sammen. Ikke lavede det til et 'hvem er mest flirty'-ræs (Som jeg personligt selv hører så meget om. Indirekte Facebook kommentarer, små flirte lege osv). Men bare følte sig tilpas. Lavede små fjollede ting sammen. Kort sagt, en der ikke har vovet sig så langt i livet men er klar til at træde ind i det lidt voksne liv? Dunno.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri