Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Dagens yndlingssang
Musik
d
22:04:18
Serier
Film og TV
necroph codr
21:56:40
Hvilket styresystem bruger du?
Computer og Internet
Beartat o
15:20:13
Throwback/nosta lgi musik
Musik
boat
22:09:59
Hvilken sang har du på hjernen lige nu?
Musik
boat
15:21:20
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
boat
12:17:11
Muks' Now Playing Machine!
Musik
boat
23:43:45
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
d
21:16:45
Hvorfor er Linux bedre end Windows v1
Computer og Internet
boat
19:15:06
Yndlings replikker
Film og TV
Ham-I-V ed-Nok
18:04:59
Din næste koncert.
Musik
boat
16:54:56
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
Beartat o
11:41:54
Dine ynglings youtube'er! ?
Computer og Internet
d
09:54:23
Hvad nørder du for tiden?
Fri Snak
Ham-I-V ed-Nok
19:27:39
Alternative navne
Fællesbloggen
Mickel
20:41:56
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
boat
00:01:37
Kom ud med det!!!
Chat
Sump
22:02:41
Tænk En Tanke..
Chat
boat
15:25:34
Hvor mange kender du der hedder.. ?
Chat
boat
14:52:19
(Tal-)Krigsdoms tolen
Chat
Latios
22:39:51

Se indlæg

Udskriv debat
Hvorfor er Linux bedre end Windows v1
necrophcodr
Vi har alle en indre nørd der nyder at rode med det vi sidder med i hænderne. Nogen af os vil gerne have gjort vores arbejde gjort hurtigt og effektivt, og andre nyder blot den ro i sindet man får ved at benytte det åbne GNU/Linux operativsystem.

Linux blev udgivet d. 5 Oktober 1991 af Linus Torvalds under en proprietær licens, og senere under GNU GPL licensen som den idag også er under.
Udover at være super effektiv på alt hardware, lige fra stationære desktop pc'er, til mikrokontrollere, til satelitter og robotter i rummet, Linux er overalt omkring os.

Hvorfor benytter du dette system? Hvad gør at du føler Linux er årsag til den verdensfred vi ikke har?

Nyeste øverst

necrophcodr

ClamAV er den eneste der findes udover Avast! Home Free for Linux, men begge disse skanner vidst kun efter Windows-baserede virus'er. You don't need an anti-virus.
Bare lad være med at køre alt du henter ned fra nettet, and you're good.
Slettet bruger
Jeg kom lige til at tænke på noget.
Hvis jeg installere Linux Mint på den af mine computere der både har Ubuntu og Windows. Vil Mint slette Ubuntu og erstatte det, eller vil jeg ende med at have 3 styresystemer på computeren?

Og hvis dette er tilfældet hvordan fjerner man så styresystemet
(bare lige så jeg er forberedt i fremtiden).
Muhlig
Det kommer an på om du vælger at dele drevet på computeren op, eller om du sletter alt og begynder forfra. Med lidt Google-fu burde du nemt kunne finde ud af at gøre begge ting alt efter dit ønske.
Slettet bruger
Nogen der kan forklare mig hvorfor chromium nogen gange går ned?
Der bliver skrevet (når det sker) at det muligvis skyldes manglende plads at det går ned.
Har det noget at gøre med at jeg har 2 styresystemer på computeren der fylder?

Eller er der én anden grund til det?
necrophcodr

Det er svært at vide. Har du prøvet at tjekke hvor meget fri plads du har i din hjemmemappe?
Slettet bruger

Der er 74.3 GB fri plads.
necrophcodr

Det var underligt. Jeg har aldrig før oplevet at Chromium bare er gået ned, og slet ikke med den fejl. RAM burde heller ikke være et problem, så jeg ved ikke hvad dit problem er. Beklager.
Det at du har to styresystemer installeret har ingen effekt på dette, såfremt du har installeret Ubuntu rigtigt og IKKE via deres "wubi" installation :)
Slettet bruger

Da jeg satte usb'en i kom der et vindue op hvor der stod kør ubuntu. Og det gjorde jeg så.
Ved så ikke om det var wubi der installerede det...
necrophcodr

Hvis du installerede det via Windows, er det via Wubi. Så kan jeg ikke hjælpe dig, det kan være en Windows fejl. Afinstallér det, og genstart med USB'en i, og tryk på F2/F8/F12, og vælg opstart fra USB'en, og tryk derefter prøv Ubuntu.
Hvis du IKKE installerede det via Windows, ved jeg ikke hvad problemet er. Men installation via Windows, med Wubi, er ikke noget der fungere perfekt, specielt fordi Ubuntu ikke får det plads den måske er tildelt, og den er installeret på et Windows filsystem hvilket ikke er en særlig holdbar løsning.
Slettet bruger
Jeg har faktisk også forsøgt med med at installere Mint på min stationær, men da jeg ville installere det (uden wubi) fik jeg 2 valg. Ved den ene var der én advarsel om at den ville slette alt. Inklusiv mit Windows system. Så jeg valgte i stedet den anden valgmulighed, men så kom jeg ind på noget som jeg ikke havde en skid forstand på og så turde jeg ikke fortsætte før at jeg havde fået noget rådgivning.

Edit: Bare ignorer alt hvad jeg har skrevet oven over. Jeg har installeret Mint i stedet for Ubuntu på bærbaren med windows vista og det var både nemmere at installere end Ubuntu (uden brug af wubi) og så er det meget hurtigere end Ubuntu. Så jeg tror bare at jeg skal køre Mint fra nu af.
Redigeret af indlæggets forfatter d. 29-12-2013 18:47:29
Louis

Jeg tror ikke han har brugt Wubi, i så fald ville han vide det. Desuden mener jeg at Wubi er blevet pensioneret.

Wubi var et program, der gjorde at du kunne sætte en Ubuntu-cd i, imens du var startet op i Windows og installere Ubuntu indefra Windows. Dette var nemmere, da man ikke skulle tænke på opdeling af harddisk, men har også langsommere i brug og mere ustabile og derfor blev den funktion droppet.
boat
Der er så mange desktop enviroments og file managers at vælge imellem, hvilket er en af grundene til, at jeg elsker Linux.
Min fars gamle laptop, der havde Windows Vista eller 7, var så elendig og fuld af vira, der overhovedet ikke kunne fjernes, så jeg besluttede mig for at installere Xubuntu på den tilbage i april. Nu er den så god som ny, men han synes dog, at Xfce er grimt. Hans laptop kan ikke klare Ubuntu og Kubuntu, fordi den er for gammel, og jeg er ret sikker på, at han ikke ville kunne lide Lubuntu. Men så længe han kan bruge computeren, så er alt i orden.

Det er lidt sjovt, at et spil som Touhou, som kun er til Windows, kører meget bedre i Wine, end det gør på Windows o.o
Ham-I-Ved-Nok
Lidt gammel tråd, men nu bringer jeg den alligevel tilbage til live igen.

Grunde til at jeg kan lide linux:
- Communitiet kan ændre og tilpasse systemet fuldt ud.
- Der er, efter min mening, mere frihed hos linux.
- Linux er i stand til at gå i mange retninger.
- Der er så mange distributioner og systemer at det er svært for malware at få indflydelse.
- Communitiet kan kigge kildekoden igennem og lukke potentielle sikkerhedshuller.
- Det er betryggende, at jeg har et globalt community, der kan hjælpe mig hvis jeg kommer i problemer.
- Min computer opdatere ikke imens jeg er midt i noget.
- Linux er stabilt og kører fint når man har fået det på plads.

Kører linux mint og tvivler på at jeg nogensinde går tilbage til windows.
boat
Linux er bedre end Windows fordi:
1. it's reliable
2. Man kan personliggøre det på så mange måder (hvilket er super nice og vigtigt imo) (skiftede faktisk til Linux pga. det)
3. Det er gratis, så man skal ikke bøvle med licens til et styresystem og alt det pis
4. Det er velegnet til programmering og webudvikling
5. sudo apt-get
6. Det er så meget nemmere at opsætte en printer i Linux
7. ingen backdoors

Cinnamon DE 4 lyfe
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.16 sekunder