Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
Har du lyst til at dele din husleje på muks?
Ja, det kunne være sjovt Ja, det kunne være sjovt 100%[11 Stemmer]
Nej, det er for privat Nej, det er for privat 0%[0 Stemmer]
Ved ikke/andet Ved ikke/andet 0%[0 Stemmer]
Antal stemmer : 11
 Udskriv debat
Din husleje
t
jeg læste den her artikel om hvordan huslejen i københavn er gået totalt i vejret over de sidste par år og nu er så høj, at selv middelklassen kan have svært ved at bo i byen. jeg kunne ikke lade være med at tænke på new york, hvor huslejen ofte er over $1000 for bare et lille værelse og langt mere for bare en lille lejlighed - folk acceptere det dog fordi man jo så får lov at bo i en af de mest interessante byer i verden.
jeg tænkte, det kunne være sjovt, hvis folk ville dele, hvad de betalte i husleje, hvor meget i får for pengene og om i synes, det er det værd. det kan være interessant at høre, hvor mange penge folk er villige til at betale for bare at bo et bestemt sted - og omvendt, hvor langt væk folk er okay med at være fra civilisationen (lol) for at få en lav husleje.

jeg kan starte selv.. jeg bor i en 2 værelses lejlighed på 80m2 i vollsmose med en husleje på 3800kr. med vand, varme og vaskeri bliver det 4500kr om måneden. jeg synes selv det er mega billigt og fedt - der er godt med plads, og vi bor stadig rimelig tæt på centrum af odense. der går busser til både rosengårdcentret og byen/banegårdcentret. det eneste trade off er, at lejligheden er i næsten original stand fra 1968, så køkkenet er fx ret slidt. til gengæld har vi rimeligt nye vinduer.
jeg har det også fint med at bo i vollsmose. jeg er introvert og en homebody, så jeg begiver mig ikke ret meget ud alligevel og har intet ubehageligt oplevet her selv.

Princisco
Jeg kan ikke lige være med på nuværende husleje længere, men vil gerne dele hvad vi gav for vores tidligere lejlighed.
Det var jo også i Vollsmose, bare et andet boligselskab. Huslejen lå på 4400 inkl. vand/varme og vask. Den var 70 m2, fin stand. På 6. sal, lige ved siden af politi og indkøb. Det var et fint sted, både lejlighed og område, men jeg er nu stadig glad for at være kommet til den anden ende af byen. Vi bor lidt længere ude, men området er bare så skønt.

Men øh, er der nogen der er interesseret i hvor meget vi bruger, nu når vi er blevet husejere? Kan det ikke lige på stående fod, men kan nok hurtigt slå det op.

Lorem ipsuM
Jeg bor i Fsb sammen med en roomie og vi betaler ca 2600 kroner hver i husleje for 61 kvm. Det er en ret fed deal i København.

Efteraar
min k og jeg giver 9500 med a conto, hvorefter vi kommer ned på 8500 med boligstøtte :) vi bor på Trøjborg i en nybygget lejlighed på 65 kvm

http://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
Flamme
#1, Det kunne da være spændende!

Jeg giver omkring 4000-4200 for mit værelse i et kollektiv. Det er egentlig ok. Køkken og bad er helt nyt, lejligheden er 160 kvm, mit værelse er også en fin størrelse, og det ligger super centralt i Odense. Plus jeg kan godt lide at bo i kollektiv haha, ellers ville det nok være super øv at betale så mange penge for. Meeen foretrak det da stadig hvor jeg boede før, hvor jeg gav 2750 inkl. vand og varme (splittede med mins eks) for en rigtig fin lejlighed, som godt nok ikke lå i gågaden, men stadig ret tæt på. Jeg ville gerne flytte lidt væk for en billigere husleje, men kun hvis det gav mening. Ville ikke gide flytte for et værelse, der var 200 kr. billigere tbh.
Og så tror jeg nærmest ikke der er noget kunne få mig til at flytte nord for jernbanen igen, men har et ret stort område syd for der hvor jeg bor nu, hvor jeg sagtens kunne se mig selv flytte hen. Så på den måde betyder beliggenhed vel en del.

Mickel
Vi giver ca 6500 + forbrug for 102 m2 i Vejlby/Risskov ved Aarhus :) det er i boligforenimg med normalt lang ventetid, så det er ret billigt - jeg tror vi ville være villige til at give et par tusinde mere fordi det er et roligt område tæt på vores arbejde/studie/omgangskreds
Redigeret af Mickel d. 28-10-2019 16:10

Sommerfuglen Sonny
3 værelser, cirka 80 kvm, Odense NØ (Seden Syd) Vi giver omkring 5000, fordi der er renoveret noget på vinduerne.
Jeg kan godt lide området, og det eneste jeg er træt af er naboer (sådan generelt, ikke specifikt dem her), og vi kunne naturligvis godt bruge noget mere plads. Vi søger ovre i bla. Seden, hvor vi står til en 5 værelses der er billigere end hvad vi giver for denne her.

foamy
Well shit. Min kæreste og jeg deler et 12 m2 værelse i et kollektiv i København V. Vi giver 7500 kr. for værelset (uden forbrug), så 3750 pr. person. Det er 500 kr. billigere end hvad vi gav for det værelse, vi boede på for et halvt år siden i København K (til gengæld var det værelse så dobbelt så stort).

Vi er 5 personer i en 4-værelses lejlighed på omtrent 130 m2. Kan ikke huske, hvad vores samlede husleje for alle i husstanden er - omkring 22.500, mener jeg. Selvom vi lige er flyttet ind i lejligheden i juni måned, leder min kæreste og jeg efter et andet sted. Det lille værelse er okay, men det ville nu være rart at have lidt mere plads, og så er vi efterhånden lidt trætte af kollektiv-situationen..

Baaaka
Uff, den her gør ondt.
Jeg giver 6000. I alt giver vi 16.500 for en nybygget, 104 kvm i Sydhavnen. Det er ret standard pris herind efterhånden, men absolut ikke okay

nej
jeg bor i super skraldet ungdomsbolig (Morbærhaven) i Albertslund og giver ca 3000 for ca 25 kvm med eget stort badeværelse og minikøkken. det er egentlig super fint i forhold til hvor kort ventetiden var.

Står skrevet op til nogle "rigtige" lejligheder så håber lidt at det snart kommer til at passe med at jeg får et tilbud og har råd til at flytte og sådan.

Styrmand Kødkikkert
17.000, deler med en ven. 19. sal nbronx
Redigeret af Styrmand Kødkikkert d. 30-10-2019 12:47

Kebabkrigeren
Giver 6500 for en 37 KVM lejlighed udenfor Aarhus

Riiwn
Jeg kan overhovedet ikke huske de præcise tal, for det er kæresten der ordner den del. Vi bor pt. i en to værelses på nogen og 56kvm tror jeg, til omkring 5000 med alt. Omkring Hasle/Århus V. Jeg synes det er ok, for vi har have med og folk er søde, men tilgengæld er der for meget kriminalitet i området.
Så nu flytter vi (det er også for småt) til Lisbjerg til 114kvm til nogen og 10.000. Det virker dyrt og så alligevel ikke - kvadratmeter prisen er nogenlunde den samme, men kvaliteten bedre, da det er helt nyt byggeri fra 2018, og det er en mega lækker beliggenhed med usigt nærmest helt ned til Århus bugt. Vi får lavet spritnyt køkken, hvilket er både godt og skidt (vi må klare os uden ordenlig køkken de første par måneder). Det er et helt andet miljø derude, og alene vurderet på facebook grupperne for begge områder, er jargonen og attutiden i området også et helt andet. Med alderen betyder lejlighed ikke kun et sted at bo, men også det sociale nærmiljø spiller en rigtig stor rolle, særligt da der er langt flere børnefamilier hvor vi flytter ud, end der er her.

Charioteer
Bor p.t. hos forældre og har tænkt mig at blive ved med, så jeg først flytter ind til KBH, når jeg har en stor økonomisk sikkerhed.
Gav 3.000 for min første "bolig", der var et enkeltværelse på 14 km^2 hos en familie i Slagelse.
Dernæst 2800 inkl. alt i en ungdomsbolig på 28 km^2 i et stort kollegium i Slagelse, der var lort.
Dernæst 2300 inkl alt for 25 km^2 i en ungdomsbolig i Slagelse, 2 min. fra stationen og mit arbejde. Det var perfekt, men Slagelse er generelt bare fyldt af unge, larmende festmennesker uden for mange hjerneceller.
I Málaga gav jeg 5000 om måneden i Airbnb, indtil jeg flyttede ind i en firmalejlighed på 200 km^2 med fire badeværelser, stor stue og køkken, terrasse. Dér gav jeg 2200 kr. i alt. Den lå 1 min fra Málagas "Strøget" og 3 min fra mit arbejde. Også perfekt.
Min yndlings er dog Mexico, hvor man kan få et værelse for 500 kr. om måneden med alt. Andre steder giver man dog det samme som i DK.

Havremælk
2500,- 45m^2 tæt på IC-tog. Kollegie, dog stort set bare enkeltlejligheder.

Bekendt fik stort set det samme i Odense, men en rigtig bolig uden studiekrav; nyt køkken ved indflytning.

Overhører flere CBS'ere glædeligt betale 5300 for et værelse med fælleskøkken og -bad, på et kollegie.

Riiwn

13 skrev:

...indtil jeg flyttede ind i en firmalejlighed på 200 km^2 med fire badeværelser, stor stue og køkken, terrasse. Dér gav jeg 2200 kr. i alt. Den lå 1 min fra Málagas "Strøget" og 3 min fra mit arbejde. Også perfekt.....

Holy hell, det er jo et hus! Hvordan kan en lejlighed være så stor? Går ud fra du boede med andre xD

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Din husleje
Fri Snak
Riiwn
10:15:25
Bedste film i 2019?
Film og TV
foamy
00:52:54
Gingers psykologi liderlighed