Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Hjælp til filtret hår!
Ba_a
Hej alle langhårede muksere!
Jeg har et meget stort problem lige for tiden - Mit hår filtrer nemlig fuldkommen afsindigt!
Jeg har ret langt hår, og det er samtidig meget tykt, hvilket helt sikkert spiller en rolle, men jeg er absolut ikke interesseret i at få det klippet kort....
Mit problem er at jeg i nakken, i det inderste hår får en meget stor filterklump, som gør sindsygt ondt at rede ud! Dette har resulteret i at jeg i den seneste tid er gået i skole med uredt hår relativt tit...
Men når jeg så endelig får redt den ud, efter mange anstrengelser, går der måske to dage og så er den tilbage! Og det er som om den bare bliver værre og værre :/

Er der nogle der kender til dette problem, eller evt har nogle gode råd? For det er virkelig irriterende med sådan en mega dreadlock under mit normale hår... Og jeg er, som sagt, virkelig ikke interesseret i at klippe mit hår kort ._.

Slettet Bruger 0
Kender følelsen om vinteren! måske ikke lige i den grad, men mit filtrer også og bliver helt ekstremt elektrisk, det er ret irriterende! Men når du skriver "for tiden", så mener du også om vinteren, ikke?

for så er problemet nok, at luften nemlig er ret tør!
Jeg synes det hjælper, hvis jeg IKKE bruger balsam, men det er mest mod den statiske elektricitet. Nu hvor dit hår bliver filtret, så er det nok en god idé at bruge balsam, når du vasker dit hår! Ved siden af, kan du købe spray-balsam, som altså er virkelig lækkert, når dit hår er filtret, det bruger jeg i hvert fald, når jeg en sjælden gang imellem reder mit hår :) Ellers så sæt det op så meget som muligt, i frisurer der ikke filtrer det yderligere, fx fletninger, hestehale og "forsigtige" knolde (den måde jeg sætter knolde på, gør det bare værre)

MEN SPRAY-BALSAM!

Ild
Jeg får også rigtig hurtigt filtret hår. Hvis jeg skal undgå at det filtrer, så skal det redes hver dag, gerne to gange - og hver gang man har været i bad... ellers så, som atom siger, sæt det op. Især når du sover (og hvis du ligger og roder rundt når du sover) kan det være en hjælp at flette dit hår inden. Hvis du ikke vil have bølger når du vågner op, kan du bare flette en løs fletning, bare det at du ikke ligger og filtrer dit eget hår sammen i søvne når du vender dig hjælper meget.

avs
Jeg har samme problem, du kan få to produkter i Matas (begge fra schwarzkopf): got2be smooth'n silk og gliss hair repair leave in balsam spray, de gør begge to underværker! (+de er super billige på tilbud, hvilket de ret tit er)

http://shilanadiamichaela.blogspot.dk/
Ba_a
Tusind tak for alle jeres råd - Det godt vi har sådan nogle kloge piger på muks :p
Jeg havde faktisk ikke engang overvejet at det var pga. vinteren, men jeg er helt sikker på at der nok er en sammenhæng! Desuden bliver jeg ofte mere rastløs om natten når det er vinter, og derfor roder jeg meget rundt, som i også nævner kan være en grund... Og hvor jeg faktisk plejer at sætte mit hår op næsten hver dag, er jeg i vinterperioden rimelig doven om morgenen (fordi jeg ikke sover godt om natten) og derfor hænger det næsten altid løst, og det er sjældent jeg gider bruge balsam, fordi jeg når jeg går i bad om morgenen ikke har tid...
Så ja, det er sgu nok en god blanding af det hele - Og jeg vil tage imod alle jeres råd med kyshånd!
Så nu skal det børstes godt igennem, flettes let inden sengetid og så fiser jeg ned i Matas i morgen med opsat hår og finder en god hår kur ;)

Lorem ipsuM
Jeg har haft sådanne klumper, men der har det hjulpet med balsam og bare tage den smertefulde tur med børsten.. Men så er det heller ikke vendt tilbage, så jeg har nok en anden hårtype...

Princisco
Tangle Teezer!

Den, og så en god spraybalsam kan måske hjælpe.

Da jeg havde langt hår kunne jeg ikke klare mig uden at bruge denne mindst en gang om dagen:
http://nicehair.dk/mop-pear-detangler...50-ml.html

ChrisJensen92
[quote name=9 post=76531]Tangle Teezer!

Jeg er enig. Købte den samme fra *slettet* og kan simpelthen ikke undvære den
Redigeret af Mickel d. 11-08-2020 13:28

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18