Se indlæg
 Udskriv debat
Lineage OS - Udfordringer
Ham-I-Ved-Nok
Det forholder sig sådan, at jeg har en gammel Samsung Galaxy S5 neo.
Model: SM-G903F

Jeg prøver for tiden at installere Lineage OS på den.
Jeg gør det mest for at se om jeg kan, men også for at prøve noget nyt.
Det er lykkedes mig at få fat i filerne til systemet, jeg har installeret twrp på mobilen og herfra er det lykkedes mig at nå animationen der bliver vist under opstart i Lineage OS. Det lykkes mig dog aldrig at få Lineage til at starte, da jeg altid ender med at falde tilbage i twrp menuen.

Den originale android rom er blevet erstattet af lineage.
Inden tiden (på den originale rom) var jeg inde i indstillinger og slå developer options til, samt OEM unlocking og usb debugging. Herefter flashede jeg twrp til mobilen.

Til at installere lineage brugte jeg et micro-SD. Jeg lagde zip-filen med systemet over på SD kortet, hvorefter jeg fandt filen i twrp menuen. Da jeg genstartede kom jeg ind i animationen under opstart i Lineage.

Jeg har prøvet at installere Magisk-v20.4 igennem twrp, fordi jeg tænkte, jeg havde glemt at få root på telefonen. Dette har dog ikke gjort meget for at få mig ind i lineage...

For tiden tænker jeg at jeg har glemt at unlocke bootloaderen, men jeg ved det ikke med sikkerhed... Hvis der er nogen som har forslag eller idéer så skriv gerne.

Jeg har prøvet at bruge Odin3, men programmet ser ikke ud til at registrere min mobil + jeg har prøvet at installere de nødvendige drivers, men det ser ikke ud til at virke.
Dog kan det selvfølgelig være at jeg har sprunget et vigtigt trin over...

Ham-I-Ved-Nok
Opdatering

Jeg har fået lineage til at fungere. Jeg ved ikke 100% hvad der gjorde det...
Jeg prøvede at installere Gapps (dog den forkerte version) samtidig med lineage.
Jeg formaterede også mobilen på et tidspunkt, men mærkeligt nok fik jeg det til at fungere...

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Hvem kender en god ejendoms...
Fri Snak
KBHN2200
09:46:48
citat fra den sang du høre...
Musik
boat
03:07:15
Facts