Se indlæg
 Udskriv debat
Den store Corona-tråd
XXX
Hej Muks,

Jeg synes da vi mangler en tråd om Covid-19. Hvordan påvirker Corona jeres liv?

Charioteer
Det er tungt ikke at vide, hvornår man kan få gang i et normalt, socialt uniliv.
Har lagt mærke til, jeg taler mindre, når jeg har mundbind på. Mærkelige ting. Synes, det er skræmmende, hvordan vi underlægger os reglerne og vænner os så nemt til dem.

Riiwn
Jeg kan slet ikke rumme det!
Mit liv har været en lang række af uforudsigelige omvæltninger det seneste halvandet år, så corona situationen forvandlede bare en "almindelig fødselsdepression" til direkte social angst, og jeg føler mig stadig utrolig påvirket hver gang der kommer en presse meddelsese om nye tiltag og restriktioner.

Jeg har meget svært ved at navigere i alle forandringerne lige nu. Jeg er stoppet på barsel for en måneds tid siden, og skal begynde i praktik om en måned, og føler hele tiden tingene ændre sig, og jeg kan ikke finde ro i min dagligdag. Corona gør det ekstra svært at søge tryghed i noget velkendt, fordi samvær og udeliv også er blevet besværliggjort. Det er som om hele verdenen er ved at ramle sammen lige nu, når der sker så mange store ting i verdenen, og jeg er ikke sikker på om det bare er mig der går katestrofe amok, eller om alle andre går med skyklapper (eller bare ikke har opdaget det endnu)

Lorem ipsuM
Kommer meget lidt ud. :(

foamy
Mit liv har ikke ændret sig sååå meget, egentlig. Om noget har det nok bare bekræftet mig i, at mit sociale liv ikke er det største. Men jeg har dog virkelig kunnet mærke en mistillid til fremmede mennesker. Faktisk bliver jeg vildt irriteret, når folk ikke kan finde ud af at holde afstand og spritte af. Eller når folk ikke bærer maske, eller hvis de hoster uden at holde sig for munden.

For mig personligt har corona-krisen nok bare vist mig at rigtig mange mennesker er egoistiske. Og selv hvis det koster dem meget lidt at passe på andre omkring dem, så gider de ikke. Håber snart der sker noget positiv, der kan vende mine overbevisninger.

Ba_a
Jeg hader det.
Jeg hader at have mundbind på, jeg hader at holde afstand, jeg hader at der konstant er dårlig stemning.
Det er også ved at fucke min økonomi godt og grundigt op eftersom der er blevet en helt del færre timer nu hvor vi skal lukke tidligt på baren. Lockdown var et helvede, og jeg synes stadig ikke nødvendigvis vi handler særligt smart hverken der eller nu, men jeg har heller ikke et bedre bud selv. Noget af det mest irriterende synes jeg dog er dem der er mega hysteriske omkring hvad andre gør - Fair nok at i gerne vil tage det seriøst, men så lad eventuelt være med at omgåes de folk der handler på en måde i er uenige i.

Jeg er selv smittet med det og har været syg i en uge, og det er faktisk først i går at symptomerne begyndte at stilne af, så jeg nu kun har hoste og er lidt snottet. Men det ER altså mere voldsomt end en normal influenza, og jeg kan godt forstå at det er farligt for en del mennesker, så selvfølgelig er vi nødt til at gøre noget. Jeg kan bare ikke finde ud af om prisen er for høj pt

burq
Jeg har for at være ærlig mest mærket corona på den måde, at jeg ser mennesker mindre nu. Men omvendt, så tror jeg ikke, at det bare er corona, der er årsag til det. I virkeligheden tror jeg egentlig det har mere noget at gøre med, at jeg er et sted i mit liv, hvor min tillid til mine venskaber ligger på kanten.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
00:15:31
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
besørge i det fri