Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad er meningen med livet, og hvorfor?
Slettet Bruger 0
Jeg tænkte at det kunne være sjovt at spørge jer muxere, hvad I tror/mener meningen med livet er. Alle bud er selvfølgelig velkomne, men jeg synes også det kunne være fint hvis I også kunne argumentere for hvorfor netop jeres bud på en mening med livet er den rigtige - hvis der er en? O_O

:D

Porselein
Jeg mener ikke at livet har en menig. Jeg mener bare at vi er her, og så må man jo finde ud af at bruge vores meningsløse eksistenspå noget der gør os glade. Men en direkte mening.. Nej..

Vulpes
42

morrasmus

Det er nu ikke meningen med livet, men svaret på det ultimative spørgsmål ;-)

Vulpes
Sandt, men dermed må det jo også være meningen med livet :)

morrasmus

Tjahh, ingen ved jo hvad det ultimative spørgsmål er. Det spørgsmål de kommer op med var jo noget i stil med "hvor mange veje må en mand gå ned ad?".

FlyingHippie
#7 Så er meningen med livet også at gå ned ad 42 veje! xD

TMP
Meningen med livet er alt og intet...
Du kan sammenligne livet med alt.

http://www.hamun.internetguiden.dk
PlasticSmoothie
Jeg vil være rigtig kedelig og sige, at den eneste mening med livet er at føre arten videre ved at få børn og sikre sig, at den verden de vokser op i er beboelig ved at opfinde nye ting og bevare de ting, vi har.

Jeg synes egentlig, at 'meningen med livet' er et ligegyldigt spørgsmål for os mennesker - for livet er efterhånden meget mere end blot 'meningen' ved det. Det handler også om at være en god person, leve sit liv godt, opnå succes og hvad den enkelte nu end synes er vigtigt. Det er ikke det, vi er sat på jorden for, men det betyder ikke, at det ikke også er vigtigt.

Allergic_Reaction
At føre arten videre.

Men hvis der var mere i verden end vi umiddelbart forstår, og hvis der var en gud.
Så var meningen med vores liv at underholde den gud. For den gud ville være utroligt ffffed up.

vilnaiv

Giesji skrev:
Biologisk set er det jo åbenlyst.
Med hele "survival of the fittest" princippet gælder det jo om at holde sin art i live i flest mulige generationer.
Dvs. at meningen med livet er at leve/være i live og reproducere for at sikre artens overlevelse.

Det gælder for os så vel som alle andre arter. Jeg forstår ikke hvorfor folk ofte tager udgangspunkt i at meningen med livet handler om noget subjektivt og menneskeligt.. Som om vi som mennesker er det eneste væsen der har en mening med at leve.

fordi mening er et subjektivt begreb. at liv reproducere sig selv er ikke en mening blot en lovmæssighed. ligesom der ikke er nogen mening med at sten falder til jorden blot fordi de gør det.

Mening er en subjektiv størrelse.

#0 jeg ved ikke om der er nogen mening, men "hvorfor" kan jeg godt svare på; for at have et liv at leve er jeg nød til at forudsætte at der er en mening. ( elles kunne jeg jo lige så godt stoppe med at leve, og det har jeg ikke lyst til)

Cathrina
For mig betyder det ikke så meget, hvad meningen med livet er. Jeg har akksepteret, at det nok er et spørgsmål, som ikke kan svares.
Jeg tror, at det er vigtigere at finde ud af, hvad meningen med sit liv er, og hvad man vil have ud af sit liv.
Det er nu engang sådan, at vi har fået et liv, så det ville være dumt at bruge al tiden på at finde ud af hvorfor, og glemme at leve det liv, man har fået.

Fue

Giesji skrev:
Biologisk set er det jo åbenlyst.
Med hele "survival of the fittest" princippet gælder det jo om at holde sin art i live i flest mulige generationer.
Dvs. at meningen med livet er at leve/være i live og reproducere for at sikre artens overlevelse.

Survival of the fittest... Det er sandt, men er det nu også meningen med livet? Sådan er det jo bare, men vel ikke derfor vi er til...

Jeg kender ikke svaret, hvis der overhovedet er et. Men som person ser jeg meningen med sit liv er, at finde meningen med det.

http://google.dk
Soliloquy
#11 præcis min tankegang.
Folk siger altid at jeg er nuts, men det er jo rigtigt?
Når man sidder og spiller Sims, så er det da meget sjovt at se dem udvikle sig i starten, men så keder man sig og starter forfra. (eks. dinosauere og BAM! - udslettelse ^^ )
Dernæst starter man en ny familie, men det er også ret kedeligt, så man laver nogle tragedier, slår nogle ihjel osv.
You see? Simple.

Ekcomehg
Hvem skal have autoritet til at fastsætte denne mening? Hvis man benytter den logisk-deduktive metode, vil man skulle ud i at bevise en guddom, før man, i mine øjne, kan besvare spørgsmålet meningsløst. Efterfølgende skal man så også redegøre for, hvorfra man mener at have viden om skaberens intention med skabelsen af livet.

Selvfølgelig har alt dette ikke så meget at gøre med eksistentialisme vs. nihilisme, angstfuld modernitet, etc., men jeg synes egentlig heller ikke, at det er et særlig interessant spørgsmål at diskutere, når man først har konstateret, at det er op til det enkelte menneske at sætte et mål med sit eget liv. Hvad der derimod er interessant, er, hvis nogen her har lyst til at illustrere ved hjælp af bevisførelse, hvorfor livet i vedkommendes øjne har en objektiv mening.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Bedste subreddit?
Computer og Internet
Ba_a
02:32:39
citat fra den sang du høre...
Musik
boat
17:09:09
Post dit skrivebord!