Se indlæg
Er en 4-dages arbejdsuge fremtiden?
Ja!!! Mere fritid! Ja!!! Mere fritid! 100%[12 Stemmer]
Nej... Vi forsætter i samme spor. Nej... Vi forsætter i samme spor. 0%[0 Stemmer]
Jeg har ikke besluttet mig. Jeg har ikke besluttet mig. 0%[0 Stemmer]
Antal stemmer : 12
 Udskriv debat
4-dages arbejdsuge
Ham-I-Ved-Nok
På det sidste har jeg hørt en del om lande, der har eksperimenteret med en 4-dages arbejdsuge (Island, New Zealand og Japan for at nævne nogle eksempler).
Personligt synes jeg det giver mening. Mængden af arbejde vil blive reduceret i fremtiden på grund af automatisering. Så det giver ikke mening, at vi skal fortsætte med en 5-dages arbejdsuge.

Med tiden tror jeg endda, at samfundet kan komme helt ned på 2-dages arbejdsuge.
Steve Hughes on Jobs har fat i noget her.

t
Så længe der ikke handler om, at man bare presser 37 timer ned på 4 dage, så er jeg også game. Jeg går fuldt ud ind for en 30 timers arbejdsuge. Jeg er selv ansat 30 timer om ugen (dog 5 dage) og synes det er skønt at kan gå tidligt nogle dage. Uanset hvilken model man vælger, så synes jeg det vigtigste er det samlede timeantal. Folk skal have tid til deres børn, deres hobbyer, deres LIV. Folk vil få mere overskud på arbejdet FORDI de har mere fritid og ikke skal stresse hele tiden.

Charioteer
Yes! Jeg kommer til at lede efter en 30-timers-stilling fordelt på 4 dage, når jeg er færdiguddannet.
Synes ikke, man når at leve ellers!
Og bliver udkørt og demotiveret på fuldtid

Ham-I-Ved-Nok

I en af artiklerne skriver de, at en 4-dages arbejdsuge har fokus på, at du får den samme løn, men at dine timer bliver 30 timer. Du vil altså få en fuldtidsløn selvom du arbejder 30 timer.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Chattens traumer - muks' qdb
Fri Snak
z
20:52:07
Muks' Now Playing Machine!
Musik
foamy
00:11:38
En ting, der har gjort dig ...