Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
16 Personalities test
Baka
Jeg kan huske at jeg tog den for nogle år siden, og skulle så tage den igen i går i forbindelse med en jobansøgning. Jeg er lidt nysgerrig på hvad andre får, så hvis i har lyst kan i tage den og dele jeres resultat, samt om i synes det virker rigtigt eller ej :D

https://www.16personalities.com

t
det er bare myers briggs testen, det har vi vidst en debat om i forvejen :) jeg får endnu en gang intj-t... jeg tager det mest af alt som en form for horoshop ærlig talt

"Architects aren’t known for being warm and fuzzy. They tend to prioritize rationality and success over politeness and pleasantries – in other words, they’d rather be right than popular. This may explain why so many fictional villains are modeled on this personality type."
lol explains why i have no friends

necrophcodr
Oh shit mand, endnu en byers briggs test!

ISFP-T

"Adventurer personalities are true artists, but not necessarily in the typical sense where they’re out painting happy little trees. Often enough though, they are perfectly capable of this. Rather, it’s that they use aesthetics, design and even their choices and actions to push the limits of social convention. Adventurers enjoy upsetting traditional expectations with experiments in beauty and behavior – chances are, they’ve expressed more than once the phrase “Don’t box me in!”"

https://necrophcodr.me
Mickel
INFP-A

Tager testen en gang imellem. Nogle gange får jeg et E i stedet for I, nogle gange får jeg et T i stedet for et A. Men ellers er det meget af det samme.

"Although they may seem quiet or unassuming, Mediators (INFPs) have vibrant, passionate inner lives. Creative and imaginative, they happily lose themselves in daydreams, inventing all sorts of stories and conversations in their minds. These personalities are known for their sensitivity – Mediators can have profound emotional responses to music, art, nature, and the people around them."

N
Jeg sværger jo til enneagrammet, fordi det lader til at være den eneste form for personlighedskategorisering, der forholder sig til, hvordan man rykker sig som menneske.
Altså det er selvfølgeligt dejligt, at føle sig set og læse om sig selv, men det at have en personlighed er sgu også en struggle, fordi der følger en masse trælse karaktertræk og coping mekanismer med i pakken.
Jeg synes i hvert fald, at jeg har fået meget ud af enneagrammet og at jeg efterhånden sidder mindre fast i min personlighed, samtidigt med at jeg kan se med mildere øjne på mig selv, fordi jeg godt kan se at skyggesiderne hører med, men leve mit liv mere frigjort af, hvad skyggesiderne vil.
Det er også lettere, at grine af sig selv, når man ser sin personlighed på et mere generelt niveau.
Og det gør det også lettere at forstå andre mennesker, både dem der ligner en selv alt for meget og dem der har nogle helt andre grundværdier.

Men når det er sagt så er jeg ENTP - debattøren.
Det lader til at myers briggs-testen forholder sig meget til hvordan personligheder kommer til udtryk og agerer med andre mennesker og i mindre grad den indre verden. Jeg kan sagtens (!) genkende mig selv i denne her type, jeg ved bare ikke helt, hvad jeg skal bruge det til. Jeg ved da godt, hvordan jeg tænker og taler og skriver, så jeg vil hellere have en typologi der svarer på hvorfor og hvad det betyder.
Jeg er heller ikke helt fan af introvert/ekstrovert kategoriseringen.

#1 men jeg vil gerne høre, hvorfor du synes at personlighedstests svarer til horoskoper - en personlighedstest tager jo udgangspunkt i spørgeskema besvaret af personer. For mig virker det oplagt, at man godt kan kategorisere folk på denne måde, at folks svar kan fortælle noget om deres personlighed. Det er vel også sådan man indenfor psykologien indsamler en del empiri?
Hvorimod horoskoper vel er magiske?
Redigeret af N d. 10-10-2021 14:31

N
Nå har lige taget testen og nu er jeg blevet INTP - det giver mening, fordi jeg har en introvert periode, men det bekræfter mig også i, at introvert/ekstrovert kategoriseringen ikke kan bruges som en statisk definition.
Så at bygge en personlighedstype op omkring hvorvidt man er introvert eller ekstrovert, vil give meget svingende resultater og forskellige typer, selvom man jo ikke umiddelbart lige kan skifte sin personlighed ud, med mindre man får en hjernetumor.

Nå, men når det er sagt, så er jeg måske nødt til at bide nogle af mine ord i mig igen, for jeg har brugt mange år på at lære en masse følelsesmæssigt shit, hvilket enneagrammet er godt til, men nu skal jeg til at lære en masse shit om at være et arbejdende menneske, og her er denne her test måske meget god, at forholde sig til. Jeg følte mig i hvert fald set og måske kan jeg bruge den til at guide mig lidt i forhold til hvilke arbejdspladser der kan gøre mig glad og hvordan.
Redigeret af N d. 10-10-2021 15:02

t
det er ligesom et horoskop fordi Myers Briggs er en dårlig konstruktion videnskabeligt set. Der er ikke ret mange der scorer det samme hver gang (lav reliabilitet). Så det er specifikt den test, jeg refererer til, ikke personlighedstests generelt, fordi jo, som du siger, så er det videnskabeligt anerkendt at bruge spørgeskemaer - bare ikke på dén måde.

Callary
ISFP-T

Jeg syntes egentlig meget af det passer fint på mig, der er et par af dem hvor jeg måske er lidt ved siden af, men hey alting kan ikke være spot on. Jeg har altid troede jeg var INFP, fordi mediator passer også rigtig godt på mig, jeg er måske ikke så spontan selv, men fordi jeg har tænkt en tanke (eksempelvis, jeg går en tur om en halv time) pludselig reagere på den en halv time senere så vil det udaftil virke spontant.
Men alt i alt passer det rigtig fint, men jeg har svært ved at finde de klare forskelle mellem Assertive og Turbulent

boat
INFP-T

Jeg plejer at tage testen for sjov et par gange om året, bare lige for at se om resultatet forbliver det samme, og jeg kan i hvert fald konstatere, at min personlighedstype har været den samme i de sidste 4 år :b

https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
N
12:11:09
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
ua
22:42:40