Se indlæg
 Udskriv debat
Gaming på linux
Ham-I-Ved-Nok
Det er noget tid siden jeg har været herinde.
Hej hej, så er jeg her igen.
Anyway lad os komme tilbage til topic.
Hvor mange gamer på linux eller har eksperimenteret med det?
Hvad er jeres erfaringer med det og tror I, at linux kan blive en konkurrent til windows i fremtiden?

Mine erfaringer

Jeg har fået følgende spil til at virke:
Skyrim, Watch_dogs 2, Fallout 4, Control, Subnautica, The stick of truth, Psychonauts 2, Journey, Warframe, bioshock infinite (for at nævne nogle stykker).

De har egentlig fungeret meget fint, når jeg har fået dem op at kører.
Der har været nogle problemer i starten, men senere blev der nemmere at få spillene til at kører. Nu er det dog sket, at jeg har problemer med at spille mine spil på steam. Den giver mig en error fordi den ikke kan sync med steamcloud eller også vil spillene slet ikke starte op (heller ikke selvom de fungerede tidligere).
På linux mint har jeg også nogle problemer med wine og lutris, der forhindre mig i at spille nogle spil. (lutris vil slet ikke åbne).

Tror jeg at linux kan blive en konkurrent til Windows?

I perioden hvor mine spil fungerede kunne jeg sagtens forestille mig at linux blev en konkurrent til Windows. Steam har også gjort en del for at bringe diverse spil over til linux, men der er stadig noget vej endnu. Jeg er forsigtig, men håbefuldt optimistisk.
Jeg kan se potentialet og udviklingen der er sket på det sidste, men det er endnu ikke finpudset nok til at gå mainstream.

necrophcodr
Jeg har brugt Linux-baserede system på fuld tid i over 10 år nu, og spiller også næsten eksklusivt på denne platform (andre platforme er PS2 og Nintendo Switch og Nintendo 64). For tiden har jeg ikke rigtig nogen problemer med at køre nogen spil overhovedet, udover hvis min PC ikke kan klare dem. Såe.. For mig er Windows slet ikke en konkurrent. Jeg kan langt mere effektivt udføre mit arbejde på NixOS (Linux systemet som jeg bruger), og jeg kan spille pretty much hvad jeg end har lyst til.

Jeg spiller primært spil igennem Steam.

https://necrophcodr.me
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
N
12:11:09
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
ua