Se indlæg
Muks » Medier » Film og TV
 Udskriv debat
Fraråd en TV-serie
fakestrymol
Vi kan alle sammen godt lide at være positive og tale om gode serier, men det er mindst lige så vigtigt at fortælle om de dårlige. At fraråde unge sjæle fra dårlige serier er bestemt et værdigt kald.

Så altså præcis som i "Anbefal en TV-serie" så vælg én eller flere serier og fortæl hvorfor du har det. Og husk: Hold en sober tone når du fraråder folk fra serier.

Så et eksempel: Lad være med at se Agents of Shield. Seriens karakterer er stereotypiske, plottet er kedeligt og forudsigeligt, dialogen er...forfærdelig... og værst af alt: De kan ikke lave en simpel google billedesøgning.

Flamme
#19, Det var min kæreste der viste mig den, så tror ikke kun det er derfor :) men ja, den er lidt slow to warm up, men der kommer meget mere narrativt forløb (kan man sige det?) senere hen i serien.
Hvilke plothuller tænker du på? For hvis du kun har set et par afsnit, kunne det jo være de blev dækket senere... :b

t
er der et plot i supernatural??? troede bare det var fap material

Riiwn
Det er for lang tid siden til at jeg kan huske det. Men det er generelt ting der slet ikke giver mening, hvis man er opmærksom på detaljerne.

My point exactly

Flamme
#22, #23, Det er jo op til en selv at vurdere :) jeg synes kun plottet bliver mere tydeligt efterhånden. I starten har det meget karakter af stand-alone afsnit, som jeg faktisk savnede senere hen, fordi der kommer en mere sammenhængende historie.

fennesz
Smallville.

Jeg skrev et review af serien på min blog i 2008:

Ok, jeg har nu set samtlige afsnit af Smallville. Til mit forsvar har jeg gaaet gennem en længere arbejdsløshedsperiode, og var løbet tør for andre serier, og jeg aner kraftedme ikke hvad der gik af mig. 7 sæsoner, det er ca. 130 afsnit.

Altsaa har jeg set godt og vel over 200 timer af det lort, og lad mig opsummere serien saa du ikke behøver at se et eneste af afsnittene:

Lana/Pete/Chloe vil gøre noget dumt. Clark ved bedre. Han følger efter dem, og finder ud af at de gør noget dumt. Lex Luthor viser sig at være skyld i det. Clark hopper ind i sidste minut og redder dem. Clark og Lana faar en lang klæbrig og latterligt kedelig snak til sidst.

Der fik jeg vist remset ca. 90% af alle afsnit op. De er ALLE de samme. Ligesom at i hvert EVIG ENESTE afsnit finder den onde person naturligvis ud af at Clark ikke kan taale kryptonit, og lægger den NATURLIGVIS paa brystkassen af ham. Det slaar aldrig fejl.

Skuespillet stinker, der er ingen originalitet, der er kliché paa kliché, og historien følger ikke engang den oprindelige Superman historie. De forskellige karakterer afveksler imellem sukkersøde suppesnakke med hinanden, og at give udtryk for deres taabelige ignorance. Et glimrende eksempel paa dette er Lana, der aldrig nogensinde lader til at fatte nogetsomhelst. Jeg troede faktisk, indtil jeg saa denne serie, at alle mennesker besad evnen til at være selvbevidste, men der tog jeg aabenbart fejl.

Lex Luthor er ved at finde ud af Clarks hemmelighed ca. 50 gange i serien, og det lykkedes ham 10 af gangene, hvor han faar mistet sin hukommelse. Hver eneste gang der sker noget fedt hvor man føler at serien bevæger sig fremad, bryder næste afsnit fremgangen med en eller anden taabelig 'overraskelse' som er saa nem at forudse at man skulle tro det var løgn.

Det er ligesom at læse det samme Anders And blad i 5 aar hver evig eneste gang man er ude og skide, og til sidst bliver det kraftedme baade trivielt og klamt.

Lex Luthor dør ca. 20 gange, alle gange bliver han genoplivet eller reddet paa et hængende haar. Det samme gælder alle de andre karakterer. Og Clark skal nok have mistet sine kræfter omkring... Ja... Jeg gider ikke engang prøve at estimere.

Hele opbygningen af seren er ikke engang nuanceret i nogen aspekter. Alt bliver projekteret sort paa hvidt, og ofte bliver Clarks beslutninger draget op paa tavlen som værende moralsk- og etiske korrekte, mens seeren sidder og vrider sig i stolen over hans taabelige evne til at sætte sig udover sit eget perspektiv.

Jeg ved godt at det er en serie bygget over en tegneserie og at realisme ikke ligefrem burde staa allerøverst paa dagsordnen, men for helvede! Det er jo ikke engang rigtige mennesker!

Der er 2 ting der er godt ved Smallville, og jeg maa hellere nævne dem for at det hele ikke skal virke alt for negativt, og faa at give serien bare en lille smule igen: Det var en smule interessant at se Clark faa sine specielle kræfter i starten, og allerbedst: Man behøver ikke se serien.

Jeg aner ikke hvad jeg mere skal skrive. Det er svært at nedgøre noget der allerede er saa haabløst daarligt. Jeg vil anbefale pøbelen at lade være med at se smallville, medmindre de elsker at faa besudlet deres intelligens, eller faa tilfredsstillet mangel paa samme.

Nå ja, eller måske bare godt kan lide dårlige serier. Det er sjovt at læse det review, jeg ved virkeligt ikke hvorfor fanden jeg så alle 7 sæsoner :D

strymol
Jeg siger det ulovlige: Game of thrones er en dårlig serie - eller rettere sagt: Sæson 1 og sæson 3 er VILDT gode. Sæson 2 var også okay. Men sæson 4 og 5 var forfærdelige - monstre som bare burde aflives. Indimellem kommer der et afsnit, eller en del af et afsnit some er virkelig godt - men gennemsnittet ligger under hvad man bør spilde sin tid på.

IKrines
Downton Abbey, der findes engelske historiske tv-serier, der er kortere og bedre skrevet. Det hele handler om personer dør/dør ikke og han/hun ikke kan få hinanden.... I øvrigt er det bare nutidig udgave af Herskab og Tjenestefolk som min mor er såå vild med.

Baaaka
Du må hellere holde dig fra mig det næste stykke tid... Ihvertfald indtil jeg har glemt du skrev det der.

Jeg vil gerne fraråde "Shadowhunters" som er en ny serie baseret på "The Mortal Instruments"-bøgerne.
Skuespillet er virkelig ringe (som i VIRKELIG ringe) og replikkerne er (om muligt!) værre.

strymol
#baka: FIGHT FIGHT FIGHT FIGHT

IKrines

#28 skrev:

Du må hellere holde dig fra mig det næste stykke tid... Ihvertfald indtil jeg har glemt du skrev det der.

Jeg vil gerne fraråde "Shadowhunters" som er en ny serie baseret på "The Mortal Instruments"-bøgerne.
Skuespillet er virkelig ringe (som i VIRKELIG ringe) og replikkerne er (om muligt!) værre.

Jeg gider heller ikke at se Game of Thrones. Mere fordi jeg hader serier der er lange i afsnit og sæsoner...

Princisco
Åh nej, har de nu også lavet en serie baseret på The Mortal Instruments? Var filmen ikke dårlig nok?!

IKrines vil forresten absolut ikke kalde GoT's sæsoner lange. Der er kun 10 afsnit per sæson, men du har ret i at afsnittene er ret lange.

IKrines

#31 skrev:

Åh nej, har de nu også lavet en serie baseret på The Mortal Instruments? Var filmen ikke dårlig nok?!

IKrines vil forresten absolut ikke kalde GoT's sæsoner lange. Der er kun 10 afsnit per sæson, men du har ret i at afsnittene er ret lange.

Men der er mere end 3 sæsoner....

CitySlang
New Girl bliver til noget sentimentalt skabelon lort i de senere sæsoner. Quirky Zoey har en plan om at gøre noget, alle fraråder hende at gøre det, hun gør det, hun fortryder og har lært en ting eller to, og takker sine venner.

Spinoff serien af Walking Dead som jeg ikke kan huske er også spild af tid og tydeligvis bare malkning af en allerede tømt ko. Dens eksistensberretigelse var ydermere at den ville vise verden som den så ud mens smitten spredte sig, men så vælger de saftsusme at lave "9 days later" og hoppe let og elefant over det. Nu er det bare samme serie men på den anden kyst. Eneste plus er den stofmisbrugende søn som spiller godt og hvis karakter er ret sej. Men altså.. smid ham da ind i Walking Dead istedet for. Jeez..

Baaaka
Nej, tydeligvis ikke - Serien er 100x dårligere...

New Girl - Det er trist for det du skriver er rigtigt nok :/
Men jeg er stadig ret fan af den fordi jeg synes de andre karakterer er fantastiske og jeg synes de har nogle virkelig sjove lines. Jeg elsker Schmidt. Og Winston. Og Coach. Og også lidt Cece.. Og vel også Nick.
Faktisk er Jess den eneste jeg synes er meh.

CitySlang

#34 skrev:

Nej, tydeligvis ikke - Serien er 100x dårligere...

New Girl - Det er trist for det du skriver er rigtigt nok :/
Men jeg er stadig ret fan af den fordi jeg synes de andre karakterer er fantastiske og jeg synes de har nogle virkelig sjove lines. Jeg elsker Schmidt. Og Winston. Og Coach. Og også lidt Cece.. Og vel også Nick.
Faktisk er Jess den eneste jeg synes er meh.

Ja, Smith var helt klart også grunden til at jeg fik set så meget af det jeg gjorde på trods af at jeg hadede showets hovedperson.

Flamme
#32, Men hvor mange gode serier findes der, som blev sløjfet efter 3 sæsoner? :/

#34, #35, Helt enig! Åh, jeg er så træt af Jess.
Til gengæld er jeg også træt af Schmidt...

IKrines

#37 skrev:

Disneys nye serier!

Dem med rigtige mennesker eller de animerede? XD

Baaaka
Schmidt er awesome :p

Flamme
#39, Men han er jo et mega røvhul! aaargh!

Maple
Big Bang Theory. Den er overhovedet ikke sjov, som den får credit for, og så er den også virkelig stereotypisk (omg, lækre piger der læser comics?!? jeg tror, at jeg besvimer!!1!)

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
00:04:36
Linuxtråden
Computer og Internet
necrophcodr
00:52:02
Din musiker/band of the month