Se indlæg
Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Skriv et brev til dig selv i fremtiden - gjorde du det?
SnusKebabs
Hej alle sammen!
Er der andre der kan huske den funktion der i en periode var på Skum, hvor man kunne skrive en mail til sig selv og vælge hvornår i fremtiden man ville modtage det? Jeg kan huske at jeg skrev et ret langt brev om min daværende livssituation og mine tanker og følelser, og jeg gad vildt godt at have læst hvad det var jeg skrev... Problemet er bare, at jeg daterede det flere år ude i fremtiden, og det var så meningen jeg skulle have modtaget det her for 3 dage siden - og desværre er Skum i mellemtiden blevet lukket ned!
Var der andre der brugte den funktion? Hvad skrev I om og hvorfor? Og nåede I at få brevet inden Skum gik nedenom og hjem? :-) Jeg synes personligt det var en vildt god og egentlig simpel idé... :)

altidvoldstiv
Du burde få det alligevel :) det var ikke skum der stod for det. Jeg har fået to breve efter skum lukkede :)

Nævnte selv de ting der gik dårligt dengang, og spurgte ind til hvordan det gik nu, om jeg var kommet videre og havde fået job og sådan :)

http://shilanadiamichaela.blogspot.dk/
Slettet Bruger 0
Tror gerne du skulle have modtaget en mail med det brev, selvom Skum er lukket!

Lorem ipsuM
Jeg har fået nogle af de breve jeg har skrevet og nogle af dem manglede halvdelen.. Så det funker ikke helt optimalt. Et af dem jeg fik kom også på et ret tilfældigt tidspunkt, men andre herinde modtog breve på samme tid, så.. Ja jeg ved ikke. Man skal i hvert fald ikke regne med at få dem til tiden...

SnusKebabs
Hmm, det lyder mærkeligt. Hvilken mail fik I dem fra? (det ville gøre det en del nemmere at søge efter dem, in case de er kommet på en random dag i stedet for)
#2 Hvor lang tid siden er det du skrev det? Var det ikke mega underligt at læse? Jeg ved i hvert fald at det meste i mit liv har ændret sig siden dengang!
Hvad skrev I andre om? :D

altidvoldstiv
skum@dr.dk

(Undskylder for fejl og kiksede smileys and so on, men fandt en mail:)

"Hej maxpessimist

Den 2. maj. '10 skrev du dette brev til dig selv:

Kære mig, Har du fattet at du er smuk? o.o Alle siger det.. og du har problemer med at fatter det, nu i år 2010.. men har du så fattet det nu? ö I hope so.. Har du fået dig en kæreste? Og evt. et job? hm. Håber du er kommet af med din kinda depresion. Jeg ville sige at jeg elsker dig.. men eh.. yeah.. well. See ya!"

Jeg har modtaget et brev inden det, der var lidt anderledes og bredere, så vidt jeg husker. lol

Modtog den marts'14

Yep, fandt den anden mail aswell, meget længere. Dele af den er lidt for privat til at dele, tho.

http://shilanadiamichaela.blogspot.dk/
Flamme
#5, Jeg kan huske at jeg fik min et år forskudt - tænkte at jeg havde trykket forkert, men who knows om det også er sket for dig, eller der har været en teknisk fejl eller noget? :) Måske får du den om et år.

Porselein
Jep. Har bare lige skiftet mail siden da -.-'

fennesz
Ja, jeg skrev noget mega cheesy.

EDIT: Jeg fandt det!

Hej fennesz

Den 18. apr. '10 skrev du dette brev til dig selv:

Er du død? Er du overhovedet MIG? Hvem er du? Jeg ville ønske jeg kunne se dig, men du er tomhed, du er uaktuel, du er en potentiel person uden levevilkår. Jeg ved, at du vil læse dette her, og tænke at du har været et fjols, men ved du hvad? DU er et fjols. Du skammer dig over mig? Husker mig som pinlig? Du ER pinlig. Men jeg håber dog alligevel, at du har lært at nyde de ting der passerer dig forbi. At du lærer at være glad for ting, uden at tilknytte dig dem. Og at du finder kærlighed, fuck jeg håber du har fundet kærlighed....

-------------------------------------

Hav en god dag.

Med venlig hilsen
Skum
skum@dr.dk

Og ja, jeg fandt selvfølgelig kærlighed. Pinlige mig fra 2010. :P
Redigeret af fennesz d. 18-11-2014 23:18

fennesz
Forresten, der er en kinesisk talemåde. Den lyder sådan her:

"Det bedste tidspunkt at plante et træ på, var for 20 år siden. Det næst-bedste tidspunkt er nu!"

Man kan sende breve til sit fremtidige selv her: https://www.futureme.org/ :)

Lorem ipsuM

Hej LadyMerian

Den 29. dec. '09 skrev du dette brev til dig selv:

Hej mig! -ja... det her er dit tidligere jeg der skriver! Ihhh hvor ville jeg ønske du kunne svare tilbage! Fremtiden er så spændende, og nu kan jeg ikke engang spørge hvordan det går.... Men jeg håber det går fantastisk! Jeg håber det går som aldrig før! Jeg håber at du føler dig fri og er flyttet hjemmefra og ikke har tilbragt den sidste jul med den dumme familie! Ja... nu er du 18... tror jeg! -men det kunne meget vel være at jeg har regnet forkert! Og det er det sidste skoleår du skal igang med nu, efterferien.... (hvis ikke jeg tager fejl) Har du stadigt tænkt dig at skrive om Jernalderen i din årsopgave? Det håber jeg godt nok, for ellers bliver jeg skuffet! MEGET skuffet enda...! Er du stadigt mig? Eller blot skyggen af hvordan du var da du var 16? Har du fundet kærligheden? Husker du på dine drømme, eller er du blevet fanget af den grå og firkantede verdens esens? Det håber jeg ikke! Og hvis du er, så ville jeg give dig sådan et møgfald hvis jeg kunne! Hvis du er blevet grå og kold og kedelig... så hader jeg dig! HADER dig! Husk på de drømme du havde da du var mig! Husk på at man kan hvad man vil, hvis man vil det nok! Og hvad med Signe? går hun stadigt i klassen? Og drømmer hun stadigt om at blive selvforsynende? -Hvis hun har opgivet drømmen så skæld hende ud! Jeg ved godt at det er svært at skælde Signe ud, Men gør det alligevel! Mind hende om hvor glade og begejstrede vi blev engang... når vi tænkte på fremtiden! Vi kunne ikke lade være med at smile! Vi var næsten ved at hoppe af lykke, når vi planlage alt det vi skulle gøre når vi blev voksne! Er I stadigt sådan? Drømmer du stadigt om fremtiden og fortiden? For hvis du gør.. så vågn bare lidt op... for fremtiden er om et år og der har du bare at føre drømmen ud i livet! Jeg håber ikke du hader mig og jeg håber heller ikke at der er grund til at hade dig... for jeg elsker dig! Din forevigt og altid Fortid!

Hej LadyMerian

Den 29. dec. '09 skrev du dette brev til dig selv:

Hej igen.... det er et år siden du sidst motog et brev fra mig, dit fortids-jeg og jeg håber bare at du har taget ved lære af det sidste brev jeg sendte! Gik dit sidste skoleår godt.... eller har jeg som sædvanligt regnet forkert og er det et år siden du gik ud af skolen? Det er det sikkert! nå... jamen så håber jeg slet ikke du læser denne mail! Så håber jeg at du har skillet dig af med din computer og alt det elektriske bras, jeg omgiver mig med idag... Så håber jeg at du lige nu er i færd med at fælde træer ude i en af Sveriges skove, eller allerede har opført din hytte/hus og er igang med at fejre rejsegilde med Signe og Alexander (som er den mand jeg har planlagt du skal giftes med)! Jeg håber at du har det så godt som aldrig før og ikke hader dit barnlige 16 årige jeg! Jeg håber du nyder godt af den svenske luft og tilgiver det svenske vand for at være umuligt at vaske tøj i! jeg håber at du går i flotte kjoler! og jeg håber du føler dig fri! For det er den fremtid jeg ønsker for mig selv og jeg tilgiver dig IKKE/ALDRIG hvis du har ødelagt min fremtid! far vel! Jeg elsker dig og håber at du lever op til mine forventninger om at have det fantastisk!!! dit forevigt fortidige jeg!

Der er nogen der siger, at hvis man vil vide om man lever sit liv rigtigt, så skal man spørge sig selv om ens 10 årige jeg ville være skuffet over at se een nu... Det er det værste bull shit. 10 årige er virkeligt dumme.
Hvis du vil vide om du lever dit liv rigtigt, så må du mærke efter i dig selv om du er tilfreds. Det er jeg. Jeg er tilfreds med hvor jeg er lige nu, selvom jeg selvfølgeligt også glæder mig til at komme videre. Men jeg venter ikke på fremtiden, på samme måde mere. Livet er begyndt og det hele kan ikke handle om at nå målet. Det handler også om nu og her, om bagefter og om alderdommen og døden.

SnusKebabs

Kære mig, Har du fattet at du er smuk? o.o Alle siger det.. og du har problemer med at fatter det, nu i år 2010.. men har du så fattet det nu? ö I hope so.. Har du fået dig en kæreste? Og evt. et job? hm. Håber du er kommet af med din kinda depresion. Jeg ville sige at jeg elsker dig.. men eh.. yeah.. well. See ya!

Haha, jeg elsker jeres fremtids-beskeder! Jeg husker min besked til mig selv som værende mega dyb og reflekterende men den er sikkert bare en masse rod... Jeg har stadig ikke fået min, men måske kommer den bare for sent eller noget!

Efteraar
Jeg fik mit og det var ret sjovt at læse det. Jeg frygtede for at jeg skulle blive en med piercinger and guess what (;

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
citat fra den sang du høre...
Musik
t
22:07:41
Muks' Now Playing Machine!
Musik
boat
22:01:48