Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
t
09:41:37
Klima
Nyheder, politik og uddannelse
C
21:29:10
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Baka
00:02:55
Din musiker/band of the month
Musik
Cirkel
17:50:03
En ting, der har gjort dig glad
Fri Snak
C
22:37:35
Nye klassikere i spil
Computer og Internet
z
02:09:17
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
Muhlig
09:58:37
Spørgsmål til piger: "hvordan man får en pige til at kunne lide dig"?
Forhold
Muhlig
09:50:11
Julefrokost
Fri Snak
Muhlig
09:26:31
alle afsnit af pokemon + film livestream på twitch
Film og TV
TMP
21:02:57
Eksempler på modstridende normer
Lektier
Chariot eer
21:41:49
Pride?
Filosofi, religion og videnskab
strymol
16:32:22
Throwback/nosta lgi musik
Musik
z
08:11:05
DR3-Åben forhold
Forhold
burq
01:21:13
Madplans mad
Fri Snak
C
15:02:09
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
23:09:13
Tænk En Tanke..
Chat
Luldemo rt
11:08:27
Kom ud med det!!!
Chat
Baka
02:21:21
Sig godmorgen
Chat
Luldemo rt
11:17:55
"Æbler eller pærer?"
Chat
Luldemo rt
16:54:05

Se indlæg

Udskriv debat
Linuxtråden
z
Download kildekode  Kode
               +                OS: Arch Linux i686
               #                Hostname: deda
              ###               Kernel Release: 4.2.5-1-ARCH
             #####              Uptime: 23:06
             ######             WM: Openbox
            ; #####;            DE: None
           +##.#####            Packages: 953
          +##########           RAM: 1439 MB / 2966 MB
         #############;         Processor Type: Celeron(R) Dual-Core CPU       T3100  @ 1.90GHz
        ###############+        $EDITOR: None
       #######   #######        Root: 19G / 92G (20%) (ext4)
     .######;     ;###;`".     
    .#######;     ;#####.       
    #########.   .########`     
   ######'           '######   
  ;####                 ####;   
  ##'                     '##   
 #'                         `# 

FUCK YEAH FRIT SOFTWARE BRYD DE PROPRIETÆRE NORMER

Ok. Det er så smut begyndt at blive til den fedeste fest inde på bloggen, men hvad med at vi gør det lidt mere tilgængeligt og overskueligt herinde? :)

I andre, der ikke er helt med på vognen og måske ikke forstår det helt, i kan jo egentlig bare spørge om alt muligt linux-relateret herinde! Det er jo egentlig ret spændende. Måske skriver jeg et mindre oplæg om det i denne post lidt senere når jeg har sovet mega meget.

Hvilke setups kører i? Jeg kører Arch på min lol-knapt-nok-en-computer-laptop og det fungerer fint! Min VPS hos DigitalOcean kører Centos7.1 - det er først lige for nylig at det gik op for mig, hvor låst jeg egentlig følte mig i Windows og jeg har sgu ikke set mig tilbage.

Nyeste øverst

necrophcodr
#81 skrev:

Hvis jeg anvender Photorec og smider hele skidtet over på en ekstern harddisk, vil det så slette filerne der allerede ligger på den?

Ps. Googlede photorec og fandt ud af at man kunne tilføje specifikke filer typer, men jeg er ikke sikker på hvordan man gør det - På siden jeg fandt ville den have eksempler på filtyperne den skulle finde.

Nej. Photorec sletter intet. Den læser data, og skriver det til en anden lokation. Jeg har selv brugt det til at genskabe titusindevis af filer fra en enterprise NAS server. Det kan helt sikkert benyttes, dog kan det godt være du skal lade den scanne efter partitioner. Men læs hjælpen du får, og vær ikke bange for at lukke programmet og starte forfra hvis du føler du har tastet noget forkert, da den ikke sletter noget.
necrophcodr
#80 skrev:

Du kan måske bruge Photorec. Dog er jeg ikke sikker på du kan indstille den til specifikt .note-filer. Desuden er Photorec træls fordi man ikke kan vælge hvilke filer man gendanner - den dumper alt den finder, og så må man kigge det igennem.

Jeg tror du vil have nemmere ved at bruge Recuva, eller andre grafiske værktøjers til Windows, hvor man nemmere kan søge i resultaterne før man gendanner dem. Du kan måske tilgå harddisken fra en Windows-computer af en art?

Hvornår har Recuva fået egenskaber til at læse Linux filsystemer? Det har det ikke haft i den tid jeg har kendt til det ihvertfald, men det er også nogle år siden jeg sidst har kigget på det.
Mickel
#83 Jeg mener Recuva plejer at finde filer der har lagt på mine linuxfilsystemer. som er blevet dræbt af ting den kan læse, fx FAT. Jeg kan dog tage fejl. :P
necrophcodr

Linux filsystemer er dog typisk EXT3 og EXT4, som Windows ikke typisk kan læse uden udvidelser og tredjeparts drivere.
@@_7E4C4x

Hvis jeg skriver filerne til en anden lokation (ekstern harddisk) kan jeg så vælge en mappe på harddisken hvor filener skal ende?
necrophcodr

Såfremt at den eksterne harddisk er mountet lokalt er det intet problem, du skal bare vælge en mappe. Den mappe kan være hvor som helst på systemet. Lokal harddisk, ekstern harddisk, FTP server, SSHFS i London, det er helt op til dig. Men det er muligt du skal kende den fulde sti. Hvis du har brug for hjælp til det, så skriv endelig.
@@_7E4C4x

Kan jeg bruge et ethernet kabel til at skabe forbindelse imellem computeren der scanner og computeren der skal scannes?
necrophcodr

Det kan du i princippet godt, men det kræver at de begge to kan starte op i et styresystem der har netværk, og som understøtter det. Jeg ved ikke hvorfor du ville vælge dette over at koble en ekstern direkte til, men det er helt sikkert muligt, og jeg har da også selv udført det.
Ham-I-Ved-Nok
Har lige prøvet at kører elementary os fra et USB og jeg må indrømme...
Jeg kunne godt overveje at installere det på en computer.

3.bp.blogspot.com/-FaePIDf0n8c/V9y_bhSHRSI/AAAAAAAAHHA/GN3kWfktniso9AwhoU_7j4Z9HugR4lvYgCLcB/s1600/loki-about.jpg

(Ikke mit skrivebord)
Ham-I-Ved-Nok
diaspora.town/uploads/images/scaled_full_9dd3b3bdf06791ec964c.jpg

Jeg blev bare nødt til at poste den her.
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg ønsker det inderligt xD
Ham-I-Ved-Nok
Jeg har brug for lidt rådgivning.
Jeg har forsøgt at lege lidt rundt med CompizConfig Settings Manager, men af en eller anden grund kan jeg ikke få animationerne til at virke, hverken på bærbar eller stationær.

Jeg kører Linux Mint på begge.

Skal jeg lave noget i terminalen? Har det noget at gøre med mit grafikkort? Er min computer ikke god nok til at kører animationerne? Eller er det noget helt andet?

Edit:

Bare glem det. Jeg fandt ud af det selv.

Jeg åbnede terminalen og skrev:

compiz --replace

Redigeret af indlæggets forfatter d. 10-03-2018 17:07:21
necrophcodr
1. Installér PulseAudio hvis det ikke allerede er installeret. Seriøst, det er et helt igennem fantastisk værktøj, som de fleste systemer kommer med som standard. Det understøtter afspilning til alle mulige enheder, inklusiv igennem internettet til en anden PulseAudio server. Man kan blandt andet have en Raspberry Pi stående som media playback server, med afspilning igennem trådløse højtalere rundt omkring i ens hjem, og styre det hele ved at sætte sin stationære/bærbare computer til at benytte enheden som afspiller, og så afspiller man ellers bare ting som man plejer. Og det virker.
2. Installér PulseEffects. Det er helt vildt hvor godt dette værktøj virker til at lave lidt fiks faks med ens lydstrømme til PulseAudio. Muligheder for at ændre equalizer indstillinger, bass enchancer, compressor, low pass, high pass, input/output limiter, reverb, og meget mere!
3. Hent PulseEffects presets her: https://github.co...ts-Presets
4. Nyd dagen lang med fantastisk lyd for evigt!
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.12 sekunder