Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Hvor mange har du knaldet?
Krop og sex
t
20:44:50
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Flamme
01:02:54
Forslag til at hjælpe
Krop og sex
Baaaka
18:25:02
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
22:00:53
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
08:35:36
Klimavenligt tøj?
Mode og livsstil
nej
11:29:43
Hvad læser du?
Hobby og Sport
z
21:13:54
Vil facebook falde i fremtiden?
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:59:22
Kildekritisk program
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:06:38
Et lykkeligt liv
Filosofi, religion og videnskab
Ham-I-V ed-Nok
11:31:25
Skal samfundet hjælpe mod barnløshed?
Nyheder, politik og uddannelse
Ham-I-V ed-Nok
19:34:40
Rasmus Paludan og Stram Kurs
Krop og sex
Ham-I-V ed-Nok
18:09:20
Hvordan har i det med jeres hjemby?
Fri Snak
Unknown
23:21:31
Spiritualitet
Filosofi, religion og videnskab
FemiWar rior...
00:11:17
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necroph codr
18:42:13
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
18:20:57
Tænk En Tanke..
Chat
Sneppen
11:06:20
IKKE ja/nej.
Chat
XXX
14:37:36
Ja/nej spørgsmål.
Chat
skrubtu s
15:37:52
Ja-legen
Chat
boat
15:32:05

Se indlæg

Udskriv debat
Vil facebook falde i fremtiden?
Ham-I-Ved-Nok
For tiden bliver der snakket om at fora er begyndt at forsvinde i Aprilsnar ("SKUM Genåbner")-debatten.

Og Facebook er her blevet inddraget som en af synderne. Personligt kan jeg også se hvordan facebook har været med til at kvæle de mindre fora, men der følger et spørgsmål med denne observation.

Tror I at folk med tiden vil blive træt af facebook ligesom de blev træt af små fora, myspace, Arto og alle de andre trends der har været på internettet? Og hvad tror I der vil erstatte facebook hvis I skulle komme med et kvalificeret gæt?

Nyeste øverst

z
Facebook er allerede dødt. Folk benytter det

Ayy!

Jeg tvivler på at det dør. Hvad har det almene menneske brug for på et socialt netværk? Alt hvad facebook har at byde på. Hvorfor skifte? Jeg ser det kun ske hvis der kommer en kæmpe facebook skandale eller lignende. (og ja, det er sikkert allerede sket)
Metta
Tror vidst også det kommer meget an på aldersgruppen. Mange unge er måske efterhånden gået lidt væk fra det, men der er godt nok et stigende antal af midaldrende og ældre mennesker på facebook nu, end der har været. Og de bruger det stadig ganske flittigt.
Slettet bruger
Jeg kunne godt forestille mig, at folk ville gøre op med det, og det ville dø
necrophcodr
#22 skrev:

Facebook er allerede dødt. Folk benytter det

Ayy!

Jeg tvivler på at det dør. Hvad har det almene menneske brug for på et socialt netværk? Alt hvad facebook har at byde på. Hvorfor skifte? Jeg ser det kun ske hvis der kommer en kæmpe facebook skandale eller lignende. (og ja, det er sikkert allerede sket)

Se, det er ikke den rigtige måde at se det på. Folk har ikke brug for alt hvad Facebook har at byde på fordi at det er hvad de har brug for i et socialt netværk. Facebook har skabt nogle behov som de selv udbyder, og dem bliver folk afhængige af, hvilket ikke helt er det samme.

Alt det kræver er at et nyt socialt medie kommer frem som skaber andre behov som kan fange folk. Det er det samme med alle andre almene produkter du kan finde i verden, og services der bliver udbudt. Rigtig rigtig mange af dem er ens, men nogle få, de mere populære, tilbyder ting som de andre ikke gør. Det kan godt være fuldtændig ligegyldige ting (som det Facebook tilbyder), men hvis det kan fange folk og holde dem fanget, så har du skabt et nyt behov som ikke var der før.

Det er ikke fordi at folk har brug for Facebook. Facebook har blot gjort sig uundværlig.
t
synes vi skal skifte fra facebook til neopets
Ham-I-Ved-Nok
Nu vi snakker om at sociale netværk gør deres brugere afhængige.
Det er vel ikke utænkeligt at folk bliver mere opmærksomme på dette i fremtiden og begynder at sprede sig mere ud få andre sociale netværk og chatrooms.

På den måde er man vel ikke længere afhængig af et enkelt socialt netværk.
+ de informationer man lægger ud bliver mere spredt imellem forskellige grupper.
Ham-I-Ved-Nok
Tråden har været inaktiv i noget tid, men nu hvor jeg læste den igennem fik jeg nogle nye tanker.

Jeg kunne forestille mig, at folk bliver klogere hvad angår programmering. Samt at finde programmer og hjemmesider, der kan hjælpe dem med at lave deres egen hjemmeside.
Allerede idag kan man anskaffe sig en raspberry pi, finde videoer og hjemmesider der underviser i programmering, lave hjemmesider i WordPress, Wix og hvad der ellers eksistere og folk deler adskillige projekter og informationer på github, chatforums og hvad man ellers kan forestille sig. Det er sådan set nemmere end nogensinde at finde relevante informationer, lærer en masse og gøre sig selvstændig. Det gælder bare om, at stille de rigtige spørgsmål, og vide hvad man søger efter.
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.12 sekunder