Se indlæg
 Udskriv debat
Genbrug af tøj
112
- Er genbrug vigtigt ifølge dig? Hvis ja, hvorfor?
- Genbruger du meget el. smider du bare det tøj ud, som du ikke længere bruger?
- Hvad synes du om at designe sit kedelige tøj om?

t
Jeg har altid doneret tøj jeg ikke vil have mere til genbrugen. Dog har jeg altid smidt tøj ud, der var slidt, fordi genbrug somregel ikke tager imod det, men h&m og andre steder er begyndt at tage imod den slags tøj også og sy det om til andet tøj. Det vil jeg gerne gøre i fremtiden. Det er vigtigt for mig at materialer ikke bare går spildt og at kunne hjælpe jordens klima.

Riiwn
Jeg foretrækker næsten altid genbrugstøj over nyt tøj, medmindre jeg er heldig at finde noget ret billigt.
Jeg synes generelt at tøj er alt for dyrt, og jeg er nok kun blevet mere nærig med tiden. Derudover synes jeg at man kan finde et langt bredere og mere interessant udvalg i genbrugsbutikker i forhold til tøj butikker, der kun køber ind efter trends (trends jeg ikke nødvendigvis synes om).
Derudover er det også bedre for miljøet. Køb-og-smid-ud konceptet er en enorm belastning på miljøet, og der er så meget tøj som ikke fejler noget som folk alligevel ender med at smide ud. Det kan lige så godt genbruges!

Personligt er jeg ikke så god til at få smidt mit eget tøj til genbrug, men det skyldes mest at jeg slet ikke rydder op i det. Jeg smider kun tøj ud, hvis det er så slidt at det er ubrugeligt. Ellers smider jeg det til genbrug, når jeg da en sjælden gang får ryddet op.

'Upcycling' af tøj er pisse fedt! Det er en sjov måde at være kreativ på, og jeg gør det selv til tider. Hvis der alligevel er tale om en fedtplettet trøje som i sig selv allerede er grim, så kan det næsten ikke blive værre hvis projektet alligevel ender med at mislykkedes. Jeg har i hvert fald formået at forlænge levetiden på enkelte stykker tøj, ved at gøre en ellers grim trøje en lille smule mere interessant.

Slettet Bruger 0
Jeg synes også, at tøj generelt er for dyrt. Jeg køber størstedelen af mit tøj i genbrug, og jeg er også altid gladest for det tøj, jeg køber i genbrug, da det ofte er ret unikt ift. alm. tøjbutikker. På den måde er genbrug vigtigt for mig, men også ift. forbrugerkulturen.
Jeg giver som oftest mit aflagte tøj til mine kusiner, og så sender de resten videre til genbrug. Men jeg sorterer sjældent i mit tøj, så det sker heller ikke ofte. Men det aflagte kommer helt sikkert til genbrug, hvis det ikke er fuldkommen slidt op e.l. Jeg syr også nogle gange scrunchies ud af aflagt tøj, hvis det er for slidt til genbrug. Eller hvis jeg netop har syet noget fra genbrug om, hvor der så er overskydende stof.
Jeg køber også ofte tøj i genbrug, som jeg synes er fedt, men ikke helt perfekt, og syr det om. Det kan også være rimelig simpelt, fx at købe for store bukser (som ellers er pæne) og sy dem ind.

IKrines
Ofte slider jeg en del ting op(bukser, t-shirts, undertøj), så de ikke er genbrugsegnet end andet til klude. Kjoler, slider jeg af mystiske årsager ikke op, så dem donorer jeg til genbrugsbunken. Strømper er dog hverken egnet til genbrug eller klude, så dem bliver smidt ud. Desværre. ):

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri