Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Hvad er venskab for jer?
The Best Band U2
Forskellige mennesker ser altid forskelligt på tingene. Der vil være fællesnævnere, men også lige så forskellige holdninger. Hvad er venskab for dig?

Laksen
Jeg ser først en som ven, hvis jeg ved at jeg kan stole på personen. 150%
Vedkommende skal også vise sympati, og ikke bare skubbe mig væk når det hele bliver lidt for træls

http://www.facebook.com/ullaaakjaer
Slettet Bruger 0
Der er jo forskel på gode og fjerne venner.
ægte venskab for mig går nok på gensidig glæde og udbytte ved at bruge tid på at pleje relationen.
Den slags mere sikre venskaber som går på tillid og sympati, har jeg selv svært ved at mønstre, selv med folk som jeg har kendt i mange år. Disse venskaber har dog være nogenlunde vedholdende ikke desto mindre.

the_artist
For mig er en rigtig god ven, en, man ikke nødvendigvis behøver at have samme mening som, men en man diskutere med, og stadig være gode venner når man er færdig :) En der supplerer min personlighed - ikke nødvendigvis en med samme interesser om mig eller en der minder om mig selv. Og ikke mindst en man kan stole mere end 100% på, og fortælle sine dybeste hemmeligheder til. :)

Snoggel
Jeg har personligt usandsyligt svært ved tillid, så groft sagt mener jeg ikke, jeg har nogen true friends.

Mit umiddelbare syn på en GOD ven, er en man både kan have det fanstastisk sjovt med, men som samtid kan være den bedste støtte i svære tider.

Vedkommende burde kunne forstå mig.

For mig er det faktisk somhow vigtigt at man på nogle punkter deler interesse og mening.
Jeg har desværre erfaringer med en veninde, der ikke gør andet end at kritisere og nedgøre mine personlige holdninger, fordi hun mener hendes egne er bedst. Det er ikke sjovt. Selvfølgelig behøver vedkommende ikke mene det samme, som jeg. Vedkommende skal bare kunne udtrykke det høfligt, hvis overhovedet udtrykke det.

Jeg har aldrig kendt en, jeg har følt mig tryg ved. Ingen, jeg har følt, jeg kunne dele hemmeligheder og følelser med, så jeg kan ikke forestille mig, hvordan det ville være.

Allergic_Reaction
Mine venner skal være loyale. Jeg har haft masser af 'venner' som lige pludselig vendte mig ryggen.
Desuden forlanger jeg opmærksomhed. Ikke overdreven, men jeg vil gerne vide at jeg har venner, og at de tænker på mig.

Har fucket alle mine venskaber op.

Efteraar
For mig er venskab at man kan lave alt og intet med sine venner.

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
MikkelRaev
Et venskab for mig skal være hvor man kan være sig selv. Personen skal være loyal og en man går godt i spænd med. Man må meget gerne være enige på mange punkter, men det er langt fra et krav. Og ærlighed er meget vigtigt!
Lige pt har jeg fucket alle mine nærmeste venskaber op. Senest det nærmeste, hvor vi har måttet aflyse en campingtur i næste weekend, og så er det jo bare skønt at vi spiller fodbold sammen på et damehold, hvor vi er de yngste, og nu kan vi ikke engang snakke sammen. Jamen det er jo bare skønt!

t
venner vil én noget godt. man kan være sig selv og de dømmer ikke én. de støtter og acceptere en, men er heller ikke bange for at være ærlige og at være sig selv. man respektere hinanden og holder af hinanden. og man kan stole på dem.

DenDanskeAbe
Det jeg definere som en 'god ven', er en person, som holder af dig, det er en person, som er der, når du er nede. En 'god ven' er en person, som er villig til, at hjælpe dig, når du kommer i problemer, som du har svært ved at løse. Det er en person, som du kan tale med og stole på, og kunne fortælle dine problemer, uden personen vil fortælle det videre. En 'god ven' er en person, som vil stoppe dig med at tage dit eget liv, og sætte sig ned, for at vise dig alle de gode ting at leve for.

nej
Jeg har et ret anstrengt forhold til de fleste mennesker, og jeg er ret asocial og den slags, så i min verden er en god ven bare én, jeg kan være sammen med alene uden at have det underligt eller føle at det er akavet. Men så har jeg også mange venner hvor jeg synes de er nice osv., men jeg ville stadig have det lidt anstrengt med at være alene med dem i længere tid. En RIGTIG god ven er én jeg kan bruge en hel dag sammen med alene, uden at det bare er "in the spur of the moment", eller hvad man nu siger.

Ba_a
Der skal virkelig ikke meget til før jeg ser folk som en ven. Det er ret sikkert at mange af dem nok ikke ville kalde mig deres ven, og det er også fint nok.
Jeg bliver bare virkelig hurtigt glad for folk jeg kan snakke nemt med, og hvis jeg har snakket med dem tilstrækkeligt mange gange, og synes de er nice, så ser jeg dem som mine venner.

Men jeg skelner så også rimelig meget mellem venner, og tætte venner.
Jeg har 5 piger, der mine bedste veninder - Dem jeg har kendt i mange år, kan snakke om alt med og som jeg stort set altid har lyst til at være sammen med. Og som jeg ved også ser mig som deres bedste veninde.
Og så har jeg et par tætte venner udover det, som jeg har kendt længe, snakker med tit og kan snakke med personlige ting. Men udover det, så er der mange der bare er mine venner fordi jeg snakker med dem tit og godt kan lide dem.
Så min definition af venner er nok lidt underlig, egentlig...

rotte
Jeg tror jeg har nogenlunde den samme definition som baka.

Jeg deler mine venner op i to kategorier: 1. dem der kinda mest bare er sjove og hyggelige at være sammen med. like hvis vi kan få hinanden til at grine bare sådan nogenlunde regelmæssigt og/eller har nogle fælles interesser vi kan snakke om og vi snakker sammen sådan tit-ish, så er vi venner i min bog. 2. Og så er der dem jeg kan snakke med om mere personlige ting også.

VETO
Forkert

t
Jeg er præcis ligesom dig. Heller ingen venner i nogle år. Det må vi blive bedre til..

fennesz

Mit problem er, at jeg glemmer at tage kontakt. Jeg har rigeligt med venner, og fælles for dem alle er, at de er gode til at hive fat i mig hvis de gerne vil lave noget sammen.

Jeg har prøvet at arbejde lidt på, at tage mere kontakt til andre, og være bedre til at vedligeholde venskaber. Jeg prøver generelt at smide en besked til mine tætte venner hver gang jeg tænker på dem, bare for at høre hvordan det går. Det hjælper lidt på hele det her "giv og tag", som jeg ikke er så god til. :)

At invitere folk forbi gør jeg næsten aldrig. Jeg har venner og bekendte som aldrig rigtigt har været hjemme hos os, fordi det altid er dem der inviterer. Det er egentlig ikke så smart et eller andet sted...

fennesz

Også det. Jeg har somregel altid gang i noget (Bare ikke lige her på det sidste) :) I øjeblikket læser jeg til software ingeniør på Aarhus universitet, og laver lidt android app og hjemmeside ved siden af.

Men den egentlige grund til, at jeg glemmer at tage kontakt, er at jeg er ret indadvendt. Selv som barn foretrak jeg bøger fremfor mennesker. Når de andre børn var i skolegården sad jeg på biblioteket....

Jeg har aldrig rigtigt opsøgt kontakt. Mine venner måtte hive mig ud af kælderen, hvor jeg sad og malede figurerer, læste bøger, eller programmerede på en gammel 386'er. Good times!

Riiwn
Jeg er god til at skabe bekendte, men jeg er enormt dårlig til at lave venner. Jeg synes det der skelner en ven fra en bekendt, eller 'overfladisk ven', er at med en ven kan man ringe til på et hvilket som helst tidspunkt, spørge om de vil hænge ud, og næsten altid få et ja (medmindre de har andre planer, selvfølgelig - men de har lyst, og jeg har lyst til at spørge).
Det er som om det er blevet svære for mig at få den slags venner i takt med at jeg er blevet ældre. Jeg ved ikke om det er fordi jeg ikke længere går i byen, hvor jeg førhen ellers fandt de fleste af mine venner (eller fra fester, igennem allerede eksisterende venner), eller om det er fordi mine jævnaldrende også har fået andre prioriteter. De fleste venner jeg har i dag, er nogen jeg har fået igennem hobbies eller andre aktiviteter, og langt størstedelen er mindst 20 år ældre end mig. Stadig dejlige mennesker, men det er lidt som om der stadig er en barrierer imellem os, hvor vi bare ikke helt er på samme niveau grundet alders forskellen.

Riiwn
Det gjorde jeg, dengang jeg gik i byen og drak mig fuld.

Jeg havde stort set ingen venner da jeg var lille, fordi jeg havde et åndssvagt koncept om at folk måtte komme til mig, hvis de ville noget. Det fik jeg sjovt nok ikke mange venner af, så da jeg blev 18 og flyttede hjemmefra, prøvede jeg bevidst at blive så overdrevet udadvendt og social som var mig menneskeligt muligt. Det lærte mig en del sociale egenskaber, og det er selvfølgelig siden hen droslet ned til et mere normalt niveau. Men den gang gik jeg bare hen til folk rent impulsivt og begyndte at snakke med dem. Det hjalp selvfølgelig at være fuld først.

Ba_a
Jeg mødte faktisk en pige ved busstoppetstedet da jeg skulle rejse - Jeg stod med en kuffert og så kom hun med en kuffert og der stod kun os to.
Så spurgte hun hvor jeg skulle hen og så faldt vi i snak og hun var super flink! Vi startede også med at følges mod lufthavnen men der var noget rod med busserne så vi endte med at blive skilt ad.
Hvis vi havde snakket længere kunne jeg nok godt have fundet på at spørge om hendes facebook og snakket med hende mere.
Det er selvfølgelig super sjældent sådan noget sker, og jeg tror ikke jeg ville turde tage initiativet selv, men det var faktisk super fedt at hun gjorde det!
Det vil helt sikkert ikke virke for alle eller med alle, men jeg synes da at hvis man er udadvendt og venlig nok og ikke giver en creepy-vibe, så er det da et forsøg værd ;)
Hvis man gerne vil finde flere venner altså! :)

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri