Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Hvad er venskab for jer?
The Best Band U2
Forskellige mennesker ser altid forskelligt på tingene. Der vil være fællesnævnere, men også lige så forskellige holdninger. Hvad er venskab for dig?

Riiwn
Pas. Mange synes i forvejen det var lidt sært, men i det mindste kunne man bruge fuldskab som undskyldning. Jeg tror jeg er for selvbevidst til at gøre det i samme grad nu.

Jeg tror jeg har så gode venner som jeg kan forvente egentlig. Dog ikke nogen jeg ville kategorisere som 'kan/vil ringe til i utide og invitere til noget spontant'. Savnede nogen at tage på vindue shopping med eller på stranden med, da fenne havde travlt med eksamener, men tror ikke rigtig jeg har den slags venner mere. Kun venner jeg møder ved bestemte anledninger, fordi vi hænger/laver de samme ting. Og så en enkelt, som altid er frisk på at passe min kat!

Riiwn
Jeg falder af og til også i snak med mennesker på den måde. Men jeg har det mærkeligt med at skulle spørge om facebook og den slags, selvom jeg gerne ville bevare en kontakt med dem. For det meste ender det lidt i en blindgyde ved at jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal tage skridtet videre. Jeg har tit prøvet at arrangerer ét eller andet med gamle venner, uden at det rigtig bliver til mere (der er en grænse for hvor insisterende jeg gider være, hvis de ikke også selv kommer på idéer der fører til aftaler), så jeg tror det ville være endnu mere mærkeligt med en der stadig er forholdsvis fremmed.

Det er på en måde lettere hvis man allerede opholder sig de samme steder, og mødes i den anledning over flere omgange.

Callary
Jeg har ikke mange folk jeg ville kalde "venner", fordi jeg knytter mig hurtigt til folk, men alle mine venner er folk jeg har 'klikket' med, altså mennesker jeg har, fra dag et, vidst at jeg ville bruge tid sammen med dem.
For mig er Venskab et slags 'forlængelse af familie'. Jeg bruger ordet "venner" meget sparsommeligt fordi det kun er folk i min underkreds jeg kalder venner.... andre er "bekendte"... hvilket ikke betyder at de ikke er vigtige, de er bare ikke dem jeg ville sætte min lid til hvis alting brændte på

Venskaber er som den familie jeg selv har valgt
Bekendtskaber er de andre folk jeg omgås med, som jeg gerne vil omgås med

Sommerfuglen Sonny
Jeg knytter mig hurtigt til folk, bliver glad for dem og vil gerne snakke and stuff, men det er for mig ikke det samme som venskab.
Dem jeg kalder venner, er dem jeg ved jeg kan stole på. Dem jeg tør stole på.
Dem jeg kan fortælle når jeg virkelig har det af lort til. Dem der kommer når jeg har haft det af lort til. Og dem der kan få mig til at glemme at jeg har det er lort til.

Jeg har en fantastisk vennegruppe på en håndfuld mennesker. De er mit et og alt <3

Men jeg har også et par stykker udover det, jeg vil kalde venner. Jeg har ikke ligeså meget kontakt med dem, men det gør ikke min tiltro til dem mindre.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri