Se indlæg
Muks » Fritid » Mode og livsstil
 Udskriv debat
Hvad for en lampe skal jeg have?
Ild
Halløj dér

Sagen er den, at jeg skal flytte til maj. Der skal vi have en ny loftslampe. Desværre er det ikke alle lamper der lige passer ind (synes jeg), da der er en roset i loftet, der hvor lampen skal sidde, og det kommer hurtigt til at se fesent ud med en for lille lampe imo.

www.stuk-fyn.dk/pic/stuk_inspiration/5.jpg
Den ligner lidt det her...

Min kæreste er generelt ikke til lysekroner, hvis de er alt for "balsal"-agtige (med glasvedhæng osv.). Mine egne tanker går på noget råt, måske af messing? Men for at være ærlig har jeg minus forstand på lamper. Samtidig skal der gerne være et godt, hvidt lys i stuen, der kan lyse ordentligt op - for jeg er ret træt af ikke at kunne se ordentligt med vores nuværende lampe - så lampen skal helst ikke lukke alt lyset inde.

Som I kan høre har jeg alt for mange krav, og slet ikke nogen idé om, hvad der egentlig ville se fedt ud, så jeg håbede at nogle af jer muksere kunne komme med nogle bud på nogle fede lamper, som også ville se godt ud i kombination med den stukroset.

SKYD

Riiwn
Vi har nogen venner der bor i en lejlighed med ligene loft. De har også højt til loftet, og har derfor købt nogen store kugleformede lampeskærme. Den type tror jeg generelt passer godt til den slags.
Jeg har ikke pt. et billede, men der findes mange flotte kugleformede lamper (som ikke der den klassiske rispapirs lampe), men hvor du kan købe dem, ved jeg ikke... Et godt bud kunne være IKEA..

Riiwn
Denne synes jeg personligt er enormt fed!
Ellers tror jeg også denne kunne passe ind

Ild
Vi har nu været i IKEA!

Den første du nævner (i #3) er ret fed. Det er mega fedt med kobberfarven. På grund af budget ville vi dog nok købe den lidt mindre til 500 i stedet. Men vi har også fået en masse andre idéer. Der var en del andre ok lamper, og der var også en, hvor de havde trukket ledningen gennem en vandkande. Så tror vi skal kigge på genbrugslamper/DIY, men ellers er den første du nævnte en god mulighed!

Kom endelig med flere bud. Nu: Især med genbrugs/DIY-ideer :D

Slettet Bruger 0
Prøv at Google "Nilfisk lampe"! Det er i hvert fald det første, jeg tænker på ift. DIY-lamper.

Min kæreste har præcis samme slags loft. Han brugte i lang tid en papirindkøbspose som skærm. Syntes det en grineren kontrast. Men kan godt forstå, hvis det ikke lige er sådan noget, I leder efter :'D

t
Jeg kan anbefale at tage i daells bolighus, de har VILDT mange lamper, flere end ikea, og også i mere varieret stile synes jeg.

edit:
men generelt mht boligindretning, så er pinterest din ven! nogle gange kan der godt være en overflod af den samme slags stil, men prøv at søg på fx "lamp diy". synes selv denne slags med grene er VILDT hyggelige og vel også overkommelige for de fleste :) så floooot
Redigeret af t d. 09-03-2017 22:00

Unknown
En af dem i min bedstemors hus, så jeg kan komme af med dem.

Ild
I er for nice!

Efter at have kigget lidt rundt på nettet (herunder pinterest, tak Tine!) har vi besluttet os for en gør-det-selv-lampe: Ideen er at købe en trådkurv og spraymale den kobberfarvet. Derefter køber vi noget reb og vikler om den. Det er inspireret af denne lampe:

ae01.alicdn.com/kf/HTB1QQrCKFXXXXXYXXXXq6xXFXXXL/-font-b-Rope-b-font-Lampe-Hanglamp-Retro-Pendant-Light-Industrial-font-b-Lighting-b.jpg

Jeg er ret pjattet med det rå look. Egentlig var vi mere vilde med nogle af "træ-lamperne", men det virker umiddelbart sværere at få til at fungere (+ elregningsproblemer osv. på de lamper vi særligt godt kunne lide, da der ofte var 5 pærer i brug samtidig). Hvis vores idé ikke virker, begiver vi os måske ud i det - og så har vi da en trådkurv i kobber, som jeg egentlig også synes er ret stilet. Jeg poster et billede her i tråden, når den er færdig!

Så nu spørger jeg jer - igen - om hjælp: Er der så nogle ting, jeg her skal være opmærksom på? :D

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necrophcodr
15:12:37
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
Charioteer
21:26:52
Muks' Now Playing Machine!