Se indlæg
Muks » Fritid » Mode og livsstil
Er du medlem/fast bidrager af nogle velgørende organisationer?
Ja Ja 39%[7 Stemmer]
Nej Nej 61%[11 Stemmer]
Antal stemmer : 18
 Udskriv debat
Hvilke velgørenheder støtter du?
t
Jeg sad og læste i mit WWF magasin og blev nysgerrig over, hvilke organisationer i støtter regelmæssigt. Her snakker jeg ikke om at give en tyver når kræftens bekæmpelse banker på, men medlemskaber eller andre faste bidrag.
Selv er jeg medlem af WWF, Bedre Psykiatri Ungdom og Red Barnet Ungdom, omend sidstenævnte egentligt mest var et krav til et frivilligt arbejde. Jeg har overvejet at melde mig ind i Amnesty eller lignende foreninger, men der er så mange at vælge imellem og jeg har som studerende ikke det største råderum.

Hvem støtter I?

VETO
Jeg støtter ikke nogen.

t
nice! det gør jeg totalt!

frivillighed er nice men nogle gange skal der altså lidt mere til (aka penge)

Baka
Jeg er også tilmeldt Amnestys lifeline, men ellers har jeg ingen jeg fast betaler til.
Det ville også være super uansvarligt med min fucked up økonomi. Men en dag, måske.

N
Amnesty 50 kr/md
Danmarks naturfredningsforening 50/md
Sex og samfund 50 kr/md

Ungdommens rødekors er vidst 100/150 om året
Dfunk 100/år

N
Nej det synes jeg ærligt talt ikke. Ville have det dårligt med at give mindre.

N
Troede egentligt også jeg var medlem af folkekirkens nødhjælp, det ved jeg ikke hvad der blev af... hmmm

Baka
Synes faktisk heller ikke det er så galt, 150 om måneden og de går til gode formål?
Hvis ikke min økonomi sejlede, så ville jeg gerne give noget lignende, det virker som et ret passende beløb

t
jeg har lige meldt mig ind i dyrenes beskyttelse :) overvejer stadig amnesty. gør det nok næste måned, det er rart nok at sprede udgifterne ud over året.

necrophcodr

#9 skrev:

#8 skrev:

Amnesty 50 kr/md
Danmarks naturfredningsforening 50/md
Sex og samfund 50 kr/md

Ungdommens rødekors er vidst 100/150 om året
Dfunk 100/år

Puha, det er mange penge

Lige under 171kr/md? Det er da ikke så slemt. Der er folk der betaler mere bare for deres tlf abb. Hvad med licens? Det er 208kr/md alene, og det er der folk der vælger at betale. Men det er selvfølgelig også federe at smide de 195kr/md efter HBO og Netflix så man kan bingewatche Sherlock eller Supernatural eller Orange Is The New Black, Black Mirror, eller hvad fuck der er på mode for tiden. Og så lige en 100kr/md oveni for Spotify Premium, fordi underholdning er der kun for lidt af, så fuck velfærd og dyr.

#12 skrev:

#10 skrev:

Nej det synes jeg ærligt talt ikke. Ville have det dårligt med at give mindre.

Du kan altid sende nogle til mig, hvis du får kvaler :)

Forskellen er at du har ikke brug for dem ;)

https://necrophcodr.me
N
#5 du kan skrive for liv!

t
man kan btw trække velgørenhed fra i skat - så det er ikke kun penge man giver væk, man får også lidt ud af det selv.

Lunaba
Jeg er som tidligere frivillig stadig medlem af Red Barnet Ungdom. Jeg tror de har sat det op til 150 kr/år, men det er trods alt stadig ret overskueligt. Ellers betaler jeg ikke fast til velgørenhed, både pga. SU-økonomi, men også fordi jeg synes det ofte er ugennemsigtigt, og så er der en milliard forskellige at støtte, og jeg ved ikke hvilke, jeg reelt vil støtte. For mange muligheder.

#15 skrev:
Lige under 171kr/md? Det er da ikke så slemt. Der er folk der betaler mere bare for deres tlf abb. Hvad med licens? Det er 208kr/md alene, og det er der folk der vælger at betale.

Nu skal man teknisk set betale licens, hvis man ejer/bruger en computer, smartphone, tablet, TV...... med internet. Så det synes jeg ikke, at man kan sammenligne med velgørenhed.

Ild
#16, skrive for liv?

Slettet bruger 1162
*Slettet*

strymol
Jeg støtter AMF med et fast beløb månedligt men er ikke som sådan medlem. Jeg er medlem af Danmarks naturfredningsforening og WWF.

Riiwn
Ingen. Jeg har dog været medlem af Amnesty, WWF, Anima, Naturfredningsforeningen og sikkert noget mere, men jeg ender altid med at melde mig ud igen efter nogen måneder.
Jeg har som sådan ikke noget imod at donere, og teknisk set har jeg sådan set også råd til det. Det er bare ikke en prioritet. Og jeg har det bare bedre med selv at styre hvornår jeg vil give penge.

t
skriv breve til folk der ikke har ordentlige menneskerettigheder

Efteraar
Dyrenes Alliance, heeeeele 75 kr,- om året ;)

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
necrophcodr

Faktum er stadigvæk at relativt til de tidligere i tråden nævnte foreninger, er pengene bedre brugt disse steder, end til en person som dig der sandsynligvis allerede ikke er i nogen former for økonomiske problemer.

https://necrophcodr.me
Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necrophcodr
15:12:37
hvor mange steder har du boet
Fri Snak
Charioteer
21:26:52