Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Mere end bare et Lærer-elev forhold
TMP
Lige et generelt spørgsmål.
Det kommer til at være kontroversielt, men håber I vil besvare det med seriøsitet.
Hvad tænker I hvis et "lærer-elev" forhold bliver mere end bare det? (Om det så er venskab, kærlighed osv.)

http://www.hamun.internetguiden.dk
Riiwn
Det er ulovligt hvis det er et romantisk forhold, i hvert fald undervisere af mindre klasser, men jeg ved ikke med voksen undervisere...
Det er kun fedt at få nye venner, også selvom det er ens lære. Man skal bare passe på det ikke kan udvikle sig til nepotisme eller ligene når læren skal bedømme en fagligt.

Lorem ipsuM
Tænker det er bedst at man først udvikler en relation efter elev/lærerforholdet er slut.
Jeg tror også at sådan en relation kan blive temmeligt ulige.

Ba_a
Vi havde en ret ung lærer som havde en del fællesinteresser med os og som også blev ret meget ven med nogle af os. Men efter vi gik ud, havde han min lillebrors klasse og der var han meget mere fjern med dem, så jeg tror det har været svært for ham at kende os så godt og så samtidig skulle være autoritær og give os retfærdige karakterer.
Jeg vil også mene at det er bedst at vente

fennesz
En af mine bedste venner var min gamle fysiklærer. Det var ham der fik mig til at blive medlem af Mensa da jeg var det en overgang. Det var lidt weird I starten, men vi har efterhånden kendt hinanden i nogen år. Jeg var med til hans bryllup, og hans kone kommer tit forbi og hjælper med at passe Bastian. :)

Sommerfuglen Sonny
I en romantisk henseende er det, så vidt jeg husker, forbudt for en lærer/leder at være sammen med en under 18. Som voksen tror jeg ikke der er nogen regler (der er måske nogle problemstillinger man skal se på inden man 'går igang', men personligt vil jeg altid være like 'Hvis I kan finde ud af det, det er lovligt og det ikke skader nogen, then go for it')

I forhold til at være venner, kan det både være en blessing og en plage.
Da jeg gik i folkeskole havde jeg en fantastisk idrætslærer, jeg virkelig havde det godt med og så op til. Jeg var elendig til idræt, men gjorde mit bedste fordi hun altid støttede mig.
Hun var en streng og hård lærer, der var meget... 'idrætslærer-agtig', stereotypisk set. De andre piger var ikke glade for hende, men mig var hun altid sød ved, og det lagde de naturligvis mærke til.
Men jeg vil sige... jeg ville ikke være foruden det. Jeg er glad for vi ikke fik karakterer i idræt, for havde jeg fået en god karakter, havde det været 'snyd', og hvis jeg ikke havde (som jeg burde), var jeg blevet ked af det, fordi jeg ikke var voksen nok til at adskille den slags...

Jeg tror det er nemmere med den slags, når eleven er voksen. Men det er blot mit take.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri