Se indlæg
 Udskriv debat
Hvis du mødte dit fortids-jeg
Riiwn
Hvis du fik muligheden for at rejse tilbage i tiden med formålet at møde dig selv, i hvilken alder ville du helst møde dig selv? (og hvor mange år tilbage er det?).
Hvad ville du snakke med dig selv om? Ville du give råd, eller bare sludre?
Og hvad tror du dit fortids-jeg ville tænke om den person du er nu?

Riiwn
Ok, så starter jeg.
Jeg tror jeg ville besøge mit 16-17 årige jeg. (Det er 14 år tilbage i tiden). Det er heromkring fenne og jeg for første gang begynder at kæreste rundt, eller har i hvert fald været det i et års tid.
Det er i den tid mit "ung voksen" liv for alvor begynder, med efterskole og en masse ting om uddannelse og fremtidsjobs der bliver presset ned over hovedet på mig. Det er også her, min depression for alvor begyndte.

Jeg tror bare jeg ville sludre med mig selv, og lytte. Jeg ville ikke gå så meget op i råd, for jeg ved at jeg ville kaste det bort alligevel (sikkert også selvom det kom fra fremtids-mig, der jo tydeligvis måtte vide hvad jeg snakkede om. Jeg har aldrig været god til at tage imod råd..). Jeg tror mit fremtids-jeg ville få langt mere ud af snakken, end mit fortids-jeg ville. Jeg ville gerne give mig selv en indsigt jeg ikke havde dengang, og komme med mirakelkuren imod depression, men jeg tror ikke det ville gøre den store forskel alligevel. Jeg ved slet ikke hvilket menneske jeg ville have været, hvis jeg aldrig havde været deprimeret.

Jeg tror mit fortids-jeg ville være ambivalent om det menneske jeg er blevet til i dag. På den ene side stolt og glad over at jeg er kommet ud på den anden side, og endelig har fået styr på mit shit, og jeg omsider har udviklet mig til et relativt stærkt menneske. Men sikkert også skuffet, fordi jeg har valgt den 'sikre sti' med familie, snart hus, og who knows, måske en vovse. Som enhver anden drømmende teenager havde jeg sikkert regnet med en hel masse store ting der kunne booste både selvtillid og høstes anerkendelse på. Jeg tror ikke jeg har udviklet mig til det menneske mit fortids-jeg havde regnet med. Og så måske alligevel, for jeg er slet ikke sikker på hvad jeg havde regnet med, da det var noget jeg slet ikke turde tænke meget på (for ville jeg nogensinde leve så længe?).

z
Tror jeg ville møde mig selv som 20-årig for at vise mig selv at jeg stadig er i live og for at forklare (eller forsøge at forklare, lol) at lykken er derude et sted og at det ikke er så umuligt som jeg troede det var. Tror ikke jeg ville forvente at 20-årige mig ville forstå noget eller have lyst til at forstå og lytte, men han ville sikkert tænke over det.
Og for at vise noget cool art shit! Og anbefale bands! Det ville være nice.

Hvad ville du da du var i den alder? Som alternativ til villa volvo vovse

http://niclasjensen.dk/
Lorem ipsuM
Forsøgte sådan noget hypnose hvor jeg skulle tilbage til da jeg var to og fortælle at jeg ikke er alene. Tror ikke det virkede, men måske ville jeg gøre det.

Efteraar
Jeg ville vælge da jeg var 13-15. Jeg var ret dejlig <3

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
Callary
Jeg tror egentlig ikke jeg ville gå tilbage i tiden, fordi jeg ved ikke om fortids-jeg ville være mere lykkelig end nutids-jeg.

Hvis jeg skulle, ville jeg gå tilbage til da jeg var 7-8 år gammel. Jeg havde det måske ikke godt i skolen, men jeg havde det super godt hjemme, med to veninder der mere eller mindre boede hos os.
Ellers ville jeg gå tilbage da jeg var 16-17, jeg fandt min bedste ven omkring den tid. Det var en simpel tid, uden de store problemer

Men alt i alt er jeg nu glad for nutids-jeg ;3

Lorem ipsuM
Men jeg har set tilstrækkeligt med film om tidsrejser til at vide at man ikke skal rode rundt i fortiden på den måde. Jeg er gladere end nogensinde idag og det skyldes min historie. Vil helst blive ved med at være mig.

Riiwn
Det var jeg ikke engang helt sikker på selv. Men sikkert noget i stil med stor berømt kunstner, eller på anden måde berømt for noget der kræver minimal indsats fra min side.
Jeg tror bare aldrig jeg som sådan har set mig selv som mor-typen, selvom det heller ikke var fordi jeg afviste idéen om familie og den slags (men det er bare ikke så relevant for en 16 årig), dybest set kunne jeg slet ikke fordrage babyer og små børn dengang. Og så boede jeg jo allerede på landet, og kendte ikke til andet, og det er jo et dødssygt sted at bo når man er i alderen der er på kanten til næsten 'voksen'.

Riiwn
Hvis vi nu forestiller os at fortids-jeg og hele fortiden du rejser tilbage til i det hele taget, bare er en slags "kopi", en backup af fortiden, og alt hvad du siger og gør ikke vil have nogen indflydelse på dit nutids-jeg alligevel.
Det betyder selvfølgelig også at alle råd man giver sig selv, alligevel ikke vil blive brugt, men måske havde fortids-jeg alligevel brug for at høre det, selvom det bare er en artificiel kopi.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri