Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Utroskab og Usikkerhed
bomb_boy
Min kæreste synes åbenbart, at jeg skulle hoppe på tendensen med knuste hjerter herinde.

Lidt baggrundshistorie så har vi været sammen 1,5 år, og det har altid fungeret super godt med vores hverdag, studie, arbejde osv. - Noget vi begge to er enige om.
Problematikken ligger så i når vi er væk fra hinanden åbenbart, jeg har ikke behov for så "omsorg", når vi er væk fra hinanden. Både fordi jeg stoler på hende, men ligeså meget fordi, at jeg vægter handlinger stort og ikke så meget skriverier, så prøver altid at holde det til det minimale.

Det kan hun så ikke stille sig tilfreds - i hvert fald så fik jeg et kæmpe møgfald, da jeg kom hjem efter 4 uger, hvor vi ikke havde været sammen. Jeg havde været hjemme og besøge venner i Jylland. Vi får så talt ud om det og jeg bøjer mig bare, og siger selvfølgelig det er det mindste, hvis hun har brug for det. Hun rejser så 3 uger afsted på en grupperejse, hvor hun så kommer hjem igår og fortæller mig først, at hun har været sammen med anden, fordi hun åbenbart har fået følelser for ham. Idet han kunne give den nærvær, som jeg ikke hun give, når vi var væk fra hinanden.

Til det skal siges, at jeg denne gang, sørgede for at skrive med hende den første uge hun var afsted, men da hun ikke ligesom indleder nogle samtaler, tænker jeg at hun bare har det sjovt og tænker det er helt fair. Men det er så fordi hun vil køre et eller andet sygt mindgame, hvor jeg skulle føle, hvad hun gik igennem.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er fordi hun har rendt rundt i ferieboble, hvor alting derhjemme virkede så langt væk og ligegyldige, at hun derfor ikke har tænkt sig om. Det her fænomen har jeg erfarring med, da jeg selv har stået i den anden ende og været "fyren på ferien".
Det der næsten irriterer mig endnu mere, er at hun har været så dum, at falde for en guide - som skal være dernede det næste halvår.

Jeg er nu et vrag ift mine følelser! Jeg har altid troet at jeg ville være langt mere kynisk når det kom til utroskab (har aldrig oplevet det før.) Men jeg aner ikke hvad jeg vil, og hun står i øjeblikket på samme ben.
Mine venner vil ingenting sige, fordi jeg er så splittet, at synes det er bedst at jeg selv finder ud af, hvad det jeg vil.

Så derfor spørger jeg nu jer Muks, med jeres stærke objektivitet og analytiske sans, hvad ville vi gøre - sig mig hvad i tænker! Jeg svarer gerne på yderligere spørgsmål, hvis i synes i mangler nogle detaljer.

Efteraar
Jeg tænker at I skal gå fra hinanden, det lyder på ingen måde sundt for jer. Måske skal I holde en form for pause, hvor I ikke er kærester, men har jeres "forhold" i baghovedet. Hvis der er blot den mindste savn, og dette skal være fra jer begge to, kan I indlede et forhold igen, hvor tavlen er visket ren :)

https://thatinspirationwillkillyou.tumblr.com/
bomb_boy
#2 Jeg kan udemærket se det - især når jeg læser det igen. Det hele virker hæsblæsende og usundt, men det virkelig kun den her "sommer", som har været så turbulent.

Vi har aftalt at mødes om en uge, så vi ligesom holder en uges pause, og så ser vi hvordan vi har det - når vi så mødes igen.

Lorem ipsuM
Jeg synes egentligt at du virker meget fattet, må jeg sige.

Men altså, hvad vil du have svar på?
Alt det der besked-game kender jeg alt til. Det er som om tiden går i stå, når HAN ikke svarer eller skriver. Men det er noget man bliver nødt til at tale stille og roligt om i stedet for at spille spil og lave regler for hvor meget han skal skrive før man selv må skrive og al det pis. Det tager alt for meget energi!
Det er bare pisse svært, når man har følelser og er usikker osv.
Det lyder som om du er meget rimelig og prøver at møde hende og på den anden side er det sundt at du ikke kan sætte dig ind i hendes spil.

Hun var været dig utro og prøver at skyde skylden på dig, fordi hun selv er for usikker til at kommunikere?
Det kan jeg også sætte mig ind i på et eller andet plan.
Men jeg ved ikke, hvad i skal gøre? Du lyder chill nok og moden nok til at kunne komme igennem det og tilgive osv, men hun lyder på den anden side alt for usikker til at kunne være en god kæreste.
Det er røvnederen for mig at skrive, for jeg har selv hjertesorger fordi jeg var for umoden og usikker til at kunne opføre mig respektfuldt og ordentligt i det forhold der gik i stykker.
Til gengæld har jeg forhåbentligt lært en smule mere om, hvad det handler om, efter det.

Hun har følelser for ham gutten? Det må hun jo også lige finde ud af, hvad hun vil gøre ved? Og du må finde ud af, hvordan du ville have det med at have en kæreste der går og er forelsket i en anden. Og som hun har haft sex med. Fordi hun er usikker på dig.
Ej det lyder ikke skide smart altså.

Styrmand Kødkikkert
Du må jo nøjes med hende tøsen hvis du ikke vil have noget der er bedre. Bare lad være med at tro du kan ændre på hende. Brug evt kondom med hende fremover.

bomb_boy
#4 Tak for svaret! Og indsigten på den anden side - super brugbart.
Ja det er forhelvede noget rod. Den eneste positive, som er at trække ud af det her, er at vi har fået italesat en masse af de problemer, som hun åbenbart ikke har ville dele med mig tidligere - fordi hun er konfliktsky og været bange for, at gå op i petitesser, indtil det så bare har lagt og hobet sig op.
Hvilket var noget jeg slet ikke var klar og kom ret meget bag på mig.

#5 Haha, tak for dit humoristiske input. Jeg kan godt se essensen af det du skriver, og du har helt sikkert en pointe.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri