Se indlæg
Muks » Fritid » Kreativitet
 Udskriv debat
Kreativ blokade
Slettet Bruger 0
Hej muks. Sagen er den, at jeg rigtig, rigtig gerne vil lave noget kreativt. Men jeg har total blokade. Jeg plejer at finde inspiration i nærmest alt, men nu kan jeg intet. Jeg kan ikke bestemme mig helt for, om grunden er at jeg er for doven/utålmodig med mine projekter, eller om jeg bare ikke får nogle idéer. Hvordan kommer man over sådan noget? Jeg vil bare gerne lave noget. Og tegne eller male. Et eller andet. Det har varet en del måneder nu.
Er desperat!!!!!!!

Lorem ipsuM
Enten må du accepterer at du ikke er i en skabende fase eller også må du arbejde dig ud af det ved at blive ved med at tegne og male. Tror man finder størst inspiration i sit eget arbejde og så bliver det til at strøm af kreativitet. Så der skal hul på bylden.

z
Lav et eller andet fuldkommen random, du har aldrig har lavet før. Ikke i kunst, nødvendigtvis, men af andre ting. Tag til binko og snak med gamle damer. Eller tag heroin. Ej okay. Men lav noget fremmed

http://niclasjensen.dk/
z
Vi er like 2/4 på heroinholdet, såe

http://niclasjensen.dk/
Riiwn
Jeg har efterhånden droppet tanken og konceptet om "kreativ blokade". Hvis jeg er uinspireret, så lader jeg bare være med at lave noget. Hvis jeg "forcer" det, bliver det alligevel ikke godt, og jeg gider ikke lave noget, bare for at lave noget. Det jeg laver kommer alligevel af sig selv, fordi det opstår når det gør.

Dog kan jeg godt sætte mig ind i behovet for at være kreativ, selvom man er idé løs. Jeg tror dog det også handler om stimulans generelt, snare end behov for kreativitet specifikt.
Ellers har jeg altid en idé bog, hvor jeg løbende noterer idéer. Samt mapper på computeren, eller mapper på Instagram hvor jeg gemmer ting jeg føler mig inspireret af, men ikke lige gider lave lige nu.
Det hjælper dig selvfølgelig ikke lige nu, hvis det ikke er noget du allerede har, men det er noget du kunne begynde på.

foamy
Producer en hel masse. Vi taler kvantitet over kvalitet når det gælder om at komme ud af et kreativt block. Se på en hel masse kunst, der inspirerer dig. Gå på Pinterest eller Instagram. Se om du kan udfylde en hel skitsebog på én måned. Det behøver ikke være godt, og du behøver heller ikke vise den til nogen. Studer, hvad det er du kan lide ved dine yndlingsværker og brug det i dine egne tegninger. En anden ting, som også er ret stigmatiseret, er at kopiere andre kunstners værker - men på animationsskolen anbefaler de os faktisk at gøre det. Det er selvfølgelig ikke noget du skal gå rundt og vise til andre og tage credit for, men det er en god måde at udvide dine kreative evner på.

Det lyder selvfølgelig ret voldsomt og intenst, og du kan tilpasse det alt efter hvor vigtigt det her er for dig. Hvis du bare ønsker at bruge kreativiteten som et hygge-element i dit liv, så behøver du nok ikke gå så voldsomt til værks. Men jeg kan garantere, at du helt sikkert ville se en udvikling indenfor dine kreative ideer og evner. Det lyder måske lidt cliché, men kreativiteten kan godt sammenlignes med en muskel. Og ligesom det kræver hårdt arbejde i fitnesscenteret at få større muskler, så kræver det også hårdt arbejde at få gang i kreativiteten igen, (og at holde den ved lige). Jeg tror, at det var David Bowie, der engang sagde noget om at 99% af det han lavede, var det rene lort. Men han producerede bare så enorme mængder materiale, at ind imellem opstod der noget fucking amazing i blandt. Producer, producer, producer!

foamy
Nå ja, og I guess heroin.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Din husleje
Fri Snak
Riiwn
10:15:25
Bedste film i 2019?
Film og TV
foamy