Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Kærligheds-forvirrings-historie del 4: Skal vi have sex nu? Og min beslutning
TMP
Det nedenstående er skrevet i 06-11-2015.
Jeg vil lave den sidste del. Del 5 snart. For det bliver nemlig min konklusion på kærlighedslivet.
Jeg har dog markeret de vigtigste dele i blå

Del 1: https://muks.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1349
Del 2: https://muks.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2819
Del 3: https://muks.dk/forum/viewthread.php?thread_id=3158

I de sidste 3 afsnit har jeg skrevet omkring min kærlighedsforvirringshistorie.
Siden da er der sket meget.
Jeg har taget til anime conventions/messer i Danmark.
Mødt mange venlige og rare piger og drenge.
Det er ufatteligt, at der findes så søde mennesker i sådan et sted.
Men lad mig dele mine erfaringer op i små episoder.

Første episode: Skal vi have sex nu?

Dette skete, da jeg var tilfældigt sammen med en gruppe mennesker hos min lokale bibliotek.
Vi har et manga sted, hvor vi snakker om tilfældige ting derovre.
Jeg besluttede mig for at peppe stedet lidt op, og arrangere mini anime biograf.
Nogle folk så med, mens andre holdte sig væk.
Jeg fik set My little monster, hvilket også var en interessant serie.

Efter lidt tid, mødte jeg en pige. Hun var ikke køn, men hendes passion for at være forfatter var stor.
Hun var meget overraskende i sin attitude. Noget som jeg ikke havde set i andre piger.
Vi snakkede lidt sammen, hvor hun kom på lidt mere voksne emner såsom sex osv.
Som den åbne person jeg er, var jeg ikke forundret eller nervøs eller noget.
Jeg sagde dog at jeg var jomfru, hvilket var interessant, hun spurgte om vi så skulle have sex.
Jeg sagde for sjov ja til det.
Mens hun spærrede øjnene op, og sagde ok og jeg var like: "Wait... det var for sjov", og derefter endte det i en sjov "forfølgelse"/"haunt".
Hver gang vi så hinanden, så spurgte hun om vi skulle have sex nu.
Hvilket jeg altid kom med sjove afvigelses svar. F.eks. “ikke lige nu”, “jeg havde ikke tid” og lignende.
Dette skete også til conventions. Hvilket blev mere og mere underligt.
Vi snakkede om positioner, hentai og andre sære ting.

Jeg er ikke en person, der let bliver overrasket. Men den her joke, kørte i ca. 4 måneder nu.
Til sidst gav jeg op, og sagde ok lad os komme videre med sagen. Jeg mener hvad mister jeg? (Ud over det indlysende).
Da vi så sad i bilen, var jeg ikke just nervøs, jeg var bare casual, og snakkede om hvordan vi skulle gøre det.
Det endte dog med at hun krammede mig, og sagde at det var for sjov...
I was like OH MY FREAKING GOD!
Jeg grinte, det var ufatteligt, at en pige kan være så holde en joke i så lang tid.
GG WP (good game well played) siger jeg værdifald.
Der skete ikke mere end det. Udover at hun viste sin sexlegetøj. Ikke at det overraskede mig.

Anden episode. Den lille 15 årige pige.
Dette skete rimelig for nylig. Jeg var til et anime træf.
Vi mødtes før for første gang til et andet anime begivenhed.
Hun var en fjollet person. Hun ville spille et kort spil, og det endte med, hun ikke kunne finde ud af det.
Derefter prøvede jeg at hjælpe hende.

Selvfølgelig, ligesom i normaltvis i animeer er hun den der sjove pige, som laver sjove fjollede ting. F.eks. laver fejl osv.
Selvfølgelig, laver jeg sjov med det, og ligesom i en ægte anime er der den der "baka, men stadigvæk sød"-feeling over det.
Bagefter til anime træffet startede hun med at energisk ligesom en typisk teenager piger.
Efter træffet skriver man til hinanden omkring træffet, og om jeg ville have kysset hende og om jeg forventede at hun kyssede mig.
Jeg fortæller så om, at jeg ikke har haft en kæreste og synes at det er underligt, siden jeg var en flink fyr osv.
Det sjove er, at lige på det tidspunkt tænker jeg milliarder af tanker, om hvad der ville ske hvis jeg blev kæreste med hende... en 15 årig pige?
Det ville ikke holde, af mange samfundsmæssige grunde.
Hvis jeg kender min "kvinde erfaring", så vil hun nok også stoppe med at være kærester efter noget tid. Vi bor jo lidt langt fra hinanden. Ved ikke engang hvordan det skulle holde?
Selvfølgelig.
Det endnu mere sjove er, at en anden dreng vil gerne være kærester med hende. Jeg tænke: "Det er nok en god ide at hun selv oplever kæresteriet’s liv".

Tredje episode.
Hvornår får du en kæreste? og min beslutning:
Siden jeg har været ung gad jeg ikke have en kæreste.
Dette skyldes for det første, at jeg ikke er økonomisk stabil, til at kunne behage hende.
For det andet, så har jeg ikke mødt en pige hvor jeg kan sige til mig selv: "vi kan hjælpe med at udvikle hinanden, vi kan støtte hinanden".
Jeg har mødt mange piger i mit liv. Mange af dem var søde og rare osv.
Det faktum at jeg igennem mit liv ikke har kunnet få hjælp til at udvikle mig mere, både personligt og fagligt gør at, jeg ikke gider at have en kæreste, "bare for hyggen skyld".
Jeg har ikke fundet en pige, der kunne give mig den personlige udvikling.
Hvis jeg skulle have en kæreste, så ville det føles som om, at det var til besvær.
Bruger mere tid på hende end mig selv.
Jeg har igennem tiden blevet spurgt af mange af mine venner, forældre, forældres venner, både piger og drenge, hvorfor jeg ikke har en kæreste.
Det er lidt irriterende. Jeg joker mest med det. Siger stadigvæk at jeg ikke har økonomien til det.
Men i sidste ende, tror jeg ikke at folk forstår den tankegang jeg har.
Ja, jeg kunne bruge min tid på at gå ud i byen og score piger.
Det lyder som en eller anden episk eventyr man skal ud i, for at blive en rigtig mand.

Fjerde episode. Jeg er Kamina?
Jeg har nogle tanker om hvorfor jeg tænker, som jeg gør.
Først tænker den umiddelbare læser: "Jamen du giver hende ingen chance for at hjælpe dig!".
Det er sandt. Jeg er faktisk venner med mange piger lige nu. Det at snakke med dem omkring alle disse ting jeg har i hovedet, ville nok gøre ENHVER sindssyg. Det ville jeg have været, hvis det var mig, der skulle høre på konstant snak om kærester, økonomi, fremme ens potentiale, udvikling, og hjælp.

Men hvert fald, jeg føler til tider ligesom Kamina.
Kamina er den type, der altid er dumdristig og motiverende omkring sig.
Kamina har altid stor selvtillid. Selv han havde sine ulemper.
Kamina havde den evne, at han kunne fremme andres potentiale og udvikle dem. Mens han ofrede sig selv, for andres skyld.
Men i sidste ende tror jeg, at dette er et falsk billede jeg tegner mig selv.

Pointen er mere, at jeg føler at jeg ofrer mig mere for andre end mig selv.
Lidt ligesom min far. Hvilket er ret trist.
Men det har ikke noget med kærlighed at gøre, så jeg vil nok stoppe den her.

Det var rart at skrive dette. Selvom nogle folk kender mig eller ej. Folk kommer måske til at have andre forestillinger om mig, efter at have læst dette. Det håber jeg dog ikke har indflydelse på hvordan I ser mig som person.

Igen, jeg kommer med den sidste afsnit, forhåbentlig snart, fordi det ovenstående er skrevet for over 2 år siden.
Der er sket SINDSYG meget.

http://www.hamun.internetguiden.dk
Lorem ipsuM
Du ser alting ude fra. Hvad er overhovedet spørgsmålet? Involver dig i livet og få nogle erfaringer i stedet for at se på...

Ba_a
Jeg er enig med LM.
Det er rigtigt meget observation og analyse, som du kan bruge til.... Basically, meget lidt.
Hvorfor skal det være en personlig udvikling? Hvorfor skal du kunne økonomisk behage en pige? Hvorfor så meget dansen rundt om tingene?

Alt behøver ikke have en dybere mening. Man må godt gøre ting bare fordi man har lyst, fordi det er sjovt eller nice :)

TMP
Så tror jeg du vil kunne lide det næste afsnit.
Der bliver jeg faktisk involveret.

Hvorfor skal det være en personlig udvikling?

Fordi mit mål med mit liv, er at udvikle mig heletiden. Jeg vil ikke sidde fast i et sted.

Hvorfor skal du kunne økonomisk behage en pige?

Det ved jeg ikke. Det kan kvinderne svare på.
Hvorfor vil de have materielle ting?
Hvorfor vil de absolut have at manden betaler f.eks. til deres date?
Vil kvinderne ikke have at manden, er en gentleman, og betaler for pigen?
Desuden, så tror jeg, at der er større chance for at en kvinde, vil være sammen med en mand, hvis han har penge til at betale, for mad osv. end en mand der ikke er økonomisk stabil. F.eks. betaler for cigeretter og andre unødige itng.

Hvorfor så meget dansen rundt om tingene?

Fordi jeg vil gerne forstå kærlighed, og forelskelse.

Mange mænd vil bare have sex.
Jeg vil så meget mere.
Men jeg tror at selv kvinder ikke vil så meget, som jeg vil.

http://www.hamun.internetguiden.dk
Lorem ipsuM
Synes du har nogle meget fastlåste ideer. Virkeligheden er mere rodet.

XXX
Spændende serie, har lige læst den hele. Velskrevet og meget spændende.

Synes din serie bærer præg af to ting:
1) Du bygger alle dine observationer på et meget spinkelt empirisk grundlag
2) Du siger, du ikke ønsker en kæreste, men det er jo faktisk dét, som du beskæftiger dig rigtig meget med og serien handler om (ie det er en selvmodsigelse)

Den marginale effekt af at have haft sex med 1 kvinde mod at have haft det med 0 kvinder er jo fx teknisk set uendelig, hvis vi snakker empirisk. De næste 10 har nærmest ingen marginal værdi - andet end fornøjelsen, selvfølgelig :).

Og det er ikke en kritik af dit valg om ikke at have sex eller en opfordring til at gå ud og lave damer. Synes bare det virker som om du har mange ideer om virkeligheden, som ikke nødvendigvis er rigtige og kunne punkteres lynhurtigt.

Fx er en kæreste en økonomisk byrde? Nogle kvinder vil spise ude hver dag og have dyre gaver, helt sikkert, men der er også kvinder, der kan/vil betale selv eller ikke behøver en dyr gestus for at føle sig elsket. Fx kan kvinder kun scores ved at gå i byen og one night stands? Nej nej nej

Ser frem til næste afsnit!

t
Hvordan kan du vide på forhånd om en pige vil kunne udvikle dig? Det lyder alt for transaktionelt og som LM siger er virkeligheden mere rodet. Måske har du brug for at udvikle dig i retninger du ikke kendte og derfor ikke kan se i andre personer. Du leder efter the golden one men når du en dag møder hende vil du indse hun nok gerne vil have én med lidt erfaring, som ved hvem de er i et forhold og hvordan forhold fungere. Jo længere du venter jo mere kan du potentielt spærre ben for dig selv.

t
Det hedder indlæg kunne næsten passe på theredpill eller incel subreddit. Du har alt for mange forudindtagede ideer om kvinder, sex og forhold uden noget at have det i.

burq
TMP

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i dit sted, fordi jeg har været der det meste af mit liv, især delen med selvudvikling identificerer jeg mig meget med. Men, pigerne herinde har ret. Du kommer ikke til at danne dig, hvis du ikke får erfaringen og tro mig, selvom du bare vælger at hook op med en pige, fordi det bare er sjovt, kommer du stadig til at danne dig rigtig meget af det. Lige nu kigger du ud på verden gennem et vindue, men det er kun en meget lille del du kan se, du skal helt ud af bygningen.

Riiwn

Hvorfor skal du kunne økonomisk behage en pige?

Det ved jeg ikke. Det kan kvinderne svare på.
Hvorfor vil de have materielle ting?
Hvorfor vil de absolut have at manden betaler f.eks. til deres date?
Vil kvinderne ikke have at manden, er en gentleman, og betaler for pigen?
Desuden, så tror jeg, at der er større chance for at en kvinde, vil være sammen med en mand, hvis han har penge til at betale, for mad osv. end en mand der ikke er økonomisk stabil. F.eks. betaler for cigeretter og andre unødige itng.

Det er der sikkert mange kvinder der sætter pris på, men jeg tror de fleste af dem nok sidder på plejehjem nu.

Det er en lidt gammeldags opfattelse, at kvinder vil have at man betaler hele gildet. Selvfølgelig er piger glade for gaver og få alt betalt (hvem gør ikke det??), men du skal ikke blive valgt fra, hvis du ikke gør det. Så er det hende den er gal med, og samfundet stoppede med den kønsrolle forventning for mange år siden.

Du kan godt være økonomisk stabil uden at skulle vise det. Du bliver ikke økonomisk stabil af at smide dine penge rundt til højre og venstre, for at please en pige, tværtimod.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri