Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Dagens yndlingssang
Musik
d
22:04:18
Serier
Film og TV
necroph codr
21:56:40
Hvilket styresystem bruger du?
Computer og Internet
Beartat o
15:20:13
Throwback/nosta lgi musik
Musik
boat
22:09:59
Hvilken sang har du på hjernen lige nu?
Musik
boat
15:21:20
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
boat
12:17:11
Muks' Now Playing Machine!
Musik
boat
23:43:45
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
d
21:16:45
Hvorfor er Linux bedre end Windows v1
Computer og Internet
boat
19:15:06
Yndlings replikker
Film og TV
Ham-I-V ed-Nok
18:04:59
Din næste koncert.
Musik
boat
16:54:56
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
Beartat o
11:41:54
Dine ynglings youtube'er! ?
Computer og Internet
d
09:54:23
Hvad nørder du for tiden?
Fri Snak
Ham-I-V ed-Nok
19:27:39
Alternative navne
Fællesbloggen
Mickel
20:41:56
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
boat
00:01:37
Kom ud med det!!!
Chat
Sump
22:02:41
Tænk En Tanke..
Chat
boat
15:25:34
Hvor mange kender du der hedder.. ?
Chat
boat
14:52:19
(Tal-)Krigsdoms tolen
Chat
Latios
22:39:51

Se indlæg

Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Talent vs crime
Baka
Jeg fandt i går ud af at en sang jeg synes er ret vild, er lavet af en fyr der sidder spærret inde, anklaget for at have banket sin (gravide) kæreste og for at have gjort flere meget ubehagelige ting imod hende.

Han er talentfuld, det er der ingen tvivl om, men det skræmte mig virkelig at se hvor mange der mener han bare skal have lov til at gå fri, eller at han ikke er skyldig - bare fordi de godt kan lide hans musik.

Det fik mig også til at tænke på alt det der foregår i Hollywood lige nu, og hvordan nogle skuespillere (Var det Kevin Spacey?) er blevet klippet ud af deres nye film, på baggrund af anklagelserne.

Jeg synes folks reaktioner på det er ret interessant.

Hvad tænker i? Skal man lægge det bag sig når det er lang tid siden? Skal vi lade folk slippe afsted med mere, hvis de er super talentfulde?
Kan man med god samvittighed se/høre de ting de udgiver, når man ved de har gjort nogle fucked up ting?

Nyeste øverst

necrophcodr
Talent eller ej, har man begået en kriminel handling, skal man straffes herefter. Det kan ikke være meget længere imho.
VonPiper
Skal vi lade folk slippe afsted med mere, hvis de er super talentfulde?

Absolut ikke!

Skal man lægge det bag sig når det er lang tid siden?

Nej, men at vente fx 33 år med at komme med en anklage er problematisk i mine øjne.

Kan man med god samvittighed se/høre de ting de udgiver, når man ved de har gjort nogle fucked up ting?

Absolut! Jeg er fan af ideen om et harmonisk retssystem, hvor folk er uskyldige igen, når de har udstået deres straf, og hvor straffen i sig selv er den eneste konsekvens(der er selvfølgelig områder, hvor man er nødt til at "holde opsyn" med "farlige kriminelle", men det er reelt irrelevant ift. eksemplet med en musiker). Jeg ønsker ikke at fastholde nogen i en rolle, da jeg tror, at det er nemmere for folk at bryde et negativt mønster, hvis de ikke bliver fastholdt i det.

...hvordan nogle skuespillere (Var det Kevin Spacey?) er blevet klippet ud af deres nye film, på baggrund af anklagelserne.

Jeg synes, at dette er nedern, da det intet har med overtrædelsen at gøre.
Jeg synes sagtens, man kan tilføre menneskeheden en masse godt, selvom man har gjort noget dårligt. Hvis det ikke er tilfældet, så er de fleste af os fortabt, måske i mindre grad, men jeg kan generelt ikke lide tanken om, at handlinger er utilgivelige af samfundet som helhed.
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.07 sekunder