Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Dagens yndlingssang
Musik
d
22:04:18
Serier
Film og TV
necroph codr
21:56:40
Hvilket styresystem bruger du?
Computer og Internet
Beartat o
15:20:13
Throwback/nosta lgi musik
Musik
boat
22:09:59
Hvilken sang har du på hjernen lige nu?
Musik
boat
15:21:20
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
boat
12:17:11
Muks' Now Playing Machine!
Musik
boat
23:43:45
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
d
21:16:45
Hvorfor er Linux bedre end Windows v1
Computer og Internet
boat
19:15:06
Yndlings replikker
Film og TV
Ham-I-V ed-Nok
18:04:59
Din næste koncert.
Musik
boat
16:54:56
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
Beartat o
11:41:54
Dine ynglings youtube'er! ?
Computer og Internet
d
09:54:23
Hvad nørder du for tiden?
Fri Snak
Ham-I-V ed-Nok
19:27:39
Alternative navne
Fællesbloggen
Mickel
20:41:56
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
boat
00:01:37
Kom ud med det!!!
Chat
Sump
22:02:41
Tænk En Tanke..
Chat
boat
15:25:34
Hvor mange kender du der hedder.. ?
Chat
boat
14:52:19
(Tal-)Krigsdoms tolen
Chat
Latios
22:39:51

Se indlæg

Muks » Følelser » Krop og sex
 Udskriv debat
Kan muks spotte den næste trend?
huss
Hej Muks,

Hele det her indlæg er et eksperiment, da jeg selv er vildt dårlig til at spotte trends, der efter noget tid eksploderer i popularitet. Var selv den sidste til at få en fidget spinner og se skam. Tænker derfor, muks' 1000 øjne er bedre end mine 2.

Det kan med andre ord være en trend inden for alt, vi leder efter. Fx cryptovaluta som bitcoin eller at denim eller moon boots bliver in igen i løbet af det næste års tid eller en tv-serie bliver kæmpe stor.

Så har du allerede spottet en trend, der er stor lige nu?

Eller har du noget, som du er sikker på, kun kan blive stort i løbet af meget kort tid?

Kom med et bud!

Nyeste øverst

LadyMerian
Baskerhuer.
Veritas
Bitcoin er en bobbel, hundrede %. Der er ingen normale mennesker der bruger dem til andet end at købe research chemicals, og den slags. Det er kun AnCaps der rent faktisk investerer i dem. Det gør de til gengæld massivt af ideologiske årsager, hvilket pumper deres værdi op langt over hvad der er stabilt.

AnCaps kommer til at tabe massere penge, og det kilder i min tisselejf...
Ham-I-Ved-Nok
Jeg tror Linux og open source kommer til udbrede sig langt mere end det er for tiden.
Tror ting som WannaCry kombineret med IT-branchens hårde marketing strategier, vil få folk til at vågne op og udskifte Windows med Linux.

Kunne også forestille mig at mængden af arbejde vil falde i fremtiden.
Ham-I-Ved-Nok
[Video 1] [Video 2] [Video 3]

Disse 3 videoer har desuden overbevist mig om, at vi vil finde en anden måde at måle økonomisk vækst på end BNP. Samt at solceller vil blive billigere og mere udbredt.

Tror også at evnen til at producere ting / produkter, vil blive distribueret yderligere iblandt befolkningen, frem for at være virksomheders enemærker.
LadyMerian
Mandeshorts til damer
huss
#4 skrev:

Jeg tror Linux og open source kommer til udbrede sig langt mere end det er for tiden.
Tror ting som WannaCry kombineret med IT-branchens hårde marketing strategier, vil få folk til at vågne op og udskifte Windows med Linux.

Kunne også forestille mig at mængden af arbejde vil falde i fremtiden.

Håber du har ret, men ser desværre ud til den propritære model er mere profitabel - i hvert fald nu her på kort sigt.
huss
#3 skrev:

Bitcoin er en bobbel, hundrede %. Der er ingen normale mennesker der bruger dem til andet end at købe research chemicals, og den slags. Det er kun AnCaps der rent faktisk investerer i dem. Det gør de til gengæld massivt af ideologiske årsager, hvilket pumper deres værdi op langt over hvad der er stabilt.

AnCaps kommer til at tabe massere penge, og det kilder i min tisselejf...

Enig. Kender reelt ingen der bruger bitcoins til noget, men masser der har dem som investering,fordi værdien snart eksploderer
d
#4, #7

I behøver ikke at se længere end android telefoner. Der skulle efter sigende være ~2 milliarder månedlige aktive telefoner der kører Linux.
fennesz
Moviepass bliver kæmpestort. Ikke Frede?
Ham-I-Ved-Nok

I know, men Linux skal da også ind på desktop markedet.
Linux har overtaget hvad angår supercomputere, servere og android som du selv nævner.
Hvorfor pokker er skrivebordsmiljøet så sådan en svær nød at knække?

Desuden vil jeg gerne have et fuldblods linux system på mobilen, ikke bare en linux kernel..

Det er ikke umuligt / ulovligt at tjene penge på linux.
Du kan sagtens sælge support som en service eller tage betaling for at installere linux på folks computere.
Man må bare ikke gøre krav på koden, påstå man ejer den eller gøre det til closed source.
Redigeret af indlæggets forfatter d. 20-11-2017 22:33:16
Oik
Jeg synes jeg ser mere og mere snak om cryptocurrency igen af en eller anden grund... måske er jeg bare i de forkerte kredse..
LadyMerian
Ansigtstatoveringer
Muhlig
selvmedlidenhed - ups det har været en trend længe
t
MySpace
NogetAndet
80'erne. Det er allerede begyndt, takket være bl.a. Stranger Things. Jo, for sure har det længe været moderne at gå i afvaskede H2O T-shirts, men jeg tror det kommer til at gå længere end det. Jeg tror oprigtigt på, at også de grimme trends fra 80'erne bliver moderne igen, så som mullets/bundesligahår og briller med farvet glas. Mærk jer mine ord.
Oik
Altid godt at vide at man for en gangs skyld er med på noderne
VonPiper
#16 80'erne <3
Ham-I-Ved-Nok
Folk på Christiansborg vil forsøge at få Danmark til at ligne Amerika. Danskerne bliver herefter utilfredse og stemmer på Enhedslisten og Alternativet for at fucke med dem.
d
Jeg kunne ikke få min last.fm scrobbler til at virke uden at resynkronisere min NTP service.... Det er nok sådan noget der holder det tilbage. Eller, jeg ved egentlig ikke hvor smooth Ubuntu kører, men det skulle ikke undre mig om man løb ind i samme problemer haha
boat
Kassettebånd, siden mange artister er begyndt at udgive deres albums på kassettebånd. Har dog ikke set en eneste person gå rundt med en walkman, men hvem ved, måske kommer alle til at gøre det igen snart :b

Håber også, at Linux bliver mere populært på desktop-markedet, men jeg er ikke optimistisk, især når programmer som Photoshop, iTunes og MS Office ikke er tilgængelig på styresystemerne.
(der er jo selvfølgelig alternativer som Gimp, Clementine og LibreOffice, men der er altså ret mange, der mener, at alternativerne ikke er gode nok)
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.26 sekunder