Se indlæg
Muks » Følelser » Forhold
 Udskriv debat
Hva f*ck sker der her?
Ham-I-Ved-Nok
Det forholder sig sådan at vi er en gruppe klassekammerater der kører sammen.
Det underlige er bare at 2 af dem (som for det meste kører) har det med at blive væk, når den anden også gør det.
Den ene er hankøn og den anden er hunkøn.
Mange fra klassen har allerede en mistanke om at de har noget kørende (selvom fyren har en kæreste), men det undre os lidt at de bliver væk fra så mange timer.

En anden ting jeg synes er endnu mere mærkeligt:
En af dagene satte den kvindelige, de andre af inden hun kørte mig hjem. Vi snakkede lidt om noget der var sket i undervisningen (hun havde været i en diskussion med fyren) og hun virkede lidt irriteret over ham. Følte næsten at jeg var ved at give parterapi under forløbet. Da vi ankom til min lejlighed stillede hun et kort spørgsmål om min lejlighed. Tror det var noget i stil med: "bor du derinde" og fortalte at hun sagtens kunne hente mig ved lejligheden frem for vores normale mødested. Det var sådan set rart at vide. Det hele tog dog en helt anden drejning, da hun næste dag fortalte mig at hun blev hjemme fordi hun havde ondt i tanden (fyren blev også hjemme den samme dag).

Jeg fandt dog bare et andet lift, så der var ikke de store problemer, men nogle dage senere skete der noget som godt kan irritere mig en smugle. Fyren skrev tidligt om morgenen at han ikke kørte, hvilket var godt at vide. Jeg skrev dog til den anden for lige at spørger om hun kørte eller ej, men fik aldrig noget svar.

Seriøst... Hvor svært kan det være at skrive "Nej". For min skyld kan hun knalde som en kanin og være ligeglad med uddannelsen, men giv da i det mindste et svar så jeg ikke spilder min tid.

Flamme
Jeg har lige et par spørgsmål...

Betaler du hende for at køre dig? Hvis ikke, så kan du ikke rigtigt tillade dig at være sur.
Var hun syg i dagene mellem første og anden hændelse? I så fald er det jo antaget, at hun ikke kører. Men ikke desto mindre kunne det jo være, hun sov.

Er ikke helt sikker på, hvad din debat omhandler - er du sur over den hændelse, hvor hun ikke svarede på din SMS fordi hun (gætter du på) ligger sammen med fyren? Eller har det at gøre med at du synes de er tarvelige, fordi fyren måske er sin kæreste utro? Hvad søger du konkret hjælp til?

Ham-I-Ved-Nok

Det er hovedsageligt fyren der kører, så betaler mest til ham, men skrev til hende og spurgte ind til betaling hvorefter hun sagde at vi kunne kigge på det i slutningen af måneden.

Jeg ved ikke om hun var syg. Jeg får generelt ikke særlig meget at vide...
Og at hun sov forhindre hende vel ikke i at svarer senere på dagen...

Jeg ved nok heller ikke rigtig hvad formålet er med debatten. Jeg prøver nok bare at finde hoved og hale i hvad der foregår. Det er jo slet ikke sikkert at de har noget kørende, men jeg kan virkelig heller ikke forstå at de bliver så meget væk og bailer os andre der normalt plejer at kører med (jeg er ikke den eneste der kører med dem)

Seriøst... Ville I andre blive hjemme (og knalde), hvis I vidste at andre var afhængige af jeres transport? (+ at i ville få fravær for ikke at møde op)
Redigeret af Ham-I-Ved-Nok d. 21-12-2017 23:59

t

Ville I andre blive hjemme (og knalde), hvis I vidste at andre var afhængige af jeres transport? (+ at i ville få fravær for ikke at møde op)

umiddelbart ja hvis det var det jeg havde lyst til? det er da ikke deres problem i ikke har bil. i har selv meldt jer til en uddannelse der krævede transport. er det shitty ikke lige at melde fra hvis man har en aftale om at køre andre? ja, men hvis de ikke gider på uni den dag, så er hvadend de laver jo ikke din business. forstår ikke helt hvorfor det er vigtigt for dig at vide om de boller eller hvad de gør, det er vel ligegyldigt for dig.

Ham-I-Ved-Nok

Ville du også gøre det gentagende gange over flere uger eller ville du kun gøre det få gange?

Hvorvidt de boller er for mig fløjtende ligegyldigt. Du kunne udskifte det at bolle med at vaske op eller lave mad. Det ville for mig være det samme i min verden. Pointen er at de mere eller mindre giver fingeren til uddannelsen såvel som os andre der plejer at kører med. Desuden betaler vi jo også for at kører med, så det er jo et dick move hvis de bare bliver hjemme (ligegyldigt hvad de foretager sig / ikke foretager sig)

t

fair nok, det lød bare som om du havde en underlig fascination med om de var sammen eller ej.
det er dårlig stil at de ikke fortæller jer, de ikke kan kører jer hvis i har aftalt det, ja. specielt hvis i venner eller kammerater der normalt kan stole på hinanden. men på den anden side så er det dit eget ansvar at finde transport til din uddannelse. det er et privilegium at du får lov at køre med dem, uanset om du betaler eller ej. så hvis de ikke er konsekvente må du finde et andet alternativ der er mere reliable, fx bus.
så i sidste ende vil jeg sige det er dit eget problem, egentligt, om de vil køre dig eller ej. om de vil tage deres uddannelse seriøst er så ligeledes deres eget problem.

Ba_a
Du bliver nødt til at finde en måde at komme til/fra din uddannelse, hvor du ikke er afhængig af andre.
Uanset hvor nedern du synes det er, så bestemmer de selv hvad de vil - Synes måske det er dårlig stil hvis man har en aftale og du betaler, men så må du sige fra.

Sommerfuglen Sonny
Hvis ikke jeg kan stole på folk, når jeg har en aftale, så laver jeg en anden ordning.
Man kan sagtens blive syg, og der kan sagtens ske fejl. Men det virker det ikke til det kun er. Så ville jeg finde en anden måde at komme i skole på, for ikke at komme i problemer.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
12:45:18
citat fra den sang du høre...
Musik
Ba_a
03:38:17
besørge i det fri