Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Efter et år med skolestress
Fri Snak
Chariot eer
13:26:34
Chattens traumer - muks' qdb
Fællesbloggen
z
20:55:38
Akavet dilemma
Fri Snak
Ildkugl en
13:05:20
Efterårshaiku
Egen Litteratur
C
07:39:33
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
15:26:20
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
z
12:59:25
Hvordan afviser man en real-life venneanmodning?
Fri Snak
NogetAn det
18:07:53
te
Mode og livsstil
altidvo ldstiv
01:21:09
Hvordan fik i jeres venner?
Fri Snak
Metta
12:00:58
Om surdej og tandlæger
Fællesbloggen
fennesz
11:20:56
Hvor stor er din pik?
Krop og sex
Chariot eer
14:50:30
Hvordan man bliver en god kopige
Krop og sex
z
21:28:26
Linuxtråden
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
17:07:21
Føler du dig nogensinde som to mennesker på én gang?
Fri Snak
Sommerf ugle...
18:28:23
Underligt
Forhold
Callary
19:38:17
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Latios
22:29:25
En sætning du har sagt idag :D
Chat
Callary
00:31:59
Tænk En Tanke..
Chat
Lunaba
15:19:13
Sig godmorgen
Chat
z
00:21:28
Kom ud med det!!!
Chat
Sump
12:52:47

Se indlæg

Muks » Fritid » Musik
 Udskriv debat
Bedste albums i 2017
boat
Blev inspireret af H's "Top 3 danske albums"-tråd :D

Hvilke albums fra dette år er dine yndlings?

Nyeste øverst

z
Arthur Russell - Instrumentals (avant-garde pop)

Beach House - B-Sides and Rarities (dreampop)

Fleet Foxes - Crack-Up (indie folk af en art)

Godspeed You! Black Emperor - Luciferian Towers (apokalyptisk postrock)

Pharmakon - Contact (fucked up crazy støjmusik)

LCD Soundsystem - American Dream

honorable mentions: slowdive, mac demarco, albummet "planetarium" af sufjan/flere, tove lo, minor victories orchestral variations, angelo de augustine
boat
Nu hvor vi er godt i gang, så kan jeg vel komme med min top 3 :b

1. Queens of the Stone Age - Villains (9.5/10)
Damn, jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været så besat af et album. Jeg elsker bare alle sangene på det album (dog elsker jeg ikke The Way You Used To Do så meget som resten af albummet)

2. Dot Hacker - N3 (8/10)
Deres bedste album imo. Ved ikke, hvad jeg skal skrive, udover at det er bare et dejligt album

3. Beck - Colors (7.3/10)
Jeg regnede ikke lige med at det her album skulle være på min top 3, da jeg hørte albummet for første gang. Men nu kan jeg egentligt rigtigt godt lide den efter at have hørt non-singlerne et par gange, for jeg var i forvejen ellevild med Dear Life og Colors. (det er også vildt nice, at han laver et popalbum, for han har ikke lavet sådan et slags album siden Midnite Vultures i 1999 (hvilket er et af mine all-time faves))

Har ikke hørt så mange albums i år :< har kun hørt 5 albums, og de 2, der ikke er på listen, er Kasabian og Mew, fordi deres albums var.. well, ikke så gode som dem på listen
Charioteer
Har ikke fulgt med i nye albumudgivelser.

Top 3 2017 albums:

1. Nothing But Thieves - Broken Machine (Deluxe)
2. Imagine Dragons - Evolve
3. Royal Blood - How Did We Get So Dark?
t
paramore - after laughter - mit album of the year, helt klart, har totalt genfundet min kærlighed for paramore og så dem live i sommers

wolf alice - visions of a life - var vildt hyped for mig og også et virkelig godt album (skal se dem til januar i vega!!)

lorde - melodrama - igen mega hyped, og giver mig håb for mainstream pop, lorde er fantastisk

haim - something to tell you og land of talk - life after youth er to albums hvor jeg ikke føler albummene er så konsistente men de få sange, der er gode, er vildt gode og jeg har hørt fx world made af land of talk og you never knew af haim nonstop i flere timer.

jeg er altid håbløst bagud i musikkens verden så der er nok nogle albums der er udkommet i år jeg først hører næste år (fx det nye queens of the stone age og foo figthers har jeg ikke hørt endnu). men det her var nogle highlights jeg nåede at høre i år :)
Charioteer
#5 > Gorillaz har også lavet nyt, hvis du kan lide dem ...
t

de er nice! vil altid gerne høre noget damon albarn har rørt ved. tak for anbefalingen :) jeg er så out of the loop damn
Metta
Vi har bare skamlyttet alt med Tallest Man on Earth.
Men nok mest sange fra 'The wild hunt', hvis man skal begrænse sig til bare et enkelt album
Kak
Richard Dawson - Peasant

Folkemusik med et markeret engelsk middelalder-tema. Akustisk guitar fylder en del, men der er også smidt ret underlig percussion ind (sammen med andre underlige spontane effekter). Teksterne er virkelig charmerende og underlige med et slags middelalderligt sprog (dog stadig til at forstå).
Det er ikke for alle, og har også sine små irriterende øjeblikke, men det slipper afsted med meget synes jeg alligevel. Uden tvivl et af de mest interessante albums jeg har hørt fra i år.

https://www.youtu...faW-yD7DoA
Redigeret af indlæggets forfatter d. 28-12-2017 14:06:22
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.38 sekunder