Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Ville i?
Fri Snak
Sommerf ugle...
15:59:24
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Baka
01:55:40
Din musiker/band of the month
Musik
z
13:26:30
Fortæl den DÅRLIGSTE joke!
Fællesbloggen
Luldemo rt
15:09:29
Dit sidste køb
Mode og livsstil
t
12:43:28
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
altidvo ldstiv
18:49:47
Forslag til sommerferieakti viterer, tak!
Fri Snak
t
17:47:54
Hvad er det mest spændende job at snakke om?
Fri Snak
C
23:16:05
Udfold din kreativitet
Kreativitet
Chariot eer
13:27:31
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
17:42:26
Muks' Now Playing Machine!
Musik
boat
14:53:12
Serier
Film og TV
boat
14:46:50
Reklamer - Nej tak
Krop og sex
z
14:18:28
Haiku-tråden!
Egen Litteratur
C
22:14:27
Drenge: Kan drenge og piger "bare&quot ; være venner?
Forhold
Sommerf ugle...
19:12:16
Chat emne Nyeste
"Æbler eller pærer?"
Chat
Luldemo rt
12:24:07
Talkrig
Chat
Latios
15:40:18
Tænk En Tanke..
Chat
boat
15:51:15
Kom ud med det!!!
Chat
boat
14:50:39
Hvor mange kender du der hedder.. ?
Chat
Anna-Mu s
10:16:39

Se indlæg

Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Hvordan afviser man en real-life venneanmodning?
NogetAndet
Hej søde Muksere,

Jeg er lige startet på et kunstnerisk værksted, hvor der også sidder andre mennesker, som arbejder med deres personlige projekter. Det er mega cool, bortset fra én ting - jeg deler lokale med seks andre kunstnere, og særligt én af dem er begyndt at gå mig på nerverne. Det drejer sig om en fyr, der er meget ivrig efter at snakke, og mest af alt om sig selv. Når først han begynder at tale, fortsætter han i én lang smøre og det stopper ikke igen. Her den anden dag havde vi en 'samtale' der bestod i at han talte i 30 minutter, hvor jeg ikke fik et ord indført udover "nå, okay, jaja" hist og her.

Det er ret træls, og meget forstyrrende når han kommer forbi mit bord for at snakke om sig selv og sit liv. Det gør det yderligere svært for mig at arbejde. Det hele kulminerede i går, da han sendte mig flere beskeder kl.3:40 om natten, bare for at vise mig hvad han sidder og arbejder på. Jeg magter det snart ikke længere. Det er latterligt, men jeg er begyndt at gå til ekstremer for at undgå at fange hans opmærksomhed. Jeg undgår at gå på toilettet i løbet af dagen, for det betyder at jeg er nødt til at gå forbi hans bord. Jeg tager altid min jakke på så lydløst som muligt når jeg skal hjem om aftenen, for hvis han hører at jeg er på vej ud af døren, følger han mig nogle gange hjem. Det vil sige hele vejen hjem til min lejlighed, altså. Det er for meget.

På Facebook kan man jo altid vælge at vælge "nej tak" når nogen sender én en venne-anmodning. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det i virkeligheden. Jeg gider simpelthen ikke være ven med den her mand, men jeg ved ikke hvordan jeg stopper det. Skal jeg bare begynde at sige, at jeg har for travlt til at snakke hver gang, han kommer over? Eller skal jeg være mere direkte og sige, at han simpelthen snakker for meget, og at jeg ikke orker det? Har på det sidste været rigtig fristet til at benytte mig af den sidste valgmulighed, men jeg er også bange for at virke som en kæmpe kælling. Hvad gør jeg?

Nyeste øverst

C
Man må altid gerne sige "jeg har brug for lidt fred" eller "jeg vil gerne gå alene idag".
Ellers kan man kaste sig ud i alle mulige lange forklaringer på en enten høflig eller bitchy måde, enten på skrift eller verbalt. Dem vil han nok tage ringe op uanset, men han må jo også lære at holde op med at være så mega irriterende. Nogle gange møder man simpelthen uudholdelige mennesker, og så er man desværre nødt til at deale med dem, selvom det er vanvittigt ubehageligt.
t
synes det er LANGT over stregen at han sender beskeder til dig om natten og følger dig helt hjem til din dør. det er sgu ikke noget man gør uden at spørge om det er okay eller før man er på et venne-niveau hvor det giver sig selv at det er okay. og det er i jo tydeligvis ikke.
hvis du har nosserne så synes jeg du skal være ærlig og sige, han skal give dig space og at du gerne vil gå alene hjem eller at du har brug for at arbejde lige nu, ligesom #2 siger. han er tydeligvis ikke god til at læse folk og har nok bedst af at få det så ufiltreret som mulig. det er nok også bedre at du gør det nu end at lade det stå på så længe at du pludseligt eksplodere på ham fordi det er blevet for meget og gør det endnu mere akavet.
Charioteer
Nogen har en tendens til at snakke om sig selv, når de er nervøse. Han lyder tydeligvist interesseret i at være din ven.
Jeg ville nok lade være med at ignorere ham, da det ikke lader til at virke. Du kan enten være mere aggressiv - sende 'onde' øjne eller bare gå, når han begynder at snakke. Eller du kan, lige så snart han sætter sig ned og begynder at snakke om sig selv (hvis han nu spørger ind til dig, og du er interesseret, kan du jo bare vurdere dérfra), sige "Nej tak, det gider jeg ikke lige i dag" og rejse dig. Eller sige det samme og putte høretelefoner i. Gentag, når han forsøger at følge dig hjem osv. Blokér ham og hans beskeder på fb/sms.
VforVagina
Ok, er jeg den eneste der tænker at han vil ha' hendes tits? Skrive til en pige ud til 03:40? Det er noget man gør vil man gerne vil have hendes tits. Kan også være han er bipolar. Så kan man godt komme lidt langt op, og slippe virkeligheden lidt. Og blive meget liderlig. Så... Han vil nok gerne have dine tits.

Har du fortalt dig at du ikke kan lide mænd. Også: Fortæl ham at han skal fuckke af. På en måde der ikke kan misforstås. Man behøver ikke være så flink at man skriver til folk man ikke kan lide/lige har mødt ud til 03:40. Dét er over stregen, og med mindre han er totalt retardo eller sindssyg, så ved han det også godt.
VforVagina
ZIG TIL HAM AT HAN SKAL FUCKKE UD AF DIN FACE!!!!!!
VforVagina
Og hvorfor sender han dig ikke en venneanmodning på facebook? The fuck er der galt med ham. Det er noget serial killer shit, det der...
NogetAndet
Tak guys, rart at høre, at det ikke bare var mig, der er for sippet. Tror jeg vil starte med at sige fra på en venlig måde, og hvis ikke han forstår hentydningen, så må jeg jo være lidt mere direkte.

#Verias,
For en gangs skyld tror jeg faktisk slet ikke, at manden har den intention. Han er bare rigtig fascineret af at tale om sig selv, og kan ikke forstå, at jeg ikke gider at give ham feedback på hans projekt midt om natten. Derudover snakker han med alle andre i lige så høj grad. Jeg har tilmed set folk gå midt i en samtale med ham - endda imens han er midt i en sætning - fordi han bare bliver ved med at snakke. Det er selvfølgelig også en mulig taktik, men det føles bare lidt underligt..
Metta
Jeg synes godt nok også det er lidt for meget, at han skriver til dig om natten, og følger dig hele vejen hjem. Han lyder ikke som typen med synderligt meget situations fornemmelse, så det er bestemt på sin plads at fortælle ham direkte (omend venligt), at du faktisk ikke vil have at han gør det.

Nogen mennesker ved bare ikke at de går over stregen, når først de bliver optaget af noget (såsom at snakke om sig selv), og glemmer alle sociale spilleregler (hvis de overhovedet kendte dem i forvejen). Med sådanne mennesker er der bare ikke andet for, end at fortælle dem det som det er. Lad være med at pakke tingene for meget ind, for det kan misforstås hvis han i forvejen ikke har så godt et koncept om de sociale normer. Selvfølgelig skal man være høflig, men ikke så høflig at det går ud over ens egne grænser. Odds er nok at han slet ikke er klar over at han træder over dine grænser, fordi han slet ikke tænker i de baner.
VforVagina

Har han aspergers?
VforVagina
Min fætter har det. Han har en ting for at "ørle" cirkusrevyer han har lært uden ad ud over en, og det er meget grænseoverskridende, men han fatter ikke andet end at man siger det direkte til ham at man ikke har lyst til at høre mere. På en venlig måde, men det er det.
Mickel
Der er ikke så meget andet at gøre end at sige, at han er for meget, og evt. at du nok selv skal opsøge ham, hvis du er interesseret i at snakke om andet end "arbejde". Det er svært at sige om han vil forstå mere subtile hints med tiden, men for tilfældet at han ikke gør, så er det nemmere for alle parter at du bare siger fra, også selvom det giver en dårlig smag i munden. :)

#10 han er sikkert Rainman og det hele. Om han ved det, det er så et andet spørgsmål. Jeg tror dog at sige det direkte er et godt råd, uanset hvad der er galt i hovedet på ham. :)
NogetAndet
Ville lige give en opfølgning her et par måneder efter. Vi endte med at tage en snak om det, på en lidt anderledes måde, end jeg havde håbet på. Han spurgte mig for nogle uger siden, om jeg havde lyst til, at vi gik en tur sammen hver dag i pausen. På det tidspunkt var det altså bare dråben, der fik bægeret til at flyde over for mig. Jeg svarede, at jeg allerhelst bare vil fokusere på mit projekt, og at jeg egentlig har det bedst med ikke at snakke med andre i løbet af dagen. Han blev vist lidt ked af det, men respekterede det. Nogle dage efter hev han mig til side og sagde, at han var lidt bekymret, fordi han følte, at jeg isolerer mig selv fra andre. Jeg havde ikke hjertet til at fortælle ham, at det altså bare er ham, jeg isolerer mig fra. Svarede, at det var pænt af ham at bekymre sig, og at jeg ville tænke over det. Lidt kujonagtigt, men det er vildt akavet at stå og kigge et andet menneske i øjenene, og så sige, at man ikke bryder sig om at tale med dem. Jeg er kujon all the way.

HELDIGVIS har der ikke været noget siden. Vi siger "hej" om morgenen og "farvel" om eftermiddagen, og det har jeg det super fint med. Det er selvfølgelig lidt akavet, og jeg tror han ved, at jeg bevidst prøver at undgå ham. Men arbejdsroen er fantastisk, og jeg bliver ikke forstyrret så meget mere. Sååå success?
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.18 sekunder