Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Anna-Mu s
12:45:13
Haiku-tråden!
Egen Litteratur
Anna-Mu s
10:10:41
Drenge: Kan drenge og piger "bare&quot ; være venner?
Forhold
Sommerf ugle...
19:12:16
Muks' Now Playing Machine!
Musik
necroph codr
21:39:08
Linuxtråden
Computer og Internet
necroph codr
17:53:39
Hvornår bør man tage en fortrydelsespil le?
Krop og sex
Metta
16:00:44
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
13:50:58
Gennemsigtige trøjer - go or no go?
Mode og livsstil
C
18:10:56
sex med en pige for sexens skyld?
Krop og sex
Sommerf ugle...
15:13:57
Hvordan har du det med kropskontakt med fremmede?
Fri Snak
Chariot eer
16:34:42
På WC i naturen
Fri Snak
skrubtu s
22:19:18
vektor-distance histogram
Computer og Internet
Strymol
12:07:28
Det tredje køn
Krop og sex
burq
22:57:12
Spørgsmål til piger: "hvordan man får en pige til at kunne lide dig"?
Forhold
Ham-I-V ed-Nok
13:38:24
Efter et år med skolestress
Fri Snak
Chariot eer
13:26:34
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Anna-Mu s
10:17:00
Hvor mange kender du der hedder.. ?
Chat
Anna-Mu s
10:16:39
Sig godmorgen
Chat
Anna-Mu s
10:14:28
En sætning du har sagt idag :D
Chat
Callary
09:44:19
Tænk En Tanke..
Chat
Lunaba
15:19:13

Se indlæg

Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Føler du dig nogensinde som to mennesker på én gang?
z
Går rundt og har det underligt over at have to ansigter, hvor ét siger ét og andet siger andet. Har i noget inde i jer der modstrider hinanden? Eller er det bare underlig social identitetspolitik?

Nyeste øverst

burq
Ja, jeg kan sagtens fange mig i at sige eller tænke én ting, men gøre noget andet. Det er ret normalt vil jeg sige.

Jeg kan også handle på måder, der tilsyneladende virker modstridende i deres natur, og jeg kan føle mig som et andet menneske på tværs af kontekst og de personer jeg snakker med.

Jeg har da oplevet at være i tvivl om min identitet indimellem.
burq
For mit vedkommende kommer det nok særligt til udtryk i kraft af forskelligheden af arenaer jeg befinder mig i, hvilket nu også indebærer, at man snakker med mennesker, der virker ret forskellige fra hinanden.
t
man ændrer sig hele tiden alt efter hvilke sociale situationer man er i. jeg var engang med min kæreste ude at spise med hans venner og jeg var chokeret over hvor grimt han snakkede med dem. det var lidt som at møde en anden person. sådan er han slet ikke med mig jo. men begge dele er vel ham i sidste ende. og jeg er også meget anderledes alt efter hvem jeg er sammen med eller hvordan jeg har det.
i sidste ende handler det vel om autenticitet - hvornår føler du mest, du bare er dig selv og ikke er påvirket af dem, du er med? nogle mennesker er vildt gode til at spejle andre og de gør det så meget, at de næsten bliver til dem, de er med. derfor opfører de sig altid anderledes og kan endda have forskellige holdninger alt efter hvem de er med. jeg aner ikke hvordan de har det, når de kommer hjem og sidder alene og skal forsøge at definerer sig selv.
samtidig er der også folk, der er så meget sig selv, at de slet ikke kan rumme andre og derved kan virker kolde eller defensive. de vil kun være sammen med personer, der er ligesom dem selv. det tror jeg heller ikke er sundt.
så det handler vel om balance. at finde det "ansigt", der passer til én, velvidende om, at det sagtens kan og vil ændre sig dagligt, og at det sagtens kan være i konflikt med det tidligere ansigt, man havde. så længe man er tilpas og kan føle sig selv er det vel det vigtigste.
C
Jeg har en masse nuancer og facetter. Da jeg var yngre troede at jeg skulle vælge imellem dem, men nu ved jeg at jeg kan være alt på een gang og nu dyrker jeg det, fordi jeg synes at det er mere interessant.
Efteraar
nææææ, jeg tror pænt meget at jeg bare er én person 24/7
fennesz
Ja, men ikke som indre monolog. Bare som i: Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg mener om emne A ifht. emne B.
Slettet bruger
Jeg føler ofte, at jeg er to eller flere personer på én gang, og set kan skifte virkelig meget alt efter hvem jeg er sammen med eller hvordan jeg har det i situationen. Eller bare skifte uafhængigt af noget definerbart. Samtidig synes jeg altid grundlæggende jeg er den samme og har stærke grundværdier og en meget defineret personlighed. Hvilket udelukkende understreger førstnævnte pointe. Ak...

Har ofte identitetskriser, faktisk...
z
Har været ret spændende at læse jeres svar, det virker lidt til at alle har forskellige oplevelser eller erfaringer med det :)
Har det også lidt som dig, Atom, det virker ikke afhængigt af andre mennesker eller min opførsel.. Og at jeg stadig har noget fast og definerbart..
Nogengange tror jeg egentlig at hele Systemet og Livet er sat op til at give nogen modstridigheder. Eller vores fejlbare kroppe.
Kan også lidt nikke genkendende til at virke anderledes efter hvem jeg er sammen med, men det er mere sådan.. Social imitation, synes jeg, i hvert fald for mig.. Der er stadig en eller anden i mig der siger "ah du spiller lidt", i hvert fald
Det føles i hvert fald ikke som min natur, eller som mig der er anderledes, blot at jeg bare spiller.
Måske ER jeg slet ikke flere ting på én gang men kan bare lide forskellige ting. I forskellige kontekster. Selvet er måske lidt en løgn..
Charioteer
Ja. Også lidt som Baka og dig. Men stadig anderledes.
Callary
Vi bevæger os rundt i forskellige "rum" og reagere derefter, nogle ville sige at fordi man opføre sig anderledes det ene sted kontra det andet er man ikke sig selv... men jeg tror på at igennem interaktioner med omverden lære at bevæge os i den... og ingen af os bliver anderledes om vi løber eller går

Jeg skifter fra det ene rum til det andet i min dagligdag som pædagog fordi du skal gribe børn og voksne an på hver sin måde (heck, du skal gribe BØRN og BØRN and på hver sin måde) og hvis jeg skiftevis snakker med en voksen og et barn springer jeg rundt i de rum uden at miste noget af mig selv, også selvom jeg ændre mig.

Jeg har mange "hatte" og nogle ville sige at det er ligesom masker og at du ikke længere er dig selv... men jeg tror på, at du kan være helt dig selv... også selvom du ikke opføre dig ens i alle situationer

Så nej, jeg har ikke følt at være to personer på én gang, men jeg har oplevet at være en hel person der har præsenteret hele mig på langt mere end to forskellige måder
altidvoldstiv
Johnny to the cash https://twitter.c...69570?s=19
Sommerfuglen Sonny
Folk snakker om at virke som forskellige personer i forskellige situationer, og her er jeg og føler mig ved siden af mig selv - bogstaveligt talt - når jeg kan føle at have flere 'personers' tanker, følelser, reaktioner, på én og samme tid, uanset hvilken situation det er.
Ikke flere personer, som Iben og Kim, men alle deres tanker, følelser, deres personlighed, etc.
Jeg er naturligvis godt klar over det har mere med min problemstilling at gøre, end eksistentiel krise, men... ja... det er tankevækkende. Eller, en tanke mere til puljen.
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.13 sekunder