Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Fardates - go eller no go?
Forhold
altidvo ldstiv
20:47:36
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
altidvo ldstiv
11:40:27
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
z
06:20:41
Julefrokost
Fri Snak
Ildkugl en
20:26:11
Linuxtråden
Computer og Internet
z
12:18:47
Din musiker/band of the month
Musik
Efteraa r
18:52:23
Nye klassikere i spil
Computer og Internet
burq
02:35:48
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
00:18:55
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
z
00:25:36
Hvordan ser jeg ud?
Fri Snak
z
23:44:23
En ting, der har gjort dig glad
Fri Snak
Cirkel
21:54:57
Fordele/ulemper ved at bo i KBH
Fri Snak
Muhlig
00:28:45
Forskellen på procentdel ud af og procent af
Lektier
Mickel
11:18:25
Klima
Nyheder, politik og uddannelse
C
21:29:10
Spørgsmål til piger: "hvordan man får en pige til at kunne lide dig"?
Forhold
Muhlig
09:50:11
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
22:38:38
"Æbler eller pærer?"
Chat
Sommerf ugle...
20:26:41
Tænk En Tanke..
Chat
boat
19:33:49
Kom ud med det!!!
Chat
Baaaka
02:21:21
Sig godmorgen
Chat
Luldemo rt
11:17:55

Se indlæg

Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Hvordan har du det med kropskontakt med fremmede?
Charioteer
Hvordan har I det med folk, der kort og svagt holder på jeres hofter for at passere - fx i toget?
Det er så indgroet en vane for mig. Jeg gør det primært bagfra, hvis der er en fri bane for mig at gå igennem, men de lægger an til at gå ind foran eller for lige at give dem en taktil advarsel om, at jeg kommer forbi. Jeg kan også gøre det for lige at rykke dem 1 cm. Hvis der er behov for større plads, siger jeg selvfølgelig "undskyld mig, må jeg komme forbi?" i stedet.

Men nu tænkte jeg, at det måske kunne være en grænse for nogen. Hvad siger I?

Nyeste øverst

C
Tror der er en tommelfingerregel der siger at intimsfæren er på en meter i radius for folk man ikke kender, så det skal du nok holde op med.
Metta
Jeg synes det er bedre, og mindre intimt når man forsigtigt rører en skulder eller ryggen, fremfor hoften. Jeg gør det dog aldrig uden at sige noget samtidig eller først, hvis det er fordi jeg skal forbi.
Normalt har jeg ikke været så glad for at røre andre, men har været mere accepterende når andre rører mig, såfremt det som sagt er noget svagt på skulder/ryg.
Jeg er dog begyndt langt mere med det, efter jeg er begyndt som pædagog medhjælper, fordi det virker for distanceret ikke at gøre det. For nogen er det oplagt med en hånd på ryggen/overarmen, for andre er det ikke, men her er det selvfølgelig også overfor mennesker jeg allerede kender.

Det er lidt svært i et tog, særligt hvis man skal forbi folk.
Jeg ville dog også mene man bør advare verbalt før man advarer taktilt, men hvis det ikke virker, så er der jo ikke andet for.
fennesz
Jeg bryder mig ikke om at blive berørt
necrophcodr
Det afhænger jo af situationen, men hvis jeg skal forbi folk, så åbner jeg altså kæften og spørger. Jeg er ikke en dum abe, og vi lever i et samfund hvor folk ikke er lige tilfredse med det, så man kan jo bare bruge de 2 sekunder det tager at sige "undskyld mig", eventuelt efterfulgt af "må jeg komme forbi her?".

Hvis nogen skubber til mig skubber jeg sgu igen.
Baaaka
Kommer an på hvilken sammenhæng.
Jeg siger altid "jeg skubber lige" og så flytter folk sig som regel. Hvis nu de ikke gør, så har jeg advarer dem.

Men der er jo forskel på hvordan jeg gør i toget og hvordan jeg f.eks gør på baren.
Når der er fodbold, eller proppet i weekenden er jeg pænt ligeglad med folks præferencer, hører de ikke når jeg råber at de skal flytte sig, så flytter jeg fysisk på dem.
Men det er jo ikke noget jeg ville kunne finde på andre steder.

Personligt er jeg som regel ligeglad, især hvis jeg kan se formålet med det. Jeg er ligeglad om folk rør ved mig, eller skubber forsigtigt, men ville nok også sige at det er bedre med berøring på skulderen end ved talje/hofte - det kan jeg forestille mig kan virke lidt upassende på nogen.
z
Siger som regel bare "undskyld mig" og så er folk som regel søde nok til at stille sig af vejen
t
jeg siger også "undskyld" hvis jeg skal forbi nogen. hvis folk ikke hører mig kan jeg finde på at prikke dem på skulderen. jeg synes det er lidt for meget at tage folk på hoften og jeg ville ikke bryde mig om det hvis nogen gjorde det ved mig.
fint at du spørger og reflektere over det :) man finder jo aldrig ud af om det er okay eller ej hvis man ikke spørger andre.
Slettet bruger
Siger også undskyld, evt lægger en hånd på deres skulder
Charioteer
Tak for svar, alle!

Jeg vil genoverveje mine metoder :D
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.08 sekunder