Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Fardates - go eller no go?
Forhold
altidvo ldstiv
20:47:36
Hvad spillede du sidst.? :)
Computer og Internet
altidvo ldstiv
11:40:27
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
z
06:20:41
Julefrokost
Fri Snak
Ildkugl en
20:26:11
Linuxtråden
Computer og Internet
z
12:18:47
Din musiker/band of the month
Musik
Efteraa r
18:52:23
Nye klassikere i spil
Computer og Internet
burq
02:35:48
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
00:18:55
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
z
00:25:36
Hvordan ser jeg ud?
Fri Snak
z
23:44:23
En ting, der har gjort dig glad
Fri Snak
Cirkel
21:54:57
Fordele/ulemper ved at bo i KBH
Fri Snak
Muhlig
00:28:45
Forskellen på procentdel ud af og procent af
Lektier
Mickel
11:18:25
Klima
Nyheder, politik og uddannelse
C
21:29:10
Spørgsmål til piger: "hvordan man får en pige til at kunne lide dig"?
Forhold
Muhlig
09:50:11
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
22:38:38
"Æbler eller pærer?"
Chat
Sommerf ugle...
20:26:41
Tænk En Tanke..
Chat
boat
19:33:49
Kom ud med det!!!
Chat
Baaaka
02:21:21
Sig godmorgen
Chat
Luldemo rt
11:17:55

Se indlæg

Udskriv debat
Pride?
Callary
Som en del af LGBTQ+ familien kommer det her måske til at lyde lidt mærkeligt, men jeg tager chancen og ser, om jeg kan få en debat op

Har vi brug for Pride?
Altså Pride i den forståelse om en fest der fejre diversitet og hvor langt vi er nået i kampen om ligestilling på tværs af køn og seksualitet. Hvis man spørger mig, syntes jeg selve Pride festen er overdreven og sætter os i præcis det lys vi så tit er blevet kritiseret over at være, højtråbene, ude af stand til at styrre sig og overdrevent seksuelle. At fejre hvad vi er, og hvor langt vi er kommet, er godt ja, men der behøver ikke at været sat en dag af hvor vi gør os SÅ bemærket at folk bliver trætte af os, hvor folk går fra med en dårlig fornemmelse og følelse af hvad LGBTQ+ er... fordi det de så ser, er ikke hvad vi er.
Jeg er forkæmper for ligestilling, og jeg ved hvor VIGTIGT det er for os, at gøre os synligt.. men er én intensiv dag virkelig det rigtige svar. Eller ville LGBT+ have bedre af, at blive talt om hver dag, så det der er vores hverdag også bliver andres hverdag?

Nyeste øverst

C
Det ser ud som om priden gør en kæmpe forskel. Det er ikke kun een dag, men en måned, hvor der er kæmpe fokus på lgbt+ og for hvert år der går, kan man se paraden vokse og vokse og får større og større opbakning fra befolkningen.
Selvfølgeligt skal vi tale om det i hverdagen, men jeg tror at det er fordi folkene bag priden har fået sat de her rettigheder på dagsordenen, at folk rent faktisk er begyndt at tage stilling og begyndt de her samtaler.

Min eneste kritik er at det er blevet et kapitaliceret fænomen, hvor butikskæder og politikkere er begyndt at fylde for meget.
Metta
Der findes mange typer af aktivistiske march og ligene, som jeg synes er langt, langt værre end Pride!
For mig (der bare er kedelig og almindelig hetro) er det festligt og sjovt! Det er jeg altid fan af! Men jeg må medgive, at ja, det kan hurtigt blive meget højtråbende og overdreven seksuelt. Det er klart, at som homo og whatnot, er det ofte bare et spørgsmål om præference i partner, uden at det ligefrem fylder hele ens liv. Men jeg forestiller mig, at den kamp mange må kæmpe for at blive accepteret, fylder en del. Jeg ved ikke om overdreven fest, er måden verdenen lærer at acceptere forskellighed på. Jeg er måske også mere tilbøjelig til at nyde anledning til en fest, fordi jeg allerede respektere hvad den står for. Jeg kunne nemt frygte at dem der ikke bryder sig om 'anderledes mennesker', måske ville føle sig yderligere frastødt af en larmende fest. Men jeg ved ikke hvad der ellers skulle 'vinde dem over', hvis noget. Nogen mennesker vil aldrig respektere det, og det tror jeg ikke en fest fra eller til ville ændre på.

Jeg tror det er en fest som er med til at sætte fokus på nogen vigtige ting, som betyder rigtig meget, for rigtig mange mennesker. Nogen gange skal man smøre tykt på, for at blive bemærket, og det er den opmærksomhed (negativ såvel som positiv - al PR er god PR) som er med til at åbne op for nogen debatter, og få flere folk til at blive mere komfortable med eksistens af LGBTQ+ folkene, og det faktum at de eksisterer. Det er jo ikke noget man ligger mærke til, hvis ikke folk ligefrem flager med det i deres hverdag, og hvis man ikke selv er i den 'familie', så tror jeg bare ikke man skænker det meget tanke.
strymol
Jeg tror godt pride kan virke antagoniserende for nogle af de folk som man netop ikke møder LGBTQFSLASKVTXYV folk i deres hverdag, og giver et forkert billede af hvem LGBTQ(+/- & wt) folk rent faktisk er. De er jo netop vores naboer og kollegaer og folk du møder på gaden i din hverdag.

Jeg tror det har været et vigtigt event, men føler at det nemt kommer til at gå over sine breder i en tid hvor LSK58SY folk, som oftest, bliver accepteret af deres medmennesker. Men udover det så har pride været super sjovt de gange jeg har været med, omend jeg er kedelig (og) hetero

(BTW akronymer skal være så korte som muligt, hvis de skal give mening...)
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.05 sekunder