Se indlæg
Muks » Fritid » Lektier
 Udskriv debat
Forskellen på procentdel ud af og procent af
Lorem ipsuM
Hej, jeg sidder med en rapport, hvor jeg skal redegøre for hvad procentdel ud af en størrelse og hvad procent af en størrelse er, men jeg kan simpelthen ikke forstå forskellen. Jeg kender formlerne og der kommer forskellige tal ud af dem, men hvad fanden betyder de tal?
HJÆLP! <3

VP
Hvordan ser formlerne ud? Jeg kan godt bare prøve at gætte på, hvad der menes på baggrund af beskrivelserne "procentdel ud af en størrelse" og "procent af en størrelse", men formlerne vil nok gøre det nemmere at komme med et mere præcist svar.

VP
Faktisk så tror jeg bare, at jeg gætter, så må du rette, hvis det ikke giver mening :)

Procentdel af et tal er "formentlig", hvor du har en specifik procent(del), altså fx 25% eller 12%, som du ønsker at finde ud af en mængde/størrelse. Så 25% af 100 = 25, og 12% af 200 = 24.

Procent af et tal er "formentlig", hvor du har en delmængde altså fx 34, ud af en samlet mængde fx 100, hvor de 34 så udgør 34%

Mickel
Jeg vil sige at det er det samme, med mindre det er fordi de vil have dig til at fortælle at en procent (som i 1%) er en hundrededel og at en procentdel er et vilkårligt antal hundrededele. Det er ikke noget jeg nogensinde har lært om.

Jeg har kun lært om procent VS procentpoint, ift. begrebsrytteri, men det er i hvert fald ikke det de spørger om, lyder det til.

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Din husleje
Fri Snak
Riiwn
10:15:25
Bedste film i 2019?
Film og TV
foamy
00:52:54
Gingers psykologi liderlighed