Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Muks' Now Playing Machine!
Musik
psspss
01:05:39
Hvad læser du?
Hobby og Sport
psspss
15:53:43
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
z
17:03:22
Et lykkeligt liv
Filosofi, religion og videnskab
Chariot eer
10:30:43
Skal samfundet hjælpe mod barnløshed?
Nyheder, politik og uddannelse
Ham-I-V ed-Nok
19:34:40
Rasmus Paludan og Stram Kurs
Krop og sex
Ham-I-V ed-Nok
18:09:20
Hvordan har i det med jeres hjemby?
Fri Snak
Unknown
23:21:31
Spiritualitet
FemiWar rior...
00:11:17
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
19:57:23
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necroph codr
18:42:13
Hvis du skulle vælge en reklame for dig selv som skulle stå over di...
Mode og livsstil
eskapis me
16:05:56
Ville i kunne lide jeres 10 år yngre selv og ville de kunne lide jer?
Fri Snak
Spiruli na
21:26:05
Fremtiden er her!
Ham-I-V ed-Nok
12:11:03
Dagens yndlingssang
Musik
Callary
23:05:52
Økonomisk "varmedød& quot;
FemiWar rior...
10:15:24
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
12:31:36
Tænk En Tanke..
Chat
Sneppen
11:06:20
IKKE ja/nej.
Chat
XXX
14:37:36
Ja/nej spørgsmål.
Chat
skrubtu s
15:37:52
Ja-legen
Chat
boat
15:32:05

Se indlæg

Muks » Generel » Fri Snak
 Udskriv debat
Hvordan har i det med jeres hjemby?
burq
Okay, så jeg kommer fra Køge, hvilket ligger på Sjælland i den sydøstlige del mere eller mindre. Ud fra Danmarks standarder for bystørrelser er det en relativ stor by, men det siger ikke ret meget synes jeg. Det har altid været en lille by for mig. Mine forældre bor der stadig, og det gør mine bedsteforældre også. Jeg har ikke boet der i 6 år nu.

Efter jeg begyndte at finde mig til rette i Odense, og jeg endelig kom tilbage til min hjemby igen, begyndte jeg at lægge mærke til, hvor småt det hele virkede, og hvordan det virkede som om, at folk, der stadig boede der forblev de samme. Samme sociale roller, samme synspunkter, samme vennegrupper, samme steder de hang ud, samme alt. Jeg møde endda en dude fra min gamle klasse, der helt grædefærdigt fortalte mig, hvordan hans venner så ham som en klovn, og han var bange for, at han altid ville være den der '' klovne maskot'' i vennegruppen. Mit råd til ham var at tage væk fra byen, væk fra det hele og starte et nyt liv et nyt sted med nye mennesker.

I dag kan jeg godt se, at det kan være et lige radikalt nok råd, men det kom blandt andet af, at jeg længe har haft et lidt negativt indtryk af byen, mest på grund af mine negative minder fra folkeskolen og så også min opvækst.

Anyways, det fik mig til at tænke over, hvordan i andre har det med jeres hjembyer?

Nyeste øverst

Baaaka
Jeg tror jeg har lidt af det samme.
Jeg siger altid lidt halvjokende at kommer man fra en lille by, så er der to muligheder:
Flyt ud af byen, eller bliv gift og få børn tidligt.

Og det er meeeega generaliserende.

Jeg kommer fra en lille by i Nordsjælland som hedder Helsinge - den har været kåret som Danmarks grimmeste by, og så er den en del af kommunen med de mest voldelige unge.
Der foregår også et rimelig stort bandemiljø, men hvis man ikke er en del af det, og ikke bor i udsatte områder, så mærker man det ikke.

Jeg har det lidt ambivalent med det - Hele min familie bor der. Jeg er den eneste (udover min biologiske halvsøster) der er flyttet til København.
Det var et super sted at vokse op - hvor man kendte de fleste i bybilledet, man var gæt på byen/skolen/stationen, og sådan.
Og jeg ved at min familie har et mega tæt forhold fordi det er så nemt lige ag komme forbi hos hinanden.

Men samtidig så hader jeg den også lidt. Jeg kan være der og nyde det en dag eller to, men så bliver jeg rastløs og føler mig fanget - der er vitterligt ingen muligheder for at udvikle sig, og medmindre man er familie menneske og tilfreds med de tre v’er, så er der røvsygt.
Jeg har ingen planer om at skulle bo der igen.

I øvrigt et ret interessant emne!
Efteraar
Jeg har det ganske fint, i og med at jeg stadig bor hjemme i en alder af næsten 25 :))) og jeg ville egentligt gerne bo her resten af mit liv, men min k er aarhus bound
z
Har det lidt som om min hjemby ikke har så meget kultur og kalder den altid for en kulturel ørken
Der er ikke så meget at lave medmindre man er til sport eller tager ind mod byen (gudskelov man kan) og det virker som om børnefamilier flytter herud fordi det er billigere, men så glemmer de lidt at leve og køber et større tv

Self er det ikke 100% sådan og jeg overdriver men Fuck, der burde ske flere ting hvor der bor 30.000 mennesker af forskellige størrelser

Alt det grønne er mega rart, strandparken, fodboldbaner, vestvolden og sådan
Betonen er ikke pæn men hvis man er lidt til dystopi er den ret flot, egentlig - den får altid så meget lort men synes jeg har lært at værdsætte det

KONSTANT motorvejsstøj
se:
i.imgur.com/qnWrTPT.png

Det er bare én lang mur af motorvejsstøj der ALDRIG stopper - selv kl 4 om natten
DET DRIVER MIG FUCKING TIL VANVID omg

Ville ønske der havde været lidt mere alternative tilbud til unge da jeg var den alder, noget der kunne bryde med al det monotone og med kedsomheden
Men al organisationsliv er sport sport sport sport eller et fritidshjem uden nogen specifik retning, bare Et Sted At Være Med Andre Unge og måske nogen computerspil eller sådan

Ved ærlig talt ikke hvordan man går sådan nogen ting ad

Alt i alt - 3/10, vil hellere bo i byen eller på en mark
FemiWarrior2000
Tja, jeg bor jo stadigt i udkanten af København.
Synes jeg har brugt byen lidt for meget, så det kunne være sjovt at flytte væk i nogle år, til Vejle fx!
Men jeg vil nok altid vende tilbage. Der er jo altid nye måde at bruge byen på og det er trods alt rart at bo et sted man kender.
Unknown
Jeg voksede op i Valsgård, 7 km fra hobro. Jeg bor nu i Brøndum der hvor mine bedste forældre boede 7km fra hobro. Så er flyttet 14 km hjemme fra ca.
Jeg var i lære i Døstrup 5 km fra hobro.. arbejder i Hobro nu.
Har det vist ok med min hjemby... xD
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.12 sekunder