Log ind

Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.

Seneste forumsvar

Debat Nyeste
Hvor mange har du knaldet?
Krop og sex
t
20:44:50
citat fra den sang du hører lige NU
Musik
Flamme
01:02:54
Forslag til at hjælpe
Krop og sex
Baaaka
18:25:02
Muks' Now Playing Machine!
Musik
z
22:00:53
Hvilken Youtube video kan ALTID få dig til at grine?
Computer og Internet
z
08:35:36
Klimavenligt tøj?
Mode og livsstil
nej
11:29:43
Hvad læser du?
Hobby og Sport
z
21:13:54
Vil facebook falde i fremtiden?
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:59:22
Kildekritisk program
Computer og Internet
Ham-I-V ed-Nok
14:06:38
Et lykkeligt liv
Filosofi, religion og videnskab
Ham-I-V ed-Nok
11:31:25
Skal samfundet hjælpe mod barnløshed?
Nyheder, politik og uddannelse
Ham-I-V ed-Nok
19:34:40
Rasmus Paludan og Stram Kurs
Krop og sex
Ham-I-V ed-Nok
18:09:20
Hvordan har i det med jeres hjemby?
Fri Snak
Unknown
23:21:31
Spiritualitet
Filosofi, religion og videnskab
FemiWar rior...
00:11:17
Post dit skrivebord!
Computer og Internet
necroph codr
18:42:13
Chat emne Nyeste
Talkrig
Chat
Luldemo rt
18:20:57
Tænk En Tanke..
Chat
Sneppen
11:06:20
IKKE ja/nej.
Chat
XXX
14:37:36
Ja/nej spørgsmål.
Chat
skrubtu s
15:37:52
Ja-legen
Chat
boat
15:32:05

Se indlæg

Udskriv debat
Skal samfundet hjælpe mod barnløshed?
Baaaka
Jeg så lige en debat på facebook, og jeg synes det er interessant.

Hvad synes i?
Skal vi hjælpe folk med behandling mod barnløshed/evt rugemor, eller skal det ske for egen betaling?

Nyeste øverst

FemiWarrior2000
Jeg synes at der bliver talt rigtig meget om at vi mangler danskere og så er det jo en god og nem investering.
Men jeg synes sådan set heller ikke, at man har ret til at få børn. Man har et ansvar for at tænke alder ind i planerne.
På den anden side, så skal vi hjælpe hinanden, ligesom når vi bliver syge. Vi hjælper vel hinanden for at gøre hinanden glade og ikke at kunne få det barn man ønsker sig må være en stor sorg.

Jeg ved ikke, hvad jeg synes om betalte rugemødre dog. Jeg har tænkt over det i mange år og jeg har stadigt rigtig svært ved tanken. Men på den anden side, hjælper et dansk forbud jo heller ikke, for så bliver loven omgået og så er der måske ikke så langt til at udnytte andres fattigdom - så ender vi med sådan noget klamt handmaids tale, hvor kvinder er nødt til at bære rige, hvide menneskers børn, fordi de ikke har andre muligheder for at forsørge sig.
Så er det vel på en måde bedre at det foregår i Danmark, hvor staten kan kontrollere forholdene. For jeg forstår da godt, hvorfor man vil betales for det møje og besvær en graviditet er - ligesom danske kvinder er begyndt at donere masser af æg efter at det er blevet lønnet. Det skal på en eller anden måde betale sig, at hjælpe, når det har så store omkostninger for en selv.
Hmm.. Jeg kan ikke rigtig greje det. Jeg kan bare ikke rigtig lide konceptet.

Anyway, idag har vi et system, hvor man ikke har adgang til ubegrænset gratis fertilitetsbehandling, men nogle få behandlinger og det synes jeg vel egentligt er meget fint.

MEN hvis vi vil have flere børn, så må man gøre det lettere for kvinder at jonglere karriere og familieliv. Vi må gøre noget på ligestillingsområdet, så kvinder ikke er nødt til at vælge enten eller.
Det er simpelthen uretfærdigt, at mænd kan få det hele, mens kvinderne ender med at gå glip af rigtig mange karrieremuligheder, fordi de tager sig af et fælles barn.
OG så skal vi generelt begynde at få mænd til at steppe deres game op. Det kan ikke være rigtigt at vi STADIGT fodrer myten om at mænd ældes som god vin, mens kvinder bliver slappe og grimme og good for nothing med årene.
Mænd børn bliver nøjagtigt lige så handicappede med alderen, som kvinders, deres biologiske ur tikker også. Det kan ikke være rigtigt at kvinder må vente i årevis på at deres børnemænd bliver klar eller er nødt til at tage til takke med en gammel mand, med dårlig sædkvalitet, hvis de vil have børn.
Nej, så er det sgu klart at vi får så mange solomødre!

ØV!
Redigeret af indlæggets forfatter d. 14-05-2019 00:13:31
Ham-I-Ved-Nok
Personligt tror jeg at barneløshed er et økonomisk problem.
Folk venter med at få børn, fordi de skal have en uddannelse som senere (forhåbentligt) fører til et job.
De skal trods alt kunne forsørge deres børn.
Problemet er dog også at vi lever i en tid med udvikling og usikkerhed.
Arbejde bliver erstattet af nye metoder og teknologier, hvilket er en stor fuck-finger til de folk der bruger store dele af deres tid, liv og penge på at tage specifikke uddannelser.
De skal så igen til at tage en ny uddannelse, eller arbejde som ufaglært i en industri, hvor de hurtigt kan erstattes af nogle andre. Når man tager alt dette i betragtning, så er det sgu ikke så underligt, at fødselstallet er så lavt.

Havde vi derimod haft et samfund med ubegrænsede ressourcer, robotter der udførte vores arbejde og et økonomisk og politisk system, der tog hånd om de svageste i samfundet, med metoder og ressourcer, der for os minder om det rene luksus, så tror jeg at folk ville bruge meget af deres tid på at humpe hinanden, i en sådan grad, at de ville få problemer med at gå. (kan dog også være at sex bliver kedeligt i sådan et samfund...)

Edit:
Hvad angår rugemødre - Kan ikke se problemet, personligt synes jeg at det burde lovliggøres. Der skal selvfølgelig være nogle rammer og love omkring det, men jeg kan ikke se noget problem, hvis parterne er enige, har lavet aftaler med hinanden, så lad det da ske. Skal staten betale? Jeg synes ikke at det skal være muligt at trække i en automat eller som at få en recept på apoteket, men man kunne sagtens lave nogle ordninger.

Der går vel heller ikke længe før, at familier kan få børn fra en kunstig livmoder. Ligesom man ser det med klonerne i Star Wars.
[img]https://vignette.wikia.nocookie.net/starwars/images/2/27/Kamino_Facility.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/300?cb=20080117183044[/img]
Wookieepedia
Redigeret af indlæggets forfatter d. 20-05-2019 19:34:40
Spring til debat:
Siden dannet på: 0.11 sekunder