Se indlæg
 Udskriv debat
hvilken computer skal jeg bruge tråden
TMP
Ok, i stedet for at jeg laver en tråd omkring hvilken en I synes der er bedst, hvor så en anden laver en lignende tråd, så tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne samle dem i en tråd. Så hvis I vil have hjælp til at sammenligne computere/bærbar osv. med hinanden så skriv det herinde :)

Nu til sagen:

De 2 bærbare jeg vil sammenligne er:
Samsung NP-R730-JB01 til 3799.-
og
samsung NP-Q330-JP
til 4000.- linket er så en 13" istedet for 15" (jeg kunne ikke finde dens specifikationer)
Disse 2 kan findes i TDC butikkerne.

Jeg skal bruge min pc, til at spille TF2 (ikke i høj opløsning, bare for sjov) og ikke det der kræver mere.
også køre tunge programmer (fx. video redigering og installere linux)

Jeg kan se at den øverste har intel delt grafik kort. Jeg har søgt på nettet og det ser vist ud til at den er dårlig til spil osv.

Ellers ligner de hinanden stort set.

TDC manden sagde at jeg sagtens kunne køre det øverste til de tunge programmer og spil (dog ikke WoW, hvilket heller ikke er meningen).

Så jeg sidder lidt fast her.

Håber I kan hjælpe mig her. Mange tak på forhånd :)

Edit:
Er det muligt at ændre emne-navnet til at blive "Anbefal en computer?". På forhånd mange tak.

Redigeret af TMP d. 04-07-2012 23:55

http://www.hamun.internetguiden.dk
fennesz

Hell yes. Den er betydeligt bedre. Lyt til Device, Martin90. Det kan godt betale sig at researche bredt inden man bruger 9000 kroner.

vtl
Jeg er på udkig efter en ny stationær, der er god til at køre Photoshop. For lige nu roder jeg med en lærredstørrelse på 7000+ pixels i bredde på en ittybitty hp bærbar. Hvilken computer kunne være god/hvilke specs skal jeg kigge mest efter?

Tak på forhånd ((:

nt654321

#141 skrev:

Jeg er på udkig efter en ny stationær, der er god til at køre Photoshop. For lige nu roder jeg med en lærredstørrelse på 7000+ pixels i bredde på en ittybitty hp bærbar. Hvilken computer kunne være god/hvilke specs skal jeg kigge mest efter?

Tak på forhånd ((:

Hvad er dit budget? Er det inklusiv skærm (går jeg ud fra, da du siger at du kommer fra en laptop)? Skal den også kunne bruges til gaming?

Jeg vil på alle måder anbefale, at du indkøber indkøber separate dele og bygger computeren selv (eller får en du ved har styr på det til at samle den for dig.) Det er faktisk ikke særlig svært, og der er masser af folk her, der gerne vil hjælpe dig i at få købt det der skal til, og komme i gang med at samle :)

Lad for alt i verden være med at købe en færdigsamlet stationær fra en af de store producenter, da man i det fleste tilfælde betaler overpris for det man får, og man ikke ved hvilke komponenter der er benyttet - og kvaliteten af disse.

vtl
Altså, jeg ved ikke helt hvor meget jeg behøver at bruge, for at få det jeg har brug for. Men umiddelbart 5-6000 kr. Jeg har desuden en skærm. Nej, hovedsageligt Photoshop - muligvis Sony Vegas.

Det lyder som en god idé. Jeg har i hvert fald et par familiemedlemmer jeg kan spørge.

Natten

#141 skrev:

Tak på forhånd ((:

Jeg har selv en stationær og kører både Photoshop og Sony Vegas på den og det kører som en drøm for mig. Budgettet er måske en anelse over dit (selv brugte jeg ca. 14K for både computer, skærm, tastatur, lyd etc. da jeg gik direkte fra bærbare). Men hvis du virkelig er ude efter hardcore teknik (hvis jeg må være så fri at sige det), vil jeg anbefale MM-Vision, hvor jeg selv også har købt min elskling. Der er mange forskellige modeller at vælge imellem, hvor du også selv kan vælge styresystem til mv. De bygger computeren personligt til dig.

Jeg ville i hvert fald anbefale dig at kontakte en webshop som MM-Vision i stedet for, som #143 også siger, at gå ned i butikken og købe en færdigbygget Acer, Lenovo, Packard Bell etc. (ikke for at bitche over nogle af de store producenter).

Mychter
Hej kloge, computerkyndige muksere
Jeg vil gerne høre jeres dom over en bærbar pc jeg overvejer at købe. Umiddelbart ser den god ud og jeg har tidligere haft Asus, men jeg ved ikke meget om grafikkort, processer osv.
Prisen er sat ned med 1000 kr. så den nu ligger på 3999 kr.
http://www.expert.co.dk/asus/r510ccxo...c/p/16727/
på forhånd tak

necrophcodr

Hvad skal du bruge den til?

Til almindelig skolebrug, og måske at spille de ældre CoD spil er den vel fin nok, men forvent ikke at køre Battlefield 4 på den uden problemer.

http://necrophcodr.me
Mychter

Tænkte mest på normalt skole/surfing, men vil gerne kunne spille nogle spil. Ved godt at den ikke rækker til de helt tunge spil, men den kan vel godt klare en del?
Hvad med prisen? Er den okay?

rotte
Jeg står i den kedelige situatiin at min skolebærbar er gået kaput.Jeg leder ikke efter noget der skal kunne ret meget mere end at læse lektier på og skrive opgaver. Den må også gerne være lille og let. Forslag?

Kath
#149 Jeg "lavede" min egen hos SONY (dvs det er en vaio) og der virkede ganske fint. Så kan du selv vælge RAM, hvor mange gb-harddisk, om det skal være HD osv. Dog er min 15,5", men man kunne vidst godt få dem mindre :)

Dog skal du forvente at der går 3-4 uger før du får den.

(jeg prøver lige at finde et link)

EDIT: Det ser ud som om at man ikke kan "lave" sin egen computer mere, men kan stadig anbefale dem :)
Redigeret af Kath d. 19-03-2014 22:48

mette
Prøv at kigge på den her ultrabook fra lenovo. den er lille og handy, altså 13" og vejer kun 1,8 kg. - og så er den rød :D
Lenovo bliver i øvrigt også forbundet med at være et kvalitetsmærke :)

Billig er den også - en notebook kun til skolebrug behøver ikke koste mere end 3000 kr. :)

link: http://www.laptops.dk/product_info.ph...ts_id=5157

Beartato
Lenovos kvalitet er gået ned af bakke i de seneste år. Edge er pænt skidt mærke som ikke er meget bedre end alle andre bærbare ... ikke at jeg kan finde noget bedre til den pris.

Det eneste kvalitet Lenovo stadig laver er Lenovo Y*, ThinkPad T* og ThinkPad X*, og selv der er der undtagelser.

necrophcodr

#152 skrev:

Lenovos kvalitet er gået ned af bakke i de seneste år. Edge er pænt skidt mærke som ikke er meget bedre end alle andre bærbare ... ikke at jeg kan finde noget bedre til den pris.

Det eneste kvalitet Lenovo stadig laver er Lenovo Y*, ThinkPad T* og ThinkPad X*, og selv der er der undtagelser.

Uddyb venligst, så dit indhold ikke blot er biased. Alle firma'er laver gode modeller i individuelle mærker, og dårlige modeller i individuelle mærker. Uden belæg for sådan et statement, sviner du bare firma'et til.

Beartato
#153 Dengang IBM producerede Thinkpad serien, var man hundrede procent sikker på at var en en fucking tank i bærbar form, nogle gange gigantisk høj opløsning (T61p <3), det bedste tastur på markedet, ThinkLight og at der var TrackPoint mus.
Da Lenovo så endelig tog over, gik det helt fint i et stykke tid, da de bare fortsatte i IBM's stil, men så indså de pludselig at de egentlig kunne lave lavere kvalitets bærbare til samme pris, pga ThinkPad mærket. Så de fjernede det fantastiske tastatur, gik over til chiclet-style tastatur, lavede skærmdimensionerne om til det samme som resten af markedet, 1366x768 blev standard (hvilket er pænt trist, når den gode gamle T61p kunne komme op på 1920x1200), fjernede knapperne på trackpaden (fra 5 knapper til 0, lol) og priserne er stadig i top. Dengang jeg skulle købe mig en ny bærbar, fandt jeg ud af at det faktisk bedre kunne bedre betale sig at købe en Macbook frem for en Thinkpad med næsten tilsvarende specikationer.
Tilgengæld har nogle af dem vandudløb i bunden, hvilket er pænt sejt.

Som sagt, deres ThinkPad X* og T* serie er stadig langt bedre end det meste af markedet, men det er hovedsageligt pga at de er fucking robuste, hvorimod de fleste bærbare er lavet ud af billigt lort - inkluderet deres egen ThinkPad Edge-serie (som totalt knepper Thinkpad-navnet) og hele IdeaPad serien.

Ja, du har fuldstændig ret i at alle producenter har gode og dårlige modeller/serier, men Lenovo/ThinkPad lever ikke helt op til det man engang forventede, hvilket egentlig var min pointe.

Edit: Jeg tog fejl med hensyn til skærmopløsning, T540p har en skærmopløsning på 2880x1620, som faktisk er pænt godt ... bare ikke til 15500 kr. wtf Lenovo
Redigeret af Beartato d. 20-03-2014 01:25

SnusKebabs
Okay ved I hvad, der har ikk været aktivitet her inde i 3 år men det kan der sgu komme.
Jeg frygter lidt at min pc er ved at stå af efter 2-3 år så jeg er så småt ved at kigge efter en ny. Men hvilke specs skal man kigge efter hvis man skal bruge den til at male digitalt i photoshop samt nogle spil (primært sådan noget som The Sims, vi taler ikke Battlefield 4)? Jeg fandt en jeg synes så god ud men min ven advarer imod de 4GB RAM ... men behøver jeg mere til mit behøv?
http://www.billigteknik.dk/firmacompu...y63ea.html
Jeg fandt også en med 8 GB men den blev lige 2000 kr dyrere...

necrophcodr

3 år er måske lidt at overdrive da forrige post er fra 2014, men here we go!

Jeg antager at du gerne vil spille spil som The Sims og andet som ikke kræver forfærdentligt meget, rode med Photoshop kan tage lidt RAM dog, men med Windows 7 ville det være fint med 4GB. Det kommer lidt an på hvor store filer du arbejder med når det handler om at "male digitalt" i photoshop. Dog vil jeg klart anbefale at shoppe et andet sted fordi holy shit den computer er dyr, drop det.

Jeg ser ikke du har skrevet noget om skærmstørrelsen, men eftersom du har linket til en 17'' bærbar antager jeg at det er din målgruppe (også lidt pga Photoshop), men hvis det ikke er tilfældet så sig endelig til.
Det skal også noteres at computeren du har linket til sikkert sagtens kunne køre Battlefield 4.

Jeg er på det, og finder lige hurtigt nogle alternativer og noget der kan bruges, og redigere denne post igen (eller poster en ny whatever).

edit:

Her er en computer til billigere penge og MEGET bedre passende til det du ønsker, heriblandt 8GB RAM og 1TB harddisk (altså 1000GB plads), så der skulle være til at rode med mindre krævende spil som eksempelvis The Sims, DiRT 3, Civilizations, og Minecraft.

Desuden har den plads til at du kan købe endnu et 8GB RAM kort og sætte i den senere, da den understøtter op til 16GB og kun 8GB er brugt.
Webcam er i HD kvalitet, og der er desuden USB 3.0 understøttelse og SD kortlæser i.
Dog er skærmen 15.6''.
Pris: 3.995,-. Ikke det værste.

https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-551-156-hd-matt/817275
Redigeret af necrophcodr d. 29-07-2014 23:57

necrophcodr
Alternativt har jeg fundet en HP Pavilion 17-e113so fra Proshop.dk med en 17.3'' skærm, et dedikeret grafikkort (knap så kraftigt, men passer til dine krav), og 750GB harddisk plads, så du har en pæn størrelse til al din data.
Som den førnævnte har den også USB 3.0 og SD kortlæser, men denne PC har en skærmopløsning på 1600x900, hvor af den forrige nævnte har en opløsning på 1366x786.
Pris: 4310,-.
http://www.proshop.dk/Baerbar/HP-Pavilion-17-e113so-2449038.html

SnusKebabs
Hov, angående det med årstallene så ved jeg ikke lige hvor jeg fik kigget, haha!

Mange tak for forslagene, jeg vil lige kigge nærmere på dem, de ser fornuftige ud. Jeg fandt i mellemtiden denne:
http://www.laptops.dk/product_info.ph...=5316&
Hvordan er den i forhold til de to du sendte? Jeg er blevet advaret imod ydeevnen på laptops under 5000 kr og vil helst ikke begå samme fejl som jeg gjorde sidst jeg købte en lidt for billig en :)

necrophcodr

Personen der har advaret dig er idiot. Man kan ikke sortere i elektronik baseret på pris. Selvfølgelig kan du få bedre hardware for 20k end du kan for 3k, men det er ikke sikkert at den enhed du køber for 20k er bedre end den for 3k. Det er muligt, men ikke garanteret, dermed er advarslen invalideret.
Det handler virkelig meget om kontekst.
Eksempelvis så har computeren du sendte et link til ikke understøttelse (ifølge laptop.dk) for Gigabit Ethernet, hvilket er det almindelige LAN kabler benytter.

Så pas på med hvad du lader dig fortælle, det handler langt mere om byggekvalitet på den individuelle model, såvel som specifikationerne for den.

SnusKebabs
Ja okay det kan der jo være noget om. Og det er jo kun godt for mig, for jeg har ikke oceaner af penge! :) Jeg har bare ikke lyst til at købe en pc og så finde ud af at den kun kan køre for eksempel The Sims med lave indstillinger eller at den hurtigt begynder at lagge fordi den mangler RAM, men det er vel ikke problemer med dem du sendte mig? Tusind tak for hjælpen igen for jeg er lidt lost når det kommer til den her slags ting :)

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Top 10 yndlingsalbums
Musik
Maple
11:58:45
Muks' Now Playing Machine!
Musik
Maple
11:42:24
Røv hele IKEA