Se indlæg
 Udskriv debat
Alting = Ingenting
Slettet Bruger 0
Når man kigger nærmere på atomer så høre man at de mest af alt er skabt af tomrum.

Så hvis man tænker over det så er Alting = Ingenting.

Hvordan kan ingenting blive til noget spørg man så sikker, ja nu skal i bare høre, fordi som nogen af os nok ved så har Albert Einstein fortalt om noget der hedder rumtid, han mente at det er rumtid der krummer lys omkring jorden, men hvis vi nu siger at der kun er rumtid og ingen atomer, planeter, sole, galakser osv. så har rumtid jo ikke noget at krumme rundt om...Eller har den ?

Her er min teori hvis vi siger at der kun er rumtid, så vil rumtid krumme om sig selv og blive til vibrationer (med forskellig hastighed) Hvis to forskellige vibrationer støder sammen hvad tror i så der sker ?

Selvfølgelig der kommer en stor mængde energi.

Det sjove er at selvom vibrationerne har forskellig hastighed så er de stadig rumtid / tomrum / ingenting......

Så Alting = Ingenting.

FlyingHippie
Fedt! :D

FlyingHippie

voodooman666 skrev:

Det er lige det som ikke passer 1 liter guld fylder mere end 1 liter vand hvilket er grunden til at guld vejer mere end vand,

Nej! 1 liter er en liter!
Hæld vand i et målekande til du når "1 liter" og hæld flydende guld (hvis vi lige leger kanden kan tåle det) i en målekande til du når "1 liter", det fylder fucking 1 liter!

FlyingHippie
Okay nu gider jeg ikke mere. Jeg melder mig ud af debatten.

FlyingHippie

voodooman666 skrev:

Ja, er det så svært at forstå ?

1 gram mel vejer jo også mindre end 2 gram mel

Okay efter denne kommentar meler jeg mig ud.
Selvfølgelig gør det det, men 1 gram mel vejer det samme som 1 gram guld, 1 gram luft, 1 gram vand og så videre, ligesom 1 liter guld fylder lige så meget som 1 liter vand, 1 liter mel, 1 liter luft.

FlyingHippie

glas skrev:
Bare lige for at være med ...

VM6, du mener, at hvis indholdet i atom 1 er større end hos atom 2 (altså massen), så vil atom 1 veje mere ?

Det giver også mening xD Hvis indholdet er større, er der mere der vejer noget, altså vejer det mere.
Selvfølgelig vejer det mere, når massen er større xD
Det er ikke nødvendigvis det samme som at rumfanget er større.

FlyingHippie

voodooman666 skrev:

Selvom 1 liter er en 1 lier så fylder 1 liter guld stadig mere end 1 liter vand.

Hvis du siger, 1 liter ikke fylder det samme som en liter, hvordan kan 1 liter så være 1 liter? Liter er jo rumfang?

FlyingHippie
Hov. Jeg deltager jo slet ikke i denne debat.

morrasmus

Det er fantastisk, at man kan være SÅ uintelligent som dig. Beklager meget, men basal fysik er meget simpelt, men du har alligevel ikke forstået en pind.

Liter (L) er måleenheden for rumfang. Det er officielt, og det er præcist. 1 Liter vand fylder altså lige så meget som 1 liter guld. Men det vil du åbenbart ikke acceptere. Det er her det begynder at blive rigtig pinligt for dig.

En anden ting er, at du tror, at jo flere partikler et atom indeholder, jo større rumfang har det atom. Det passer på ingen måde, som jeg allerede har vist.

Rumfang har INTET med masse at gøre - det kan bevises på atom-niveau og på makro-niveau.

Jeg må indrømme at i mine 23 år har jeg aldrig mødt en så uintelligent person som dig - hverken i forhold til fysik eller bare almindelig debat.

Jeg vil gerne bede dig om at forklare, hvorfor guld (atomnummer 79) fylder mindre end natrium (atomnummer 11), selvom det vejer 10 gange mere.

Den korrekte forklaring er, at rumfang INTET har at gøre med masse.

morrasmus
[Indlæg trukket tilbage - for den gode tones skyld]
Redigeret af morrasmus d. 17-04-2011 04:57

morrasmus

voodooman666 skrev:

"Selvfølgelig gør det det, men 1 gram mel vejer det samme som 1 gram guld, 1 gram luft, 1 gram vand og så videre, ligesom 1 liter guld fylder lige så meget som 1 liter vand, 1 liter mel, 1 liter luft."

-Nej det gør det så ikke og hvis du selv måler efter vil du også finde ud af at det ikke gør.

Han har lige målt. Liter er, om du vil det eller ej, måleenheden for rumfang. Så hvis der er 1 liter af hver - så fylder det lige meget. Så hvis han måler efter, så fylder det lige meget.

Det er ligesom hvis du har 1 Kg af to forskellige ting - så vejer de også det samme.

morrasmus

Det var heller ikke det jeg sagde. Jeg sagde at hvis du har 1 kg af to forskellige ting, så vejer de det samme, og hvis du har 1 liter af to forskellige ting, så fylder de det samme.

Du har ikke sagt at guld-atomet fylder mindre end natrium, men det gør det. Og nej, det er ikke noget jeg har misforstået, sådan ER det. Det er videnskabeligt bevist, at rumfanget af et atom ikke har noget med atomnummeret at gøre. Så selvom et guld-atom har en masse, der er 10 gange større end natrium, så fylder det mindre. Det kan ikke betvivles. Det er ikke noget jeg tror, det er noget, som er bevist i fysikverdenen.

Så hvordan vil du forklare det, ud fra din påstand?

morrasmus

Radius på et Guld-atom = 0,13 nanometer.

Radius på et Natrium-atom = 0.16 nanometer.

Rumfanget på et natrium-atom er således ca. 30% større end rumfanget på et guld-atom. Men et natrium-atom vejer ca. 10 gange mindre end et guld-atom.

morrasmus

"jo flere protoner, jo større rumfang"

Nej, det er noget du har fundet på, og det passer ikke.

Et natrium-atom indeholder kun 23 partikler, mens et guld-atom indeholder 196. Alligevel er rumfanget af et natrium-atom større end rumfanget af et guld-atom. Altså tager du fejl.

morrasmus

"Hvordan kan det så være at 1 kg af to forskellige ting, vejer det samme, men ikke fylder det samme.

Nok fordi det ene atom fylder mere end det andet"

Det passer ikke, men lad os bare lege at det gør.

Så vi har 1 kg. guld, og vi har 1 kg. vand. Og som du selv siger, fylder de ikke lige meget.

Hvad fylder mest? 1 kg guld eller 1 kg vand?

morrasmus

Så er du jo officielt umulig at debattere med, når du siger så noget. Please prøv at gentage den påstand for din fysiklærer. Så skal du ikke regne med at bestå.

Kan du så fortælle mig, hvor mange liter, 1 kg guld fylder? Vi ved at 1 kg vand fylder 1 liter, så du mener altså at 1 kg guld fylder mere end 1 liter.

Og jeg må igen påpege, at atomnummer ikke har noget med atomrumfang at gøre. Guld har et højt atomnummer og dermed mange protoner, neutroner og elektroner - men samtidig har guld-atomet et ret lille rumfang, sammenlignet med atomer, der har færre partikler.

Det er meget tilfældigt, hvor stort rumfang atomer har, og det har ikke noget med atomnumre at gøre.

morrasmus

Det må man næsten opfatte som, at du endelig har indset, at du har taget fejl, og at påstanden ikke holder. Ligesom alle andre for længst har konkluderet.

Så kan vi forhåbentlig få lukket det her debatemne.

Porselein
..Er jeg den eneste der har de her debatter som "my guilty pleasure?" fantastisk tidsfordriv.

Allergic_Reaction

De er simpelthen vidunderlige.

Braintickler

voodooman666 skrev:

"Hvad fylder mest? 1 kg guld eller 1 kg vand?"

Det er jo helt klart guld.

Det her finder jeg underholdende. :)

morrasmus

Jamen så er der ca. 18 siders guldkorn, du kan hygge dig med ;)

Spring til debat:
Seneste forumsvar
Debat Nyeste
Bedste subreddit?
Computer og Internet
Ba_a
02:32:39
citat fra den sang du høre...
Musik
boat
17:09:09
Post dit skrivebord!